AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hei! Jeg jobber som lærer på en skole. Samtidig har jeg to små barn som er hjemme fra barnehage. Mannen min jobber også hjemmefra for tiden, men med hjemmekontor. I teorien skal begge jobbe 100 prosent hjemmefra. Vi klarer kun å jobbe 2-3 timer hver i løpet av dagen! Jeg er sliten, stressa og har konstant vondt i hodet. Det jeg er skuffa over er kollegaene mines manglende forståelse for situasjonen jeg er i. De regner med ar jeg klarer å delta på møte digitalt hver dag, samt legge ut digitale forelesninger. Det går bare ikke opp! Jeg må ærlig si at jeg misunner de som ikke har barn i disse dager. Føler meg kontant delt i to og klarer ikke å være til stede hverken på jobb eller hjemmebane. Da jeg ikke kunne delta på møtet i går fikk jeg sure kommentarer. Hva mener dere? Krever jeg for mye? Synes kanskje jeg kunne møtt på litt større forståelse. Anonymkode: b6633...7d9 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 23. mars 2020 Hvorfor tar ikke mannen din seg av barna når du har møter? Anonymkode: 4db6e...8bd 54
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber som lærer på en skole. Samtidig har jeg to små barn som er hjemme fra barnehage. Mannen min jobber også hjemmefra for tiden, men med hjemmekontor. I teorien skal begge jobbe 100 prosent hjemmefra. Vi klarer kun å jobbe 2-3 timer hver i løpet av dagen! Jeg er sliten, stressa og har konstant vondt i hodet. Det jeg er skuffa over er kollegaene mines manglende forståelse for situasjonen jeg er i. De regner med ar jeg klarer å delta på møte digitalt hver dag, samt legge ut digitale forelesninger. Det går bare ikke opp! Jeg må ærlig si at jeg misunner de som ikke har barn i disse dager. Føler meg kontant delt i to og klarer ikke å være til stede hverken på jobb eller hjemmebane. Da jeg ikke kunne delta på møtet i går fikk jeg sure kommentarer. Hva mener dere? Krever jeg for mye? Synes kanskje jeg kunne møtt på litt større forståelse. Anonymkode: b6633...7d9 Jobben får du betalt for. Klarer du den ikke så får du faktisk si i fra deg lønn. Ja du krever for mye, jobb er jobb, dnten står du i jobben din, ellers er du sykemleldt. Man får ikke full lønn ved å jobbe 30%.Blir faktisk for dumt. Anonymkode: eb6f3...fb0 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er enig med kollegaene dine, dere er jo to, så det må jo gå an å planlegge. Og særlig om dere bare jobber 7,5 hver. F.eks du jobber fra 05:00-13:00 og din mann fra 13:00-21. Eller at dere veksler på for å tilpasse møter. Skjønner kjempegodt at de som er alene sliter, men to med hjemmekontor kan jo få det til:) Anonymkode: 86658...7c7 53
Maude Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Du får lage undervisningsfilmer og opplegg klart kvelden før, etter barna har lagt seg. Det gjør vi andre. 40
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg jobber som lærer på en skole. Samtidig har jeg to små barn som er hjemme fra barnehage. Mannen min jobber også hjemmefra for tiden, men med hjemmekontor. I teorien skal begge jobbe 100 prosent hjemmefra. Vi klarer kun å jobbe 2-3 timer hver i løpet av dagen! Jeg er sliten, stressa og har konstant vondt i hodet. Det jeg er skuffa over er kollegaene mines manglende forståelse for situasjonen jeg er i. De regner med ar jeg klarer å delta på møte digitalt hver dag, samt legge ut digitale forelesninger. Det går bare ikke opp! Jeg må ærlig si at jeg misunner de som ikke har barn i disse dager. Føler meg kontant delt i to og klarer ikke å være til stede hverken på jobb eller hjemmebane. Da jeg ikke kunne delta på møtet i går fikk jeg sure kommentarer. Hva mener dere? Krever jeg for mye? Synes kanskje jeg kunne møtt på litt større forståelse. Anonymkode: b6633...7d9 Som (frivillig) barnløs så synes jeg det er forfriskende å lese at de med barn ikke blir forstått seg ihjel av øvrige folk, for samfunnet vårt er nesten i helhet bygget opp slik at de med barn får forståelse herfra til evigheten, men de uten barn ikke får særlig mye. Når det er sagt, så er jeg enig med enkelte over her. Kan du ikke gjøre jobben din må du gå ned i lønn, eventuelt ned i stillingsprosent. Anonymkode: f90dd...fff 37
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 Du har i det minste et yrke som lar deg ta vare på barna. Har ikke barn selv men kollega min er avhengig av andre tar være på barn eller ubetalt permisjon. Anonymkode: 59228...fff 3
saltvann Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Når du har møte så legger du opp til selvstendig lek for barna. Når du har møte kan du logge deg inn på telefonen og ha ørepropper, så sitter du ved bordet / på gulvet med barna. Jobb litt på kvelden, bruk opplegg andre har funnet / jobb videre i boka. Endret 23. mars 2020 av saltvann 4
Tatja Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Skjønner deg veldig godt. Prøv det den som vil, å kombinere jobb og små rastløse barn rundt beina. Du må bare gjøre så godt du kan, og være fornøyd med det. 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 Dere er to, og får dele opp dagen slik at dere vekselvis jobber eller tar dere av barna. Små barn legger seg desuten tidlig, og dere kan jobbe da. Vi hadde møte på nett i dag der ene satt med et barn på fanget. Gjorde ingenting det. Hadde forstått problemer bedre om du var alene. Helt utrolig at to ikke klarer å samarbeide slik at ingen av dere klarer å jobbe mer enn 2-3 timer. Anonymkode: 81385...b40 25
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobben får du betalt for. Klarer du den ikke så får du faktisk si i fra deg lønn. Ja du krever for mye, jobb er jobb, dnten står du i jobben din, ellers er du sykemleldt. Man får ikke full lønn ved å jobbe 30%.Blir faktisk for dumt. Anonymkode: eb6f3...fb0 Ærlig talt, dette er en ekstraordinær situasjon hvor folk kan finne frem litt ekstra godvilje. Sier seg selv at det er krevende å være i full jobb hjemmefra samtidig som man skal ta seg av to små. Synes jeg ser deg ha to småbarn rundt deg mens du skulle prøve å gjøre jobben din. At staten har stengt barnehagen så man både må ta seg av barn og jobbe skal ikke Ts straffes for. Anonymkode: 07486...352 21
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 20 minutter siden, Maude skrev: Du får lage undervisningsfilmer og opplegg klart kvelden før, etter barna har lagt seg. Det gjør vi andre. Jeg sitter hele kveldene med retting og diverse. Anonymkode: b6633...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er to, og får dele opp dagen slik at dere vekselvis jobber eller tar dere av barna. Små barn legger seg desuten tidlig, og dere kan jobbe da. Vi hadde møte på nett i dag der ene satt med et barn på fanget. Gjorde ingenting det. Hadde forstått problemer bedre om du var alene. Helt utrolig at to ikke klarer å samarbeide slik at ingen av dere klarer å jobbe mer enn 2-3 timer. Anonymkode: 81385...b40 Vi prøver jo på det, så godt det lar seg gjøre, men vi sliter med å få det til å gå opp. Anonymkode: b6633...7d9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 Jeg har hjemmekontor med to barn under 6 år og en mann som drar på jobb som vanlig. Krever planlegging og bestikkelser men jeg klarer det. Så null medlidenhet og forståelse fra meg 😉 Her er det både videomøter, telefoner, masse mail og mye jobbing i systemer. Anonymkode: 307f1...e02 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt, dette er en ekstraordinær situasjon hvor folk kan finne frem litt ekstra godvilje. Sier seg selv at det er krevende å være i full jobb hjemmefra samtidig som man skal ta seg av to små. Synes jeg ser deg ha to småbarn rundt deg mens du skulle prøve å gjøre jobben din. At staten har stengt barnehagen så man både må ta seg av barn og jobbe skal ikke Ts straffes for. Anonymkode: 07486...352 Takk❤️ Anonymkode: b6633...7d9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 Synes du får unødvendig mye tyn her. Som noen sier tenker jeg også at dere kanskje kan planlegge bedre, og at du som lærer muligens er vandt med å jobbe utover normal arbeidstid med noe kveldsjobbing. Samtidig vet jeg hvor travelt det kan være med barnehagebarn hjemme. Kanskje du kan bruke noen syk barnepasser dager av og til, f.eks 1-2 dager i uka, sånn at du ikke må jobbe da? Anonymkode: d69e5...ac4 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har hjemmekontor med to barn under 6 år og en mann som drar på jobb som vanlig. Krever planlegging og bestikkelser men jeg klarer det. Så null medlidenhet og forståelse fra meg 😉 Her er det både videomøter, telefoner, masse mail og mye jobbing i systemer. Anonymkode: 307f1...e02 Mine barn leker dårlig alene, mye krangling, sutring. Gir de TV- tid, men de kan ikke sitte hele dagen med det. Hvor mange timer får du jobbet? Hvordan legger du opp dagene? Dine sover kanskje på dagen, det gjør ikke mine Anonymkode: b6633...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mine barn leker dårlig alene, mye krangling, sutring. Gir de TV- tid, men de kan ikke sitte hele dagen med det. Hvor mange timer får du jobbet? Hvordan legger du opp dagene? Dine sover kanskje på dagen, det gjør ikke mine Anonymkode: b6633...7d9 Sover ikke på dagen nei men kan leke fibt opp til en time av gangen. De har litt tv tid, litt kreativ tid med maling, tegning osv. 2 måltider (Gjerne kombinert med at de leker restaurant eller picnik) og utetid. Og jeg tar med meg dataen til området de er i. Det kan gå en kule varmt men det skal gå for vi har ikke andre muligheter. Gjør klar endel på kvelden med utsatt utsendinger og laget endel kladder og maler. Anonymkode: 307f1...e02
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 Glad jeg har en jobb som må gjøres utenfor hjemmet. Hadde aldri klart å jobbet 100% hjemme med to små rundt bena 😂 mannen er hjemme i permisjon med yngste så han slipper å jobbe hjemmefra. Ser ikke for meg at han hadde fått det til heller. Er det virkelig forventet at dere skal jobbe 100% hjemmefra med unger hjemme fra bhg og skole? Dere som får det til kan umulig ha en krevende jobb. Evt må dere sitte utpå kvelden og natta å ta igjen? Anonymkode: b4307...c82 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå