Gå til innhold

Registrering av coopay - hva er SikkerID?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne å bruke coopay på coop medlem appen. Har gått gjennom bankid osv. Deretter står det "Identifiser deg for å bruke SikkerID". Googlet og fant ut at det er en tjeneste fra Telenor. Men hva skal det står der? Kan skrive inn tall. Prøvde med mobilnr uten hell.

Anonymkode: cbe96...e09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker id er bankid. Brukte bankid på mobil. Ellers har du kodebrikke som vil fungere for dette formålet.

Anonymkode: 26efa...c63

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikker id er bankid. Brukte bankid på mobil. Ellers har du kodebrikke som vil fungere for dette formålet.

Jeg har allerede skrevet inn personnr, engangskode og personlig kode. Deretter står det som sagt "Identifiser deg for å bruke SikkerID". Hvor finner jeg det nr?

Skrevet

Coopay suger baller da. Du må ta opp telefonen og det tar evigheter. De tar heller ikke Amex i det. 

Heller covid19 enn coopay.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede skrevet inn personnr, engangskode og personlig kode. Deretter står det som sagt "Identifiser deg for å bruke SikkerID". Hvor finner jeg det nr?

brukte kun bankid på mobil. Ikke noe annet. Har du fått en sms med kode? Har du registrert telefonummer på coopkundesider på internett? Kan være mye. Selv gikk det uten problemer

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

brukte kun bankid på mobil. Ikke noe annet. Har du fått en sms med kode? Har du registrert telefonummer på coopkundesider på internett? Kan være mye. Selv gikk det uten problemer

Kommer altså spørsmålet "Identifiser deg for å bruke SikkerID" opp fordi bankid ikke gikk gjennom?

Skjønner ingenting. Har aldri hatt problem med bankid før. Brukte det sist for noen få timer siden på en annen nettside.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer altså spørsmålet "Identifiser deg for å bruke SikkerID" opp fordi bankid ikke gikk gjennom?

Skjønner ingenting. Har aldri hatt problem med bankid før. Brukte det sist for noen få timer siden på en annen nettside.

Lag deg bankid på mobil og prøv etter det.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å bruke bankid igjen på en annen side og det gikk helt fint. Så da må er det kanskje et problem med coop appen?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å bruke bankid igjen på en annen side og det gikk helt fint. Så da må er det kanskje et problem med coop appen?

Sier ike at det er din bnkid, mn at kanskje du må inn på bnken og godta ved bruk av bankid, derfor heller lage bankid på mobil og da ha en sikker id alle godtar.

Skrevet (endret)
  • Mulig jeg misforstår litt, men om du har registrert deg, og fått opprettet denne coopay-saken er det bare å scanne QR-koden når du skal betale, og bruke koden du har for å åpne telefonen (skjermlås) for å bekrefte. Fungerer helt greit og man slipper å komme i berøring med betalingsterminalen i disse coronatider.
Endret av 911
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppklaring:

På spørsmålet "Identifiser deg for å bruke SikkerID" skulle man oppgi PIN-koden for å låse opp mobilen/skjermlås-koden.

• 1 år senere...
Skrevet

Coop kundeservice sa sikkerID var det samme nummeret som det man låser opp mobilen med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...