AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Du som ikke er redd for korona, og tenker det er viktigere å leve et verdig liv enn å bekymre seg for det som for de fleste er en ufarlig sykdom. Ønsker du øyeblikkelig hjelp dersom du skulle havne i en alvorlig ulykke, eller få en akutt livstruende sykdom? Har du tenkt over at det er nettopp det du kanskje må se langt etter fordi du og mange andre ikke gjør nok for å begrense smitten? Det er utrolig egoistisk å ikke ta hensyn nå. Er du 70 år, har høyt blodtrykk og tenker at du jammen meg må få lov til å leve livet nå og møte barnebarna, kan det være nettopp de du risikerer livet til den dagen de trenger akutt medisinsk hjelp og plassene allerede er opptatt av deg. Tenker du, ja men alle de andre jeg møter er jo også i isolasjon og er jo ikke syke? Hvordan kan du egentlig vite det helt sikkert? Den eneste du kan ha full kontroll på er deg selv, og da er det kanskje der du bør legge føringene også, for er det noe som kommer tydelig fram nå de siste to ukene er det jammen mange som tenker "jammen, jeg skal jo bare". Dette handler om å begrense smittespredning slik at vi har et helsevesen som har mulighet til både å ta vare på de som blir alvorlig syke av korona, i tillegg til de som blir alvorlig syke eller skadet av andre grunner. Er ikke det viktig for deg? Anonymkode: 2838c...748 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Det går ikke an å leve bortimot som vanlig i dag. Så ingen gjør det. Anonymkode: 0b0a8...161 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å leve bortimot som vanlig i dag. Så ingen gjør det. Anonymkode: 0b0a8...161 Men det er nok av dem som prøver å leve så normalt som mulig i en unormal situasjon. Anonymkode: 2838c...748
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er nok av dem som prøver å leve så normalt som mulig i en unormal situasjon. Anonymkode: 2838c...748 Selvfølgelig. Jeg gjør det. Prøver å følge alle de gamle rutinene mine – men på nett (bortsett fra joggeturen min, som jeg kommer til å tviholde på så lenge jeg kan). Å gå inn i apokalypsetilstand er bare dumt og skadelig. Anonymkode: c0320...2a3 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Heter jobb, og det må man nesten for å betale for hus og mat. Hele Norge er ikke stengt. Fabrikker er åpne og tjener penger til samfunnet. Skal dette gå någelunde for de fleste, må arbeidsplasser være åpne. Ergo kontakt.wd mennesker. Anonymkode: 44fac...9c4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Men tror dere at dere som må på jobb og dere som lever normalt via nett og joggetur var de jeg siktet til i denne tråden? Anonymkode: 2838c...748
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å leve bortimot som vanlig i dag. Så ingen gjør det. Anonymkode: 0b0a8...161 Jo. Vi drar på jobb, kommer hjem å lager middag, gåe tur med hunden. Vi lever helt normalt. Vi går ikke på shoppingsenter, men det er faktisk ikke normalen for alle Holde seg unna andre mennesker foruten på jobb er faktisk rimelig normalt for mange det. Anonymkode: 44fac...9c4 2
Anbefalte innlegg