Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer kjøpe meg en laptop, men er litt usikker på hvilken jeg skal gå for. Jeg har tenkt å bruke den til skolearbeid, surfing på nettet, muligens dataspill. Er det noen som kan anbefale en eller noen som ikke er for dyr (er student).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk hos Dell, du får som regel de beste tilbudene der

Skrevet

Dell har de verste spesifikasjonene jeg har sett. De har rimelige priser, fordi de bruker crap sammensetning. De bruker DESKTOP PC deler til oppbygning av laptop, da gjelder det seff laptopene som ligger under 12 000 kr. Å bruke desktop pc deler til laptop fører til MASSE energi sluk, som fører til LITE batteritid. Skal du ha bra laptop må du minst ut med 15 000. I dataverden får du virkelig det du betaler for. Mitt råd er å gå på Netshop.no hvor de kan customize en laptop for deg mer eller mindre.

Eller du kan gå på bruktmarkeder etter noen bra laptoper. Men vær obs på at prisene selgerne setter kan være misvisende. F.eks en brukt laptop med Pentium 4 mobile 2,2 Ghz, 512 MB ram, 40 GB HDD, DVD +/- RW koster bare ca 8000. Så hvis noen selger deg noe som yter mindre enn dette til en høyere pris så er det lureri. Kjøp HP, Fujitsu Siemens, Acer...bare IKKE Dell. Alle reklamene de har vist meg har ikke inneholdt en laptop med gode spesifikasjoner nok. Å bruke Intel Celeron i en laptop er SKAM.

Skrevet
Problemet ditt er dataspill. Det er det som drar opp prisen. Hvis du dropper tunge dataspill, kommer du nok unna med ca. 6000,-

6000,- gjør at jeg ser et lite lys i tunnelen. Takk for hjelpen.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Dell har de verste spesifikasjonene jeg har sett. De har rimelige priser, fordi de bruker crap sammensetning. De bruker DESKTOP PC deler til oppbygning av laptop, da gjelder det seff laptopene som ligger under 12 000 kr. Å bruke desktop pc deler til laptop fører til MASSE energi sluk, som fører til LITE batteritid. Skal du ha bra laptop må du minst ut med 15 000. I dataverden får du virkelig det du betaler for. Mitt råd er å gå på Netshop.no hvor de kan customize en laptop for deg mer eller mindre.

Eller du kan gå på bruktmarkeder etter noen bra laptoper. Men vær obs på at prisene selgerne setter kan være misvisende. F.eks en brukt laptop med Pentium 4 mobile 2,2 Ghz, 512 MB ram, 40 GB HDD, DVD +/- RW koster bare ca 8000. Så hvis noen selger deg noe som yter mindre enn dette til en høyere pris så er det lureri. Kjøp HP, Fujitsu Siemens, Acer...bare IKKE Dell. Alle reklamene de har vist meg har ikke inneholdt en laptop med gode spesifikasjoner nok. Å bruke Intel Celeron i en laptop er SKAM.

Jeg har sett flere PC-er fra Dell til under 10 000 med Centrino-pakke eller Mobile-prosessor. Det er da ikke bare Dell som brukt desktop-prosessorer til bærbare. Det var vanlig for noen år siden for å få presset ned prisene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...