SoWhat? Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 I disse tider så er måltider noen av høydepunktene. Jeg er veldig glad i enkel italiensk mat og norsk husmannskost, så det går mye i det! Nå har jeg altså dette kjøttet. Jeg har masse grønnsaker, også poteter. Jeg har lyst til å lage gryte, eller blir det kjedelig? Noe mer spennende jeg kan lage? Har noen egne oppskrifter, som dere kan og vil gi videre? Broren min er kokk, så jeg vil overraske han med noe litt avansert i dag. Han syns det smaker greit med det jeg normalt lager, men jeg er den i familien som var servitør i bedriften og ikke på kjøkkenet 😆 det sier vel sitt. Men det er forskjell på retaurantmat og mat hjemme da. Ærlig talt. Noen som vil hjelpe her i dag?
vegasus Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Det kommer litt an på hva slags reinsdyrkjøtt du har 😊 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Ikke så avansert men; jeg hadde elgkjøtt i går og du kan sikkert gjøre noe lignende; jeg stekte det i panne med krydder i lag med løk, sopp og spinat, bakte potetbåter i ovnen med krydder på, så hadde jeg salat og tyttebær til. Kanskje du kan lage noe a la finnbiff fra bunnen i stedet for pose? Eller reinbiff med bakt potet?:) Er ikke så flink selv😅 Anonymkode: 86464...f7c 1
SoWhat? Skrevet 23. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, vegasus skrev: Det kommer litt an på hva slags reinsdyrkjøtt du har 😊 Oj. Det er lår... visstnok. Alt man må vite 😅
SoWhat? Skrevet 23. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så avansert men; jeg hadde elgkjøtt i går og du kan sikkert gjøre noe lignende; jeg stekte det i panne med krydder i lag med løk, sopp og spinat, bakte potetbåter i ovnen med krydder på, så hadde jeg salat og tyttebær til. Kanskje du kan lage noe a la finnbiff fra bunnen i stedet for pose? Eller reinbiff med bakt potet?:) Er ikke så flink selv😅 Anonymkode: 86464...f7c Jeg har lagd finnbiff til italienske gjester, med råd og hjelp herfra. Det ble suksess. Tenkte noe annet nå. Det så supergodt ut det du lagde da!
vegasus Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 Nå blir det kanskje litt sent da. Men å steike låret som en steik er jo godt. Brune det først i panna, og så steke i stekepose til kjernetemp 62 (hvis man liker den medium rare) og la det hvile på benken i 20 minutter. Tilbehør så er røstipoteter godt til reinsdyr synes jeg. En enkel viltsaus og noe grønnsaker til. Sopp blir jo heller aldri feil ved siden av vilt. 😊 Synes solbærgele og ripsgele passer godt som tilbehør til reinsdyr. 1
SoWhat? Skrevet 23. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2020 Takk for svar, men det ble gryte da... med løk, gulrøtter og kantareller. Ikke så avansert, men godt var det jo. Hadde potetstappe til. Men dere ga gode tips. Har mer reinsdyrkjøtt her, så forslagene vil bli brukt ved senere anledning. Ps. hadde lyst på ripsgele til, men det ble tyttebær. Greit nok 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå