Gå til innhold

Skatt 2020- og listepris som ny bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg fikk opp melding at jeg må legge inn en formuesverdi på bilen min i skattemeldingen. Jeg lurte på egentlig om denne prisen jeg skal sette inn er prisen man finner i tabellen for ny bil det årstallet, eller om man skal trekke fra en prosentandel i fra denne prisen selv, og sette inn denne summen? 

Håper at spørsmålet er formulert forståelig. Takk på forhånd for svar. 

Anonymkode: a1546...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke det siste du skriver der, men du skal skrive bilens verdi som ny. Den du finner i lista. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, spegel skrev:

Forstår ikke det siste du skriver der, men du skal skrive bilens verdi som ny. Den du finner i lista. 😊

Så dagens verdi for bilen blir regnet ut av skatteetaten, etter at man har skrevet bilens verdi som ny? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, spegel skrev:

Ja, det ble regnet ut automatisk hos meg iallefall. 

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stemmer. Min kostet rundt 200.000 ny i 2010 og nå beregnet de verdien til ca 30.000 

Anonymkode: b1619...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg fikk opp melding at jeg må legge inn en formuesverdi på bilen min i skattemeldingen. Jeg lurte på egentlig om denne prisen jeg skal sette inn er prisen man finner i tabellen for ny bil det årstallet, eller om man skal trekke fra en prosentandel i fra denne prisen selv, og sette inn denne summen? 

Håper at spørsmålet er formulert forståelig. Takk på forhånd for svar. 

Ja, det skal du gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hiver meg på her og lurer på hvilken dokumentasjon de kan be om om jeg endrer formuesverdien? Har en 2004-modell (vraket i januar) og iflg skatteetaten skal man regne 15% av listepris på denne. Det blir nesten 30k for et vrak av en bil. Fikk ikke solgt den for 15k engang for et år siden. Det går en slags grense mellom -04 og -03, der eldre biler får verdi på 1000kr? Ganske surt i så fall. 

Anonymkode: d93ed...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 23.3.2020 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Hiver meg på her og lurer på hvilken dokumentasjon de kan be om om jeg endrer formuesverdien? Har en 2004-modell (vraket i januar) og iflg skatteetaten skal man regne 15% av listepris på denne. Det blir nesten 30k for et vrak av en bil. Fikk ikke solgt den for 15k engang for et år siden. Det går en slags grense mellom -04 og -03, der eldre biler får verdi på 1000kr? Ganske surt i så fall. 

Anonymkode: d93ed...b1d

Du må en del opp før det utløser noe formueskatt, og formueskatter du allerede burde 20.000 fra eller til spille mindre rolle nå i disse dugnadstider!

Anonymkode: c7bbb...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...