AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Skal vi lage en slik tråd? En tråd for gode hudpleie produkter som ikke gjør oss helt blakke, men som vi varmt kan anbefale 🌸 Selv ønsker jeg å tipse om antiage-serumet til Dr.Greve Pharma. https://drgrevepharma.no/produkter/anti-age/serum/ https://www.boots.no/product/dr-greve-pharma-serum-antiage-hyaluron-u-parfyme-30ml-produkt972731 (tilbud nå) Inneholder hyaluronsyre og E-vitamin. Uten parfyme. Konsistensen er litt lotionaktig, og ikke rennende som mange andre serum. Det finnes også et serum med C-vitamin fra samme merke, men det har jeg ikke testet. Ønsker også å tipse om Cliniderm light & mattifying sun face gel cream SPF 25. https://www.apotek1.no/produkter/cliniderm-ultralett-solkrem-for-ansikt-spf-25-50ml-845371p (tilbud nå, flere apotek har kanskje også det) Den inneholder bl.a C-vitamin. Uten parfyme. Kremen er lett å smøre ut og gir mye fukt, men er samtidig mattende. Beste solkremen som finnes i mine øyne, og jeg har en vanskelig hud. Kombinert hud og ellers svært sensitiv (blir lett rød). Men denne har jeg brukt i flere år nå. Elsker den 🥰 Anonymkode: 2927c...e42 4
GjestSiden2006 Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Tørr hud? Bruker den under sminken så jeg ikke tørker ut. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 34 minutter siden, GjestSiden2006 skrev: Tørr hud? Bruker den under sminken så jeg ikke tørker ut. Den der anbefaler jeg i gen til ansikt, den er slaktet overalt av de som kan hudpleie. Anonymkode: 4cd51...593 2
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #4 Skrevet 24. mars 2020 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Den der anbefaler jeg i gen til ansikt, den er slaktet overalt av de som kan hudpleie. Anonymkode: 4cd51...593 Så klart den er det. FOrdi den er rimelig samt dekker mitt behov. Jeg bruker den i ansiktet, på knærne og på albuene. Jeg har en hudtype som kan få litt eksem, så serum for meg fordufter helt og holdent. Jeg skal ikke bruke det. Endret 24. mars 2020 av GjestSiden2006 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Den der anbefaler jeg i gen til ansikt, den er slaktet overalt av de som kan hudpleie. Anonymkode: 4cd51...593 Kusina mi har brukt denne hver dag siden hun var 14, nå er hun 38 og den har ikke gjort noe skade eller feil på hennes hud. Når jeg prøvde den så fikk jeg massive byllekviser så jeg kan ikke bruke den, men andre kan, så dette må jo folk bare prøve selv. Jeg har selv sett at den ikke anbefales til ansiktet osv, men noen kan bruke den og da er det jo fint at de deler erfaringer. Anonymkode: 7d9e1...f96 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kusina mi har brukt denne hver dag siden hun var 14, nå er hun 38 og den har ikke gjort noe skade eller feil på hennes hud. Når jeg prøvde den så fikk jeg massive byllekviser så jeg kan ikke bruke den, men andre kan, så dette må jo folk bare prøve selv. Jeg har selv sett at den ikke anbefales til ansiktet osv, men noen kan bruke den og da er det jo fint at de deler erfaringer. Anonymkode: 7d9e1...f96 Enig Jeg tror ikke ansiktet mitt hadde tålt denne kremen, da jeg har veldig sensitiv hud og må unngå alt med duft, men da jeg var liten ble jeg alltid smurt med denne kremen i ansiktet på vinterstid da jeg var hos farmor og farfar, og jeg elsker lukten av den, selv om jeg ikke kan bruke den nå som voksen. Kan enda huske det, og det er mellom 25 og 30 år siden 🥰 ------------------------------------ Jeg må få tipse om A-creme uten parfyme fra apoteket også, den er magisk på tørr vinterhud. Koster vel rundt 200 kr for 120 gram. Jeg holder på med laserbehandling i ansiktet og kan ikke bruke den nå for tiden, da jeg bør unngå a-vitamin, men ellers er den rå på tørr hud. Min hud som lett reagerer har aldri reagert med hverken kviser eller rødhet av denne. Anonymkode: 2927c...e42 2
GjestSiden2006 Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 Jeg må si jeg handler mye på apoteket i Sverige og Danmark. Ser også at 123apotek er rimelig. Bruker også denne; Og går jeg turer uten sminke i vind og vær, bruker jeg alltid denne; Og denne når jeg er tørket inn som en sviske; Som dere ser kan jeg ikke bruke NO.7 osv, da det bare er filleprodukter for min hud. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 3 timer siden, GjestSiden2006 skrev: Jeg må si jeg handler mye på apoteket i Sverige og Danmark. Ser også at 123apotek er rimelig. Bruker også denne; Og går jeg turer uten sminke i vind og vær, bruker jeg alltid denne; Og denne når jeg er tørket inn som en sviske; Som dere ser kan jeg ikke bruke NO.7 osv, da det bare er filleprodukter for min hud. De andre har jeg ikke erfaring med, men den decubal basic har jeg til hendene faktisk, den er faen meg helt fantastisk. Anonymkode: 7d9e1...f96
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #9 Skrevet 24. mars 2020 The ordinary har mye billig og bra. Av de produktene jeg har prøvd så er jeg svær fornøyd med: - aha 30% + bha 2% - buffet - niacinamide. ellers har jeg nettopp kjøpt rens, ansiktskrem og håndkrem fra cerave. Er fornøyd så langt, men må bruke dem over tid for å kunne gjøre meg opp en mening. elsker den kremen fra decubal. Funker veldig bra på min tørre og kløende vinterhud. Anonymkode: 33b23...38b 1
Vikkimakaroni94 Skrevet 24. mars 2020 #10 Skrevet 24. mars 2020 Vil anbefale embryolisse lait creme concentre, en helt fantastisk ansiktskrem til tørr hud. Ikke altfor dyr, og veldig fin og myk under sminke. Mange modeller og sminkører anbefaler denne, så husker jeg gledet meg til å teste og nå elsker jeg den ❤️ Rensekremen med mandel fra weleda, nyyydelig for tørr hud. Som å vaske ansiktet med en krem og ikke en uttørkende såpe. Det jeg leter etter for tiden er en god solkrem til ansiktet som funker i kombinasjon med sminke. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Skrevet 24. mars 2020 På 23.3.2020 den 15.32, AnonymBruker skrev: Den der anbefaler jeg i gen til ansikt, den er slaktet overalt av de som kan hudpleie. Anonymkode: 4cd51...593 Hudpleiere er dessverre ikke autoriteter. Man må heller høre på hudleger. Anonymkode: 49a49...50b 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, ingridahr skrev: Vil anbefale embryolisse lait creme concentre, en helt fantastisk ansiktskrem til tørr hud. Ikke altfor dyr, og veldig fin og myk under sminke. Mange modeller og sminkører anbefaler denne, så husker jeg gledet meg til å teste og nå elsker jeg den ❤️ Rensekremen med mandel fra weleda, nyyydelig for tørr hud. Som å vaske ansiktet med en krem og ikke en uttørkende såpe. Det jeg leter etter for tiden er en god solkrem til ansiktet som funker i kombinasjon med sminke. Tror du vil kunne like SPF nevnt i HI. Den er ikke hvit, kladdete eller vanskelig å smøre ut og den gir mye fukt uten å være fet. Anonymkode: 2927c...e42
Macey_8888 Skrevet 24. mars 2020 #13 Skrevet 24. mars 2020 Har prøvd masse forskjellige dyre kremer osv. Endte til slutt opp med Garnier sin serie og er strålende fornøyd! Ca. 60 kr.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #14 Skrevet 24. mars 2020 For en fin tråd! 😊 Håper på mange gode tips her for oss som faktisk ikke har råd til å bruke en tusenlapp på en eller annen "fantastisk" liten krukke fra Dior Anonymkode: 4463b...f1f 4
Vikkimakaroni94 Skrevet 24. mars 2020 #15 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du vil kunne like SPF nevnt i HI. Den er ikke hvit, kladdete eller vanskelig å smøre ut og den gir mye fukt uten å være fet. Anonymkode: 2927c...e42 Takk for tips 😄
Vikkimakaroni94 Skrevet 24. mars 2020 #16 Skrevet 24. mars 2020 Vil også tipse om å bruke rosevann som ansiktsvann/toner. Vasker aldri ansiktet om morgenen pgra blir så tørr da, vasker bare av smuss med en bomulspad med rosevann. Kjøper på utenlandske matbutikker til ca 20 kr. Rose har mange gode effekter på min hud hvertfall 🥰 4
Roci Skrevet 24. mars 2020 #17 Skrevet 24. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hudpleiere er dessverre ikke autoriteter. Man må heller høre på hudleger. Anonymkode: 49a49...50b Interessant nok så markedsfører Nivea selv den "blå boksen" under "kroppspleie" og ikke "ansiktspleie" på hjemmesiden sin. Hvis man ser på ingredienslisten, inneholder den stoffer som noen kan reagere på, bl.a. - lanolinalkohol som er et derivat av lanolin (olje fra sauehud) - sitronsyre (kan gi reaksjoner ved sensitiv hud) - limonene (syntetisk duftstoff som kan framkalle allergiske reaksjoner) - geraniol (ksyntetisk duftstoff, kan gi reaksjoner ved sensitiv hud) - hydroxycitronellal (syntetisk duftstoff, mye brukt i parfyme, velkjent allergen) - linalool (duftstoff, allergifremkallende) - citronellol (duftstoff, kan gi hudreaksjoner) - benzyl benzoate (kan gi hudirritasjon ved større doser) - cinnamyl alcohol (duftstoff, kan gi hudreaksjoner) 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 Har nettopp kjøpt denne rensen, og den er helt vidunderlig. Glyserin er først på ingredienslisten 🥰 Mykt og godt skum. Parfymefri. For tørr og sensitiv hud. Koster ca 100,- Anonymkode: 2927c...e42 1
Gjest Raptuza Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 Herlig ansiktskrem på apotek til rundt hundrelappen: A-Derma Skin Care Cream. Passar kvinner, menn og barn. Veldig god på sensitiv hud. Billegast på www.123apotek.no
Lumos Skrevet 6. mai 2020 #20 Skrevet 6. mai 2020 Er det noen som har prøvd Dr Greve Pharma sine dagkremer? Trenger sårt en ny krem, men favoritten mi er alt for dyr synes jeg, kunne tenkt meg å prøvd et rimelig alternativ (har likt Dermalogica godt, men au for en pris🙈).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå