AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Hei! Jeg skal begynne på VGS til høsten og skal kjøpe skole pc. Lurer derfor på hvilke pc-er som er mest brukt på vgs? Jeg trodde egentlig at det var mac som var de mest brukte men er ikke sikker, noen som vet? Anonymkode: b21fc...4f2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Hos oss hadde majoriteten mac, men mange hadde andre typer pc og. Du velger den typen du trives best med, alle typer fungerer til skolens formål (itslearning, Word, Excel) Hilsen avgangselev i fjor 😊 Anonymkode: e8a96...05d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Jeg underviser på vgs, og elevene har mye forskjellig. Det viktige er at den har et velfungerende skriveprogram og funker mest ITS L, teams osv ( men det gjør vel alle?) Anonymkode: d842a...e32
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Det er ikke så veldig nøye, da man ikke skal kjøre så tunge program. Dermed ville jeg valgt en PC basert på levetid og pris. Anonymkode: b51fe...718 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Hvis du har iPhone så ville jeg anbefalt Mac, for min del synes jeg det er veldig praktisk at alle duppedittene "snakker" sammen, så ville gjørt på med Windows om du har telefon med Android, Mac dersom du har iPhone. Anonymkode: 79bd3...07e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Hvilken PC du bør ha, har også sammenheng med hvilken linje du skal gå. På noen utdanningsprogrammer (for eksempel TIP, MK, KDA) trenger man ulike programmer installert på PCen, og bør dermed ha en PC som fint klarer å kjøre programmet. Sjekk ut på fylket sine nettsider, der bør det stå noe om krav til PC på de ulike utdanningsprogrammene. Ellers er det jo flere fylkeskommuner som har samarbeid med for eksempel Elkjøp om kjøp av PC. Da får du en god PC til rabattert pris. Hilsen rådgiver i vgs. Anonymkode: 97893...bfa
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 https://www.komplett.no/category/10306/pc-nettbrett/komplett-pc mye god info her Anonymkode: b51fe...718
Illuminatum Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal begynne på VGS til høsten og skal kjøpe skole pc. Lurer derfor på hvilke pc-er som er mest brukt på vgs? Jeg trodde egentlig at det var mac som var de mest brukte men er ikke sikker, noen som vet? Anonymkode: b21fc...4f2 Er det virkelig noen skoler som ikke gir elevene PC?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 2 timer siden, Illuminatum skrev: Er det virkelig noen skoler som ikke gir elevene PC? Skolen skal ikke gi elevene pc, man har selv ansvar for å kjøpe den inn. Det er hovedsakelig to valg man har ved kjøp av skolep😄 1. Kjøpe en valgt modell selv/eller bruke den du allerede har 2. Kjøpe PC gjennom fylkeskommunen Ofte har fylkeskommunene et skriv med anbefalte modeller som passer for de forskjellige utdanningsprogrammene på vgs. Dette skrivet kan man ofte finne bare ved å søke på google. PC-ene de anbefaler ligger på et prisnivå slik at den samlede summen du får av utstyrsstipend i løpet av de tre årene på vgs skal dekke pc-en. Hvilken pc du bør kjøpe er som nevnt ovenfor avhengig av hvilket utdanningsprogram du tar. Hvis man går vanlig studiespesialisering, så funker de fleste pc-modeller optimalt. Anonymkode: 1b788...37f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skolen skal ikke gi elevene pc, man har selv ansvar for å kjøpe den inn. Det er hovedsakelig to valg man har ved kjøp av skolep😄 1. Kjøpe en valgt modell selv/eller bruke den du allerede har 2. Kjøpe PC gjennom fylkeskommunen Ofte har fylkeskommunene et skriv med anbefalte modeller som passer for de forskjellige utdanningsprogrammene på vgs. Dette skrivet kan man ofte finne bare ved å søke på google. PC-ene de anbefaler ligger på et prisnivå slik at den samlede summen du får av utstyrsstipend i løpet av de tre årene på vgs skal dekke pc-en. Hvilken pc du bør kjøpe er som nevnt ovenfor avhengig av hvilket utdanningsprogram du tar. Hvis man går vanlig studiespesialisering, så funker de fleste pc-modeller optimalt. Anonymkode: 1b788...37f På min vgs fikk vi ikke lov til å bruke annen PC på skolen enn den man måtte kjøpe via skolen. Hadde man med privatkjøpt PC fikk man altså ikke lov til å bruke den til skolebruk. Anonymkode: 39cf0...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå