Gå til innhold

laster du ned musikk??

Anbefalte innlegg

Gjest musikk!
Skrevet

jeg slutta å dele musikkfiler da det ble ulovlig her til lands, men nå klør det litt i fingra..har så lyst til å fortsette!

laster dere ned no` musikk og sånn ??

Videoannonse
Annonse
Gjest kenneth
Skrevet

Er vi tilfeldigvis fjorten år og sånn?

Gjest Spacegirl
Skrevet

Ja jeg laster ned musikk. Laster også ned filmer, tv-serier og programvare :)

Skrevet

Ja, både musikk og annet.

Det er forresten ikke ulovlig å laste ned musikk, bare å dele filer (såvidt jeg vet).

Skrevet

Det er ikkje det at musikk i seg sjølv er ulovleg å laste ned eller dela - det kjem an på artistane/plateselskapa.

Og uansett, det er flust opp av musikk det er lov å lasta ned og lov å dela. Fleire artistar ser på fildeling som utmerka reklame for seg sjølv :)

Gjest Fildeler
Skrevet
Og uansett' date=' det er flust opp av musikk det er lov å lasta ned og lov å dela. Fleire artistar ser på fildeling som utmerka reklame for seg sjølv :)[/quote']

Det ser ut som om det med fildeling som reklame stemmer. BBC og The Sci-Fi Channel opplevde at interessen for serien "Battlestar Galactica" eksploderte etter at den ble spredt overalt via BitTorrent. Selv om Sci-Fi Channel sendte serien måneder etter at BBC-episodene havnet på nettet, fikk de rekordhøyt antall seere...

Det samme har skjedd med BBC-serien "Dr. Who". Der var episode 1 tilgjengelig før den var vist på TV... hmm, lurer på hvordan det skjedde...

Men selvsagt, dette er fryktelig og må forbys og straffes på det strengeste, ellers vil den livsviktige platebransjen utvilsomt gå konkurs. My bad.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg laster ned mye musikk og filmer.

Skrevet

Jeg laster også ned, mest musikk.

Skrevet

Laster ned alt jeg kommer over. :)

Ser på det som min misjon å lagre internett for fremtidige generasjoner.

Gjest Still Crazee
Skrevet
Det samme har skjedd med BBC-serien "Dr. Who". Der var episode 1 tilgjengelig før den var vist på TV... hmm' date= lurer på hvordan det skjedde...

Fiona Apple sitt tredje album (produsert for 2-3 år sidan) vart òg tilgjengeleg på internett før det kom i salg. Eller - det er enno ikkje i salg; er visst ikkje "salgbart nok" for bønnetellarane.

Men det er eit utmerka album. Kjøpte dei to første etter eg lasta det ned.

Faktum er at artistar opplever at ikkje berre sel dei meir av nye album som blir delte på nett - det vert òg auka etterspurnad etter tidlegare album. Janis Ian har skreve eit par artiklar om akkurat det der - og så kan de laste ned mp3-filer frå ho ;)

Er forresten nett det same med bøker - det vert piratkopiert store mengder bøker på nett, noko som fører til at forfattarar sel meir. Forlaget Baen tok følgjene av det og legg ut gratis bøker i Baen Free Library - de finn ein artikkel om dette òg på dei sidene.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Har sluttet å laste ned musikk. Lastet ned veldig mye tidligere, og har så mye musikk nå at jeg har blitt helt apatisk. Har fremdeles ikke klart å bli kjent med all musikken jeg har, så fant ut at det var best å høre på det jeg har før jeg går til anskaffelse av enda mer.

Laster ned litt film og serier, men liker best å ha filmer på original-dvd i stedet, så kjøper filmer når de er litt gamle og har gått ned i pris.

Skrevet

Laster ned filmer og musikk :-)

Jeg hadde aldri hatt så mye og variert musikk hadde det ikke vært for nedlastingsmuligheter ...

Skrevet
Laster ned alt jeg kommer over. :)

Gosh! Da har du jammen mye å gjøre :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...