AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Noen som har en lett måte å finne ut av det på? Den er tørr, føler ingen ting trekker inn. Har samtidig tette porer og litt urenheter, men ikke blank hud eller akne. Anonymkode: 3776c...571
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Klyp sammen huden oppå hhåndbaken, hvis den går seint ned igjen er du dehydrert. Anonymkode: b934a...5b7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klyp sammen huden oppå hhåndbaken, hvis den går seint ned igjen er du dehydrert. Anonymkode: b934a...5b7 Den går absolutt ikke sent ned, er det i det heltatt mulig da? Jeg flasser ikke heller, sånn tørr er ikke huden. Men jeg ser at teksturen ikke er bra. Og lite trekker inn i huden. Anonymkode: 3776c...571
Roci Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den går absolutt ikke sent ned, er det i det heltatt mulig da? Jeg flasser ikke heller, sånn tørr er ikke huden. Men jeg ser at teksturen ikke er bra. Og lite trekker inn i huden. Anonymkode: 3776c...571 Har huden din alltid vært slik, eller har den blitt slik gradvis eller nylig? Føler du deg "stram i maska"? Hvordan er hudpleierutinen din og hvilke produkter bruker du?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 21 minutter siden, Roci skrev: Har huden din alltid vært slik, eller har den blitt slik gradvis eller nylig? Føler du deg "stram i maska"? Hvordan er hudpleierutinen din og hvilke produkter bruker du? Den har blitt sånn i det siste. Bruker nelkerens, toner fra Neutrogena, hayuloronic serum fra TO og Elisabeth Arden vssible differense. Anonymkode: 3776c...571
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den har blitt sånn i det siste. Bruker nelkerens, toner fra Neutrogena, hayuloronic serum fra TO og Elisabeth Arden vssible differense. Anonymkode: 3776c...571 Ser også at rynkene plutselig kom når huden ble sånn. Anonymkode: 3776c...571
Roci Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den har blitt sånn i det siste. Bruker nelkerens, toner fra Neutrogena, hayuloronic serum fra TO og Elisabeth Arden vssible differense. Anonymkode: 3776c...571 Ok. Føler du at produktene blir liggende oppå huden, eller at trekker inn, men ikke gjøre noen forskjell? Jeg har selv dehydrert kombinert hud, og Visible Difference fungerte ikke for meg. Hvilken Neutrogena-toner er det du bruker? Edit: Tørr hud kan oflte bli rød, irritert og til og med flasse, så jeg heller mer til at du kanskje har normal/kombinert, dehydrert hud utfra beskrivelsen din. Endret 23. mars 2020 av Roci
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 9 minutter siden, Roci skrev: Ok. Føler du at produktene blir liggende oppå huden, eller at trekker inn, men ikke gjøre noen forskjell? Jeg har selv dehydrert kombinert hud, og Visible Difference fungerte ikke for meg. Hvilken Neutrogena-toner er det du bruker? Edit: Tørr hud kan oflte bli rød, irritert og til og med flasse, så jeg heller mer til at du kanskje har normal/kombinert, dehydrert hud utfra beskrivelsen din. Jeg ripper også dehydrert. Glemte å nevne at jeg eksfolierer også. Det er akkurat som om ingen ting gjør en forskjell på huden, hva trenger jeg da? Anonymkode: 3776c...571
BiancaWhite Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 Kan det være pollenallergi? Sesongen har vel ikke startet helt, men jeg får stygg hud av det. Rynkene kommer da 😛 men de forsvinner når pollen er vekk igjen
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ripper også dehydrert. Glemte å nevne at jeg eksfolierer også. Det er akkurat som om ingen ting gjør en forskjell på huden, hva trenger jeg da? Anonymkode: 3776c...571 Ser det er skrevet nye om CeraVe her inne, kan den være noe for meg? Anonymkode: 3776c...571
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den går absolutt ikke sent ned, er det i det heltatt mulig da? Jeg flasser ikke heller, sånn tørr er ikke huden. Men jeg ser at teksturen ikke er bra. Og lite trekker inn i huden. Anonymkode: 3776c...571 Ja det er fullt mulig. Anonymkode: b934a...5b7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, BiancaWhite skrev: Kan det være pollenallergi? Sesongen har vel ikke startet helt, men jeg får stygg hud av det. Rynkene kommer da 😛 men de forsvinner når pollen er vekk igjen Har ikke pollen og det startet i høst/tidlig vinter. Anonymkode: 3776c...571
Roci Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ripper også dehydrert. Glemte å nevne at jeg eksfolierer også. Det er akkurat som om ingen ting gjør en forskjell på huden, hva trenger jeg da? Anonymkode: 3776c...571 Når de produktene du bruker, ikke virker, så bruker du mest sannsynlig feil produkter for akkurat din hudtype. Når man har dehydrert hud, mangler huden fukt/vann, ikke fett/lipider, så å bruke produkter beregnet på tørr hud vil ikke hjelpe. Hvilken Neutrogena-toner er det du bruker? Visibly Clear eller Hydro Boost? Og hvordan eksfolierer du?
Roci Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det er skrevet nye om CeraVe her inne, kan den være noe for meg? Anonymkode: 3776c...571 Du kan prøve den og se om du liker den, den er jo ikke så dyr. Personlig liker jeg den godt 1
BiancaWhite Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 Prøvd å drikke enda mer vann. Og prøvd Dr.organic sin olive dagkrem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, Roci skrev: Når de produktene du bruker, ikke virker, så bruker du mest sannsynlig feil produkter for akkurat din hudtype. Når man har dehydrert hud, mangler huden fukt/vann, ikke fett/lipider, så å bruke produkter beregnet på tørr hud vil ikke hjelpe. Hvilken Neutrogena-toner er det du bruker? Visibly Clear eller Hydro Boost? Og hvordan eksfolierer du? Bruker visibly clear og eksfoliering fra TO den røde. Anonymkode: 3776c...571
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, Roci skrev: Du kan prøve den og se om du liker den, den er jo ikke så dyr. Personlig liker jeg den godt Ok så den er for dehydrert og ikke bare tørr hud slik det står på? Den er kanskje lettere i konsistensen en de fete kremene som gjerne er for tørr hud? Anonymkode: 3776c...571
Roci Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bruker visibly clear og eksfoliering fra TO den røde. Anonymkode: 3776c...571 Det er kraftige saker, og både eksfolieringen og visibly clear inneholder BHA,, dvs. salicylsyre. Med mindre du har fet hud, så vil ikke salicylsyre gjøre noe spesielt for huden din, annet enn å tørke den ut. Huden din kan faktisk reagere med å produsere mer olje (dvs. bli uren) dersom du bruker sterkt uttørrende produkter. Jeg foreslår at du legger vekk toneren og BHA-peelingen for en periode. Bytt gjerne til hydra boost-toneren dersom du liker å bruke toner, og påfør hyaluronserumet etter toner men før dagkrem. Med mindre du har sorte prikker, kan du f.eks. prøve eksfolieing med glycolsyre, den passer bedre til dehydrert hud. Et godt budsjettalternativ er TO sin Glycolic Acid 7% Toning Solution. Du bør ikke bruke den oftere enn annenhver dag. Du kan jo prøve å se om fuktighetskremen din fungerer bedre når du kutter ut BHA fra hudpleierutinen din, og hvis ikke, kan du jo prøve med den fra CeraVe. Håper dette kan være til hjelp 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 24 minutter siden, BiancaWhite skrev: Prøvd å drikke enda mer vann. Og prøvd Dr.organic sin olive dagkrem. Takk for tips! Anonymkode: 3776c...571
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 Dersom du renser ansiktet ditt, og det føles stivt etterpå - da er du tørr Anonymkode: e52f1...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå