AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Del Skrevet 23. mars 2020 Hei. Jeg fikk opp melding at jeg må legge inn en formuesverdi på bilen min i skattemeldingen. Jeg lurte på egentlig om denne prisen jeg skal sette inn er prisen man finner i tabellen for ny bil det årstallet, eller om man skal trekke fra en prosentandel i fra denne prisen selv, og sette inn denne summen? Håper at spørsmålet er formulert forståelig. Takk på forhånd for svar. Anonymkode: a1546...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spegel Skrevet 23. mars 2020 #2 Del Skrevet 23. mars 2020 Forstår ikke det siste du skriver der, men du skal skrive bilens verdi som ny. Den du finner i lista. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Del Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, spegel skrev: Forstår ikke det siste du skriver der, men du skal skrive bilens verdi som ny. Den du finner i lista. 😊 Så dagens verdi for bilen blir regnet ut av skatteetaten, etter at man har skrevet bilens verdi som ny? Anonymkode: a1546...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spegel Skrevet 23. mars 2020 #4 Del Skrevet 23. mars 2020 Ja, det ble regnet ut automatisk hos meg iallefall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Del Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, spegel skrev: Ja, det ble regnet ut automatisk hos meg iallefall. Takk for hjelpa! Anonymkode: a1546...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Del Skrevet 23. mars 2020 Stemmer. Min kostet rundt 200.000 ny i 2010 og nå beregnet de verdien til ca 30.000 Anonymkode: b1619...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. mars 2020 #7 Del Skrevet 23. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg fikk opp melding at jeg må legge inn en formuesverdi på bilen min i skattemeldingen. Jeg lurte på egentlig om denne prisen jeg skal sette inn er prisen man finner i tabellen for ny bil det årstallet, eller om man skal trekke fra en prosentandel i fra denne prisen selv, og sette inn denne summen? Håper at spørsmålet er formulert forståelig. Takk på forhånd for svar. Anonymkode: a1546...b22 Ja, det skal du gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Del Skrevet 23. mars 2020 Hiver meg på her og lurer på hvilken dokumentasjon de kan be om om jeg endrer formuesverdien? Har en 2004-modell (vraket i januar) og iflg skatteetaten skal man regne 15% av listepris på denne. Det blir nesten 30k for et vrak av en bil. Fikk ikke solgt den for 15k engang for et år siden. Det går en slags grense mellom -04 og -03, der eldre biler får verdi på 1000kr? Ganske surt i så fall. Anonymkode: d93ed...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #9 Del Skrevet 25. mars 2020 På 23.3.2020 den 23.01, AnonymBruker skrev: Hiver meg på her og lurer på hvilken dokumentasjon de kan be om om jeg endrer formuesverdien? Har en 2004-modell (vraket i januar) og iflg skatteetaten skal man regne 15% av listepris på denne. Det blir nesten 30k for et vrak av en bil. Fikk ikke solgt den for 15k engang for et år siden. Det går en slags grense mellom -04 og -03, der eldre biler får verdi på 1000kr? Ganske surt i så fall. Anonymkode: d93ed...b1d Du må en del opp før det utløser noe formueskatt, og formueskatter du allerede burde 20.000 fra eller til spille mindre rolle nå i disse dugnadstider! Anonymkode: c7bbb...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå