Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Chiyo skrev:

Altså , først og fremst, så var grunnen til at jeg nevnte IQ til å begynne med, fordi studiet jeg referte til var basert på IQ. Jeg nevnte dette, fordi jeg mener det er uetisk og si "Et studie viser til at smarte mennesker tror ikke på Gud" når studiet gikk ut ifra at jo høyere IQ man har, jo mindre sannsynlig er det at man tror på gud. 
Det finnes ulike måter å være intelligent på men hvis noen hadde IQ under 70, ville du sagt at det ikke hadde noe å si? 🤔

Feks å være synsk. Hva i huleste har det med iq å gjøre?? 

Anonymkode: f130a...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feks å være synsk. Hva i huleste har det med iq å gjøre?? 

Ingen er synsk.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Chiyo skrev:

Ingen er synsk.

Nei ikke for de som ikke har oppdaget at det finnes synske.

Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke for de som ikke har oppdaget at det finnes synske.

Det finnes ingen synske mennesker. Hvis det gjorde det, så hadde det nok vært veldig kjent for verden, og jeg skulle gjerne likt å vite vitenskapen bak det.

Endret av Chiyo
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Chiyo skrev:

Det finnes ingen synske mennesker. Hvis det gjorde det, så hadde det nok vært veldig kjent for verden, og jeg skulle gjerne likt å vite vitenskapen bak det.

Trist at det ikke er kjent spør du meg. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trist at det ikke er kjent spør du meg. 

Det hadde vært veldig lett å bevise, og da mener jeg ikke at man kan se på Åndenes Makt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de har funnet en "religion" som de oppfatter som mer trygg. I stedet for å tro og føle, så venter de på at noen forskere forteller dem ting, så slipper de å tenke så mye over himmel og jord selv.
- for vitenskapen har ikke stoppet opp og vil aldri stoppe opp... Bare går litt sakte.

Anonymkode: 41276...aff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt greit å være ateist, men ateister som latterliggjør og kjefter på troende, kaller de dumme og rakker ned på tro er hvertfall MYE værre mennesker enn religiøse som prøver å dele troen sin med ikke-troende. 

Anonymkode: b8489...fd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Medisinsk bruker skrev:

Spam, nå rapporteres du for å poste denne i 9 tråder 

Skrevet (endret)

Det som forbløffer meg er ikke det at så mange ateister tror at dem er så smarte, det er det å tro menneskelig smarthet og rasjonell er noe å skryte av. Når du helt innser hva egoet er, vil det ikke engang være mulig i det øyeblikket å forestille seg at det noen gang kan være et "jeg" eller et "menneske."

Et menneske er en 100% total illusjon, inkludert død, sinn, kropp og liv. Ingen av dem har noen som helst virkelighet. Alt er en ren fantasi. Men du kan ikke forstå dette i det hele tatt fra din nåværende bevissthetstilstand. Din nåværende bevissthetstilstand er fantasien på jobb, og låser inn virkeligheten. Uansett hva den standarde menneskelige bevistheet tilstanden forestiller seg er "ekte" for deg akkurat nå, er det en total illusjon. 

Problemet mennesker har med å forstå "hvordan" sannheten blir forstått, er det at  de glemmer muligheten for at du ER sannheten. Absolutt sannhet er ikke noe du vet eller opplever eller beviser.

Det er for absolutt for alle slike relative og begrensede metoder. Du må BLI det. Ved bokstavelig talt å bli det, er det deg uten separasjon. Bevistheet kjenner seg selv ved å være seg selv. Å være er å være.

Det mest direkte beviset på sannhet er ikke et bevis i det hele tatt, det er en tautologi:

A = A

Selv det er for indirekte. Det er mer som bare: A

Endret av Conal
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Conal skrev:

Det som forbløffer meg er ikke det at så mange ateister tror at dem er så smarte, det er det å tro menneskelig smarthet og rasjonell er noe å skryte av. Når du helt innser hva egoet er, vil det ikke engang være mulig i det øyeblikket å forestille seg at det noen gang kan være et "jeg" eller et "menneske."

Et menneske er en 100% total illusjon, inkludert død, sinn, kropp og liv. Ingen av dem har noen som helst virkelighet. Alt er en ren fantasi. Men du kan ikke forstå dette i det hele tatt fra din nåværende bevissthetstilstand. Din nåværende bevissthetstilstand er fantasien på jobb, og låser inn virkeligheten. Uansett hva den standarde menneskelige bevistheet tilstanden forestiller seg er "ekte" for deg akkurat nå, er det en total illusjon. 

Problemet mennesker har med å forstå "hvordan" sannheten blir forstått, er det at  de glemmer muligheten for at du ER sannheten. Absolutt sannhet er ikke noe du vet eller opplever eller beviser.

Det er for absolutt for alle slike relative og begrensede metoder. Du må BLI det. Ved bokstavelig talt å bli det, er det deg uten separasjon. Bevistheet kjenner seg selv ved å være seg selv. Å være er å være.

Det mest direkte beviset på sannhet er ikke et bevis i det hele tatt, det er en tautologi:

A = A

Enig Conal😉

AnonymBruker
Skrevet

Ateister bruker logikk og er selvregulerende. De føler ikke de trenger en ytre enhet til å lene seg på, og dermed er overlegen de som gjør det. Kan hende noen tenker slik. MEN AKKURAT SOM MED ALLE ANDRE GRUPPER SÅ KAN MAN IKKE PLASSERE ALLE I SAMME BÅS.

Opsie, caps lock.

Anonymkode: 7ec94...2c4

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt greit å være ateist, men ateister som latterliggjør og kjefter på troende, kaller de dumme og rakker ned på tro er hvertfall MYE værre mennesker enn religiøse som prøver å dele troen sin med ikke-troende. 

Virkelig?  Visste du at det i 13 land er dødsstraff for ateisme? Visste du at i USA som skal være i den første verden, så kan ateister miste jobben sin og bli utvist fra skolen? Ateister verden over opplever trakassering og forfølgelse, men... de religiøse vil jo bare dele troen sin med andre... :roll: 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet (endret)
10 timer siden, Conal skrev:

A = A

Du er så selvmotsigende men noen ting er interesting😊

Endret av Familytree
Skrevet
På 23.3.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Fordi man virker ikke veldig smart hvis man i voksen alder tror på en fiktiv trollmann, som bor i verdensrommet, ser alt og har på magisk vis tryllet frem absolutt alt. 

Men om man tror at alt er blitt til av seg selv, ute av ingenting så er man smart! Si meg en ting har du røykt sokkene dine :) Mange av de største kunstnere, musikere,vitenskapsmenn opp gjennom tidene var kristne mennesker! Så sier du at disse var "dumme". Det er vel den største dårskapen av alt oppe i dette.

Ateistene som er mest fanatiske er sikkert smarte mennesker, det var også nazistene også. Veldig mange av topp nazistene var veldig smarte mennesker, men de tok så ekstrem feil som de kunne. Ikke var de overlegne på noe område, de tapte så det suste :)  De som de så som underlegne var faktisk bedre en de selv på alle områder. Sovjeterne knuste de, de allierte knuste de! Selv endte de opp i galgen. Jødene som de så på som undermennesker, er vel det det "folkeslaget" som har flest nobelpriser.

Nazistene sin  intelligens hjalp de veldig lite. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Familytree skrev:

Du er så selvmotsigende.

Konsistens er av små sinn 😉 Virkeligheten er den perfekte paradoks. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Chiyo skrev:

Virkelig?  Visste du at det i 13 land er dødsstraff for ateisme? Visste du at i USA som skal være i den første verden, så kan ateister miste jobben sin og bli utvist fra skolen? Ateister verden over opplever trakassering og forfølgelse, men... de religiøse vil jo bare dele troen sin med andre... :roll: 

Den aller største forfulgte gruppen av mennesker verden over idag er kristne mennesker! Så grin meg en stor fin elv, det du skriver er rent hykleri. Ateister i de vestlige samfunn er helt frie! De står sterkt i alle samfunnslag. I diktaturene er alle like mye forfulgt uansett så lenge de truer diktatorene sin makt. Men i Kina og Nord Korea står ateismen veldig sterkt, og der kan du som ateist bare være truet om du utfordrer makten og ikke spiller på lag. Kristne er forfulgt bare i form av sin tro.

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Den aller største forfulgte gruppen av mennesker verden over idag er kristne mennesker! Så grin meg en stor fin elv, det du skriver er rent hykleri. Ateister i de vestlige samfunn er helt frie! De står sterkt i alle samfunnslag. I diktaturene er alle like mye forfulgt uansett så lenge de truer diktatorene sin makt. Men i Kina og Nord Korea står ateismen veldig sterkt, og der kan du som ateist bare være truet om du utfordrer makten og ikke spiller på lag. Kristne er forfulgt bare i form av sin tro.

Kan du bevise det? På hvilken måte er kristne forfulgt? Fordi ateister ikke er enig med dere? 🤨

Hvordan kan du si at ateistme står sterkt i alle samfunnslag i den vestlige verden? Har du noen gang hørt om en amerikansk president som er ateist? Hvorfor tror du Trump sier at han ville se fulle kirker til påske selv nå som de er spredning av korona? Fordi velgerne hans  er religiøse mennesker. Du kan ikke bli president i USA hvis du er ateist. Det går ikke. 
Gud er over alt der borte, jeg burde vite det, jeg har bodd der. På skolen hver morgen må man reise seg og si "One nation under God". Det skal være frivillig, men det er det ikke. Man har "In God we trust" på pengene. Jeg kjenner en amerikansk ateist som har fått en murstein gjennom stuevinduet sitt, bilen skrapt opp, og garasjedøren tagget. 

Kan du gi bevis for at kristne er de mest forfulgte menneskene i verden???

PS. Du nevner Kina. Sist jeg sjekket var det muslimene kinerserene hadde i konsentrasjonsleirer. 

Endret av Chiyo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...