AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hei! Har nettopp flytta inn i ny leilighet, og ønsker å organisere kjøleskapet mitt. Derfor lurer jeg litt på hvordan deres kjøleskap ser ut? Akkurat nå er ting bare plassert helt tilfeldig, men jeg ønsker litt mer system. Jeg er ikke verdens mest systematiske og ryddige person, selv om jeg elsker når ting allerede er satt i system. Haha, forstå det den som kan. Uansett, jeg er også på jakt etter kjekke bokser til pålegg, o.l., så kom gjerne med forslag hvis dere har noen. Anonymkode: 22796...f0c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Det kommer litt an på kjøleskapet. Men helt kort; - en stor skuff dedikert grønnsaker. Og en stor skuff dedikert poteter, rotgrønnsaker og løk. Fjerner all plast. Da holder det lenge. - en egen påleggshylle. Her står det to store plastbokser, så er lett å løfte ut alt pålegget på benken. - en hylle for alt av meieriprodukter - en hylle for alt som er kjøpt inn til middager av proteiner og lignende - en hylle for restemat - ferdig pakket i lunsjbokser slik at det er lett å ta en porsjon. - en hylle med diverse boksmat og annet, med to stk lazy-susan slik at ingenting forsvinner bakerst Clas Ohlson har alt du behøver av bokser. Men ta mål før du drar på handletur. Anonymkode: 632d5...ff9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Helt enig med pålegg og grønnsaker. Ellers har vi en boks for egg (har ofte mer enn det som får plass i døra), en lav hylle til smakssterke ting som ikke tar stor plass, og drikke ligger nederst (melk og sånn som ikke får plass i døra). Resten står der det er plass, for vi har ikke så stort kjøleskap, og det blir oversiktlig nok synes vi. Anonymkode: bc645...47f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 I kjøleskapet har vi seks hyller og en skuff nederst. Det er organisert slik, ovenfra og ned. - Egg. Uåpnet ost. Yogurt hvis vi har mye. Ting som står til tining. Uåpnet syltetøy. - Ting som skal brukes, f.eks restemat. Middagsmat, altså kjøtt, rømme etc fra butikken. Pålegg som ikke får plass på sin hylle og uåpnet pålegg - Pålegg, primært åpnet. - Frukt og ting som brukes til salat. - Diverse som ikke passer inn eller får plass andre steder, men som ikke trenger å være veldig synlig. - Grønnsaker. Ekstra melk. Flasker med saft, brus, vann som ikke er åpnet. - Grønnsaksskuffen brukes primært til potet, løk og gulrot. I døra har vi ikke så mye fast system, annet enn at høye flasker står nederst, og yogurt står øverst. De øverste hyllene står tettere enn de lengre ned, så det blir en naturlig sortering på høyde. Ellers er det veldig god oversikt i døra, unntatt den øverste hylla som jeg ikke ser (derfor yogurt, for vi spiser opp yogurt). Anonymkode: b9c55...8c8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Er det ikke sånn. at kjøleskapet er regulert for hvor matvarene trives best? F. eks at grønnsaksskuffen nederst er mest optimalt for grønnsaker? Selv har jeg fra bunn til topp dette systemet: - Grønnsaker - Pålegg - Kjøtt - Diverse meieri/annet (rester) - Glass (tacosaus, curry, osv) I døra har jeg melk og ketchup. Jeg har ikke spesielt fullt kjøleskap da, prøver å spise meg ut før jeg storhandler en gang i uka. Hvis man opplever at man har mye rester anbefaler jeg en resteboks/egen plass til rester. Da blir det en vane å få spist opp restene. Anonymkode: 0b319...f1a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 Bare ikke sett lokk på alle disse boksene dere har i kjøleskapet. Anonymkode: e34a3...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare ikke sett lokk på alle disse boksene dere har i kjøleskapet. Anonymkode: e34a3...3b8 Selvfølgelig ikke. Bokser brukes for at de skal være enkelt å løfte ut (pålegg), for å spare plass (tuber står oppreist samplet, egg ligger i høyden), og for å organisere (hvitløk i en liten boks, charlottløk i en boks, gulløk i en boks). Anonymkode: 632d5...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå