Gå til innhold

Er det vits i å teste når man har milde symptomer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man er helsepersonell og har vært syk og fortsatt har svake symptomer (litt sår hals, litt hodepine, litt ømhet i brystet og litt tungpustet), er det noen hensikt i å ta corona-test? Eller vil testen mest sannsynlig være negativ uansett når symptomene er så svake?

Går selvsagt ikke på jobb så lenge man er syk.

Anonymkode: f8911...2a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke du, som helsepersonell, vite dette? Luker trolletråd.

Anonymkode: 7a956...9dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at du i det hele tatt får testet deg. 

Anonymkode: 6e41d...3da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi i helsevesentet er temmelig rådville selv, da retningslinjene har endret seg ofte og symptomer man gjerne gikk på jobb med før, gjør at man skal holde seg hjemme nå. Selv om vi er i helse, betyr det ikke at vi er eksperter vi heller på alt. Du aner ikke hvor mye info vi blir pepret med for tiden og hvor mye ting endrer seg i ett sett. 

Hilsen sykepleier (ikke ts) 

Anonymkode: 17b7d...e12

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

du får ikke test. du skal være hjemme 1 dag etter du er symptofri

Anonymkode: 18202...826

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du i det hele tatt får testet deg. 

Anonymkode: 6e41d...3da

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du får ikke test. du skal være hjemme 1 dag etter du er symptofri

I min kommune blir helsepersonell testet selv med færre symptomer enn dette.

Anonymkode: 1226a...15a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min kommune blir helsepersonell testet selv med færre symptomer enn dette.

Da følger de ikke annbefalingene til staten

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være grunn til å få testet seg, ja, alt etter kapasiteten for det. Noen helsepersonell er også nøkkelpersoner på sin arbeidsplass. Skader ikke å spørre.

Anonymkode: bc9e4...7e2

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testkriterier pr. 20 mars:

- Ansatte i helsetjenesten med pasientnært arbeid*

* Ansatte i pasientnært arbeid kan vurderes for testing også ved mildere akutte luftveissymptomer uten annen sannsynlig årsak som har vart over 2 døgn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsepersonell. 

De blir testet, ved minste symptom. 

Anonymkode: aec78...a5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helsepersonell. 

De blir testet, ved minste symptom. 

Anonymkode: aec78...a5b

Nei, det blir vi ikke. Jeg hadde noe sår hals, muskelverk og svimmel. Ingen test, fikk beskjed om å holde meg hjemme ut dagen og gå på jobb neste dag. 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi i helsevesentet er temmelig rådville selv, da retningslinjene har endret seg ofte og symptomer man gjerne gikk på jobb med før, gjør at man skal holde seg hjemme nå. Selv om vi er i helse, betyr det ikke at vi er eksperter vi heller på alt. Du aner ikke hvor mye info vi blir pepret med for tiden og hvor mye ting endrer seg i ett sett. 

Hilsen sykepleier (ikke ts) 

Dette er det jeg har hørt fra samboeren min også, som er/var sykepleierstudent og har deltidsjobb på sykehus. Hun jobber mer enn vanlig nå (studiene er helt avbrutt pga krisen), og har også opplevd kontrabeskjeder, endrede rutiner og forvirrende meldinger hele tiden. Myndighetene har visst ingen overordnet plan, men improviserer og prøver seg frem etter eget forgodtbefinnende. For flere uker siden hadde hun symptomer (da hun fortsatt var i praksis), og ba om å bli testet. Hun ble avvist og møtt med hånlatter fra kolleger/veiledere på sykehuset. Siden er testkriteriene blitt endret flere ganger, og er vel nå så strenge at nesten ingen testes lenger, etter hva jeg forstår. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helsepersonell og får nå teste meg etter å ha forsøkt en gang før, da fikk jeg nei fra legevakten. Jeg har også milde symptomer, men disse har blitt verre de siste 2 dagene. Samtidig føler jeg at kriteriene er veldig forskjellige alt etter hvem man spør. Min fastlege ville sende meg på jobb med milde symptomer, mens jobben overhodet ikke vil ha meg der før jeg er symptomfri. Så nå ble legevakten redningen, så får vi alle et svar. 

Anonymkode: 201e8...437

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, det blir vi ikke. Jeg hadde noe sår hals, muskelverk og svimmel. Ingen test, fikk beskjed om å holde meg hjemme ut dagen og gå på jobb neste dag. 

De synes nok at smittingen går for seint om dagen, det er jo fortsatt mange ledige respiratorer.

Anonymkode: f9050...e8c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helsepersonell. Selv om man er det er man ikke ekspert på ALT. Det går faktisk ikke ann. Og du burde vel også vite at dette er ett nytt virus så er vel ikke så rart man ikke vet stort da?! 

Anonymkode: 0be50...ba3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen helse. Har to kollegaer som for noen dager siden ba om å bli testet. Den ene hadde kun hoste og fikk ikke teste. Den andre hadde langt flere symptomer som hoste, smerter i brystet, litt feber og han fikk teste. Spent på resultatet om noen dager. 

Anonymkode: 7918d...e6b

AnonymBruker
Skrevet

Leser ikke tråden, om du har symptomer så er det kanskje greit å holde seg hjemme og handle mat på nett (meny, kolonial, eller om en venn kan handle for deg og sette det utenfor)

Anonymkode: 918b8...6cf

• Opprett ny...