Gå til innhold

Når blir det full epidemi eller når på det verste?? Og hvor lenge??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dager? Veker? Mnd.? År?

Anonymkode: b7740...4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dager, de har planlagt det på onsdag. Så er vi ferdige til torsdagen slik at alle kan jobbe på fredag.

Hva tror du?

Rundt et år - atten måneder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dager? Veker? Mnd.? År?

Tror det tar noen mnd og at det blir gradvis bedre. Om det blir verre kommer helt an på hvor flinke folk er til å følge de råd og tiltak som blir satt ut.

Anonymkode: 7bd53...09a

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hvilke tiltak som iverksettes fra myndighetene og det norske folk sin evne til å høre på myndighetens råd, samt bruke det de har mellom øra. Med andre ord; grunnet spesielt sistnevnte, så kan dette ta lang tid og bli veldig ille. Worst case.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Dager, de har planlagt det på onsdag. Så er vi ferdige til torsdagen slik at alle kan jobbe på fredag.

Hva tror du?

Rundt et år - atten måneder.

Eg trur det er snakk om år.....

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg trur det er snakk om år.....

Realistisk sett har vi vaksine om 18 måneder. Det kan ta lengre, det kan ta kortere. Men 18 måneder er realistisk. Det vil ikke ta 5 år å lage en vaksine.

AnonymBruker
Skrevet

Spanskesyken varte 2 år, 100 mill døde

Anonymkode: edb0b...9a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett fra tidligere epidemier, så er det realistisk at dette skal ta flere år, men man kan ikke beholde tiltakene så lenge.. 

Man får heller ofre sammenkomster ute, og bestille fra nett en stund, men jobb, skole og barnehage må man åpne for tenker jeg.. 

Anonymkode: f2bad...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at viruset fungerer dårlig under varme (slik som vanlig sesong influensa og norovirus), slik vi får et avbrekk i sommer. 

Jeg regner med vi får en bølge nå og en etterdønning neste år. 

Anonymkode: 9f1bb...c11

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis pandemien blir kortvarig (med høy smittetopp), kommer toppen i mai. Mer langvarig pandemi med flat topp (som er det myndighetene vil ha), vil altså gi en noe senere start på toppen, og selve toppen blir også langvarig. 

Samfunnet kommer til å være mer eller mindre stengt og ikke-fungerende i et drøyt år, minimum. 

Det som trengs nå er å sysselsette arbeidsledige folk i landbruket, og få i gang norsk produksjon av smittevernutstyr og medisiner. Og dessuten utdanne mer helsepersonell. Samt få folk til å ta smitten på alvor, og begynne å bruke smittevernutstyr (når sånt blir tilgjengelig igjen). 

Anonymkode: 73396...96a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det estimatet svært usikkert, det finnes andre estimat som er betydelig lavere. 
I tillegg var helsehjelp dårlig tilgjengelig og naturlig nok på mye lavere nivå faglig enn i dag. Spanskesyken kom også rett etter første verdenskrig, slik at mange var underernært/feilernært og levde under dårlige boforhold -  de var dermed dårlig rustet til å overleve en infeksjon i utgangspunktet. 

Anonymkode: dc37e...f4c

• Opprett ny...