iskremm Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Pressekonferanse fra Ahus nå. Der bekrefter de at mange av de som er svært syke hverken er gamle eller har underliggende sykdommer. Flere i 40-50 årsalderen. Tankevekker. 5
iskremm Skrevet 23. mars 2020 Forfatter #2 Skrevet 23. mars 2020 - Folk i 40-50-årsalderen, uten kjent kompliserende sykdom, som er blitt veldig syke av dette. Det viktigste å få frem rundt det er at også de yngre som er syke ikke venter med å søke hjelp hvis man blir vesentlig dårligere. 3
Rullerusk Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Ja, vi får håpe de hissigste «de er jo gamle og syke og skal dø uansett» brukerne her inne fikk det med seg. eller kanskje overlegen bare er hysterisk han også? 11
Rullerusk Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Det skal forøvrig bli interessant å vite om 5-10 år, hvor mange som får trigget autoimmun sykdommer som følge av denne infeksjonen......😥 Endret 23. mars 2020 av Rullerusk 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 For en merkelig ting å godte seg over.. Anonymkode: ea602...394 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Just now, iskremm said: Pressekonferanse fra Ahus nå. Der bekrefter de at mange av de som er svært syke hverken er gamle eller har underliggende sykdommer. Flere i 40-50 årsalderen. Tankevekker. Spørsmålet er, hvordan fysisk form er de i? En trenger ikke ha underliggende sykdommer for å ha dårlig lungekapasitet. Har covid-19, etter ca en uke var jeg nede i ca 50% oksygenopptak i flere dager. Det kan bli stygt for de som har dårlig lungekapasitet i utgangspunktet Anonymkode: cab90...b17 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 Jada, og min far på 70 år har hatt det og det var såvidt merkbart. Anonymkode: b19b7...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 Det er vel ingen som har benektet at yngre også blir syke? Hvorfor føler dere at dette må poengteres hver gang en yngre blir innlagt? Anonymkode: 1e6e5...60d 13
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 8 minutter siden, iskremm skrev: Pressekonferanse fra Ahus nå. Der bekrefter de at mange av de som er svært syke hverken er gamle eller har underliggende sykdommer. Flere i 40-50 årsalderen. Tankevekker. Røyker de? Anonymkode: 4d471...c55 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen som har benektet at yngre også blir syke? Hvorfor føler dere at dette må poengteres hver gang en yngre blir innlagt? Anonymkode: 1e6e5...60d Fordi man får servert bilder som det vi gjorde nå i helga. Masse folk som bare MÅ klumpe seg sammen på de mest besøkte turist-/uteområdene. Jeg håper det blir forbudt å bevege seg ute annet i egen hage med mindre man må. Få med dere de siste tallene dere som er uenige. Anonymkode: b20aa...39e 8
Rullerusk Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: For en merkelig ting å godte seg over.. Anonymkode: ea602...394 Det er ingen som godter seg over noe her. Derimot er det nok enkelte som er fortvilet og forbanna over at det har blitt etablert en sannhet om at ingen under 80 blir sterkt påvirket av denne sykdommen. De samme som har gått hardt ut med dette bør nå snu og revurdere sine oppfatninger. Som sagt; ingen Godter seg. Men vi er glad for at det enkelte har poengtert her inne siden 22 januar nå dokumenteres av fagfolk på riksdekkende nyheter! 8
Rullerusk Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmålet er, hvordan fysisk form er de i? En trenger ikke ha underliggende sykdommer for å ha dårlig lungekapasitet. Har covid-19, etter ca en uke var jeg nede i ca 50% oksygenopptak i flere dager. Det kan bli stygt for de som har dårlig lungekapasitet i utgangspunktet Anonymkode: cab90...b17 Dette handler om folk sin immunrespons. Ikke hvor god form du var i før du ble syk. 8
Rullerusk Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Røyker de? Anonymkode: 4d471...c55 Nei. De har en genetisk betinget immunrespons som fører til at de blir sykere enn andre. Dere kan slutte å lete etter faktorer som gir enkle forklaringer og heller lese litt immunologi om dere er så fryktelig interessert i hvorfor noen blir sykere. Det er ikke selvforskyldt. Endret 23. mars 2020 av Rullerusk 5
Rullerusk Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel ingen som har benektet at yngre også blir syke? Hvorfor føler dere at dette må poengteres hver gang en yngre blir innlagt? Anonymkode: 1e6e5...60d Det har vært et kor av røster som hevderst dette kun rammer gamle og syke 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Rullerusk said: Dette handler om folk sin immunrespons. Ikke hvor god form du var i før du ble syk. Hvorfor er du så veldig opptatt av at folk får autoimmune sykdommer av covid 19? Anonymkode: 13dd6...ca5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi man får servert bilder som det vi gjorde nå i helga. Masse folk som bare MÅ klumpe seg sammen på de mest besøkte turist-/uteområdene. Jeg håper det blir forbudt å bevege seg ute annet i egen hage med mindre man må. Få med dere de siste tallene dere som er uenige. Anonymkode: b20aa...39e Det er noen få som klumper seg sammen, og hvis disse skulle bli smittet kommer de sannsynligvis til å få moderate symptomer, slik de aller, aller fleste gjør. Det er bare bra å komme seg ut på tur - men man må spre seg litt mer utover, og ikke klumpe seg sammen, som du sier. Men det gjelder bare noen få. Jeg har vært ute på tur hver dag, og alle holder god avstand til hverandre. Anonymkode: 1e6e5...60d 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, Rullerusk skrev: Det har vært et kor av røster som hevderst dette kun rammer gamle og syke Nei, det som hevdes er at det stort sett er gamle og syke som dør. Stor forskjell. Anonymkode: 1e6e5...60d 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 8 minutter siden, Rullerusk said: Det er ingen som godter seg over noe her. Derimot er det nok enkelte som er fortvilet og forbanna over at det har blitt etablert en sannhet om at ingen under 80 blir sterkt påvirket av denne sykdommen. De samme som har gått hardt ut med dette bør nå snu og revurdere sine oppfatninger. Jo, det virker faktisk som om folk godter seg over det, det er en "hah, jeg hadde rett"-holdning ute og går i en del tråder og innlegg. Det er mildt sagt registrert at folk er fortvilet, forbanna og redde om dagen. Det er ikke en etablert sannhet at _ingen_ under 80 blir sterkt påvirket. Det har vært flere intervjuer med selv norske pasienter som har hatt sykdommen, og har vært langt under 80 år. Der er det fortalt at de ble sterkt påvirket. Mange rapporter sier også det samme. Synes folk skal slutte å være i ytterpunktene. Anonymkode: ea602...394 4
Rullerusk Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor er du så veldig opptatt av at folk får autoimmune sykdommer av covid 19? Anonymkode: 13dd6...ca5 Jeg er opptatt av det fordi det underkommuniseres hva risikoen for smitte potensielt kan innebære for den enkelte. Uavhengig av alder. En ting er å overleve, men mennesker med den minst gunstige immunresponsen på denne infeksjonen kan teoretisk sett risikere å måtte leve med svært livsinngripende langvarige konsekvenser. Som immundempende medisiner resten av livet. Lunger som aldri kommer tilbake til opprinnelig funksjon osv osv. Slike konsekvenser så man i omfattende grad hos pasienter som ble smittet med SARS CO 1 viruset - broren til dette viruset og det viruset som er nærmest beslektet med dette. Isåfall vil konsekvensene for den enkelte kunne bli enorme. Beklager hvis jeg fremstår frekk, men jeg er så sliten av at folk tror dette er ufarlig. Jeg føler det underkommuniseres hvor lite vi faktisk vet om dette viruset. 9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 8 minutter siden, Rullerusk said: Dette handler om folk sin immunrespons. Ikke hvor god form du var i før du ble syk. Gjerne det, jeg er ingen ekspert, men når oksygenopptaket går i bøtta så teller det hva det var i utgangspunktet. Greit å ha noe å gå på Anonymkode: cab90...b17 2
Anbefalte innlegg