AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 For det første går de rundt og sier til folk at nedstengingen kommer til å oppheves for den har ikke hatt effekt, som om de er de rette til å uttale seg. De ble dritsur da jeg ble hjemme noen dager med forkjølelse. Reglene sier man skal være hjemme da. Flere er regelrett blitt nekta p ha hjemmekontor selv om de kan. Folk med små unger blir nekta ekstra dager hjemme med unger selv om dette nå er blitt dobla. Nå overhørte jeg en samtale i ledelsen. De var sur fordi det var kommet inn mange sykemeldinger de siste dagene. Og de mente de sto i sin fulle rett til å avvise sykemeldingene fordi det ikke var noe grunn til sykemelding. Så sammenlignet de seg selv med de sykemeldte. Mente at siden de selv var over 60 og i rissikogruppa hadde de sin fulle rett til å nekte å gå oå jobb, men de gjorde ikke det. De møtte på jobb hver dag. Og da var det ikke grunn til at ikke alle andre og skulle kunne gå på jobb. Og de gikk jo selv på jobb og hadde ikke hjemmekontor. Så hvorfor måtte andre ha hjemmekontor da. De kunne jo bare sitte med god avstand. Jeg blir så oppgitt og fortvilt. Jeg er selv på jobb og ikke hjemmekontor rett og slett pga oppførselen til ledelsen. Og jeg har vurdert å få sykemelding fordi jeg kjenner at det tar heftig på psyken å jobbe her nå. Klarer blant annet ikke å spise når jeg er på jobb pga disse folka. De tar null hensyn. Snørrer og styrer ig vasker ikke hender. Ikke innført ekstra vasking av overflater og håndtak har de heller ikke. Anonymkode: b811a...025 4
GjestSiden2006 Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Uvitende gjerringknarker. Be om å få VPN hjemmekontor a.s.a.p. Dette hørtes jammen ikke bra ut. Hva med å sende dem en melding at du reagerer på slike holdninger og urenslighet? Endret 23. mars 2020 av GjestSiden2006 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Meld dem til arbeidstilsynet og gå til TV på plassen din Anonymkode: 290bb...6c4 7
CAPS LOCK Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Fagfolkene mener det samme som din arbeidsgiver. Folkehelseinstituttet har ikke anbefalt at Norge skal stenges ned. Dette er noe politikerne har bestemt for å framstå handlekraftige. https://www.nrk.no/norge/who-radgiver_-hytteforbudet-er-bare-tull-1.14955158 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 Her hadde jeg kontaktet fagforbundet eller arbeidstilsynet. Dette er ikke greit, hilsen leder! Anonymkode: f3ae7...80a 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 53 minutter siden, CAPS LOCK skrev: Fagfolkene mener det samme som din arbeidsgiver. Folkehelseinstituttet har ikke anbefalt at Norge skal stenges ned. Dette er noe politikerne har bestemt for å framstå handlekraftige. https://www.nrk.no/norge/who-radgiver_-hytteforbudet-er-bare-tull-1.14955158 Heldigvis tar politikerne hensyn til oss som jobber i helsevesenet i små hyttekommuner, i motsetning til det denne FHI legen gjør. Vi har IKKE ressurser til å ta oss av så mange mennesker,vi klarer det såvidt i påske/jul til vanlig, men har ikke sjans nå. Anonymkode: 86477...2df 4
CAPS LOCK Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Heldigvis tar politikerne hensyn til oss som jobber i helsevesenet i små hyttekommuner, i motsetning til det denne FHI legen gjør. Vi har IKKE ressurser til å ta oss av så mange mennesker,vi klarer det såvidt i påske/jul til vanlig, men har ikke sjans nå. Anonymkode: 86477...2df Det er ikke bare "denne FHI-legen" som mener dette. Han er forresten ikke FHI-lege. Han jobber for WHO, men heller ikke Folkehelseinstituttet anbefalte stenging av skoler og barnehager og forbud mot å reise på hytta. Årsaken til at helsevesenet så vidt klarer å ta seg av pasientene sine i påske og jul til vanlig er jo nettopp at det er jul og påske slik at mange ansatte i helsevesenet avvikler ferie, men nå er det jo ikke ferie 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, CAPS LOCK skrev: Det er ikke bare "denne FHI-legen" som mener dette. Han er forresten ikke FHI-lege. Han jobber for WHO, men heller ikke Folkehelseinstituttet anbefalte stenging av skoler og barnehager og forbud mot å reise på hytta. Årsaken til at helsevesenet så vidt klarer å ta seg av pasientene sine i påske og jul til vanlig er jo nettopp at det er jul og påske slik at mange ansatte i helsevesenet avvikler ferie, men nå er det jo ikke ferie Ingen i helsevesenet har ferie i jul og påske, hvilken stein bor du under? Vi oppbemanner delux til vanlig i jul og påske pga pågangen, nå har vi ikke kapasitet til mer. Anonymkode: 86477...2df 13
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, CAPS LOCK skrev: Fagfolkene mener det samme som din arbeidsgiver. Folkehelseinstituttet har ikke anbefalt at Norge skal stenges ned. Dette er noe politikerne har bestemt for å framstå handlekraftige. https://www.nrk.no/norge/who-radgiver_-hytteforbudet-er-bare-tull-1.14955158 Dette blir litt feil svar synes jeg i dette tilfellet. FHI har ikke anbefalt at skoler stenger, men de ber blant annet deg holde deg hjemme ved symptomer. Dette gjelder og ved forkjølelse. Denne arbeidsgiver burde vært rapportert. De opprettholder ikke råd fra FHI hva gjelder hygiene tiltak høres det ut som. Anonymkode: 1a717...1aa 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Da går du anonymt til media. Dårlig omtale og dermed dårligere omsetning er det eneste slike navlebeskuere forstår. Anonymkode: 7b8b1...4ed 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: For det første går de rundt og sier til folk at nedstengingen kommer til å oppheves for den har ikke hatt effekt, som om de er de rette til å uttale seg. De ble dritsur da jeg ble hjemme noen dager med forkjølelse. Reglene sier man skal være hjemme da. Flere er regelrett blitt nekta p ha hjemmekontor selv om de kan. Folk med små unger blir nekta ekstra dager hjemme med unger selv om dette nå er blitt dobla. Nå overhørte jeg en samtale i ledelsen. De var sur fordi det var kommet inn mange sykemeldinger de siste dagene. Og de mente de sto i sin fulle rett til å avvise sykemeldingene fordi det ikke var noe grunn til sykemelding. Så sammenlignet de seg selv med de sykemeldte. Mente at siden de selv var over 60 og i rissikogruppa hadde de sin fulle rett til å nekte å gå oå jobb, men de gjorde ikke det. De møtte på jobb hver dag. Og da var det ikke grunn til at ikke alle andre og skulle kunne gå på jobb. Og de gikk jo selv på jobb og hadde ikke hjemmekontor. Så hvorfor måtte andre ha hjemmekontor da. De kunne jo bare sitte med god avstand. Jeg blir så oppgitt og fortvilt. Jeg er selv på jobb og ikke hjemmekontor rett og slett pga oppførselen til ledelsen. Og jeg har vurdert å få sykemelding fordi jeg kjenner at det tar heftig på psyken å jobbe her nå. Klarer blant annet ikke å spise når jeg er på jobb pga disse folka. De tar null hensyn. Snørrer og styrer ig vasker ikke hender. Ikke innført ekstra vasking av overflater og håndtak har de heller ikke. Anonymkode: b811a...025 Hvorfor er folk som sitter på kontor uten kunde/pasient/passasjer/tilfeldig menneskekontakt så redd for smitte? yrker der det er mulig å ha hjemmekontor er mest utsatt for smittefare på fritiden. Ikke på jobb. Men er alltid de som syter først, mest og høyest om det ikke tilrettelegges for dem. Ledelsen din har rett, om dere ikke er i risikogruppe eller bor med noen i risikogrupper har er det ingen grunn til ikke å gå på jobb Anonymkode: f8777...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 Du kontakter arbeidstilsynet og rapporterer bedriften. De har ingen rett til å bryte karantenereglene etter eget forgodtbefinnende. Dette er pålegg fra nasjonale myndigheter. Jeg er sterkt uenig med lovene som sier at man skal kjøre på høyre side av veien. Men jeg selv om jeg er uenig, så følger jeg likevel de gjeldene reglene. Jeg tar meg ikke til rette. Disse lederne kan risikere personlig straffeforfølgning. Anonymkode: 7ced2...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er folk som sitter på kontor uten kunde/pasient/passasjer/tilfeldig menneskekontakt så redd for smitte? yrker der det er mulig å ha hjemmekontor er mest utsatt for smittefare på fritiden. Ikke på jobb. Men er alltid de som syter først, mest og høyest om det ikke tilrettelegges for dem. Ledelsen din har rett, om dere ikke er i risikogruppe eller bor med noen i risikogrupper har er det ingen grunn til ikke å gå på jobb Anonymkode: f8777...f9c Bruk hodet og ikke vær så naiv! Det kan bli kritisk for en bedrift om mange skulle bli syke samtidig. De omgås jo folk de som alle andre i fritiden din og tar meg seg smitte på kontoret. På kontoret kan det være ansatte i risikosonen. Anonymkode: 1a717...1aa
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #14 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter arbeidstilsynet og rapporterer bedriften. De har ingen rett til å bryte karantenereglene etter eget forgodtbefinnende. Dette er pålegg fra nasjonale myndigheter. Jeg er sterkt uenig med lovene som sier at man skal kjøre på høyre side av veien. Men jeg selv om jeg er uenig, så følger jeg likevel de gjeldene reglene. Jeg tar meg ikke til rette. Disse lederne kan risikere personlig straffeforfølgning. Anonymkode: 7ced2...3e7 Du er den eneste som har snakka om karantene her. Så vidt jeg forstår har de ikke nekta noen som er i karantene å benytte sykemelding, og heller ikke brutt noen andre karantenelover. Det de derimot ikke gjør, er å følge de offentlige helserådene. Dette er en sak for fagforeninga eller arbeidstilsynet, ikke for rettsapparatet. Lær deg forskjellen på isolasjon, karantene, og ikke-påbudte anbefalinger til befolkningen her: https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon Anonymkode: 5d310...24c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #15 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bruk hodet og ikke vær så naiv! Det kan bli kritisk for en bedrift om mange skulle bli syke samtidig. De omgås jo folk de som alle andre i fritiden din og tar meg seg smitte på kontoret. På kontoret kan det være ansatte i risikosonen. Anonymkode: 1a717...1aa Les for du kommenterer. De som IKKE er i risikogruppe har ikke noen grunn til å ikke gå på jobb. Jobbe i back office posisjon betyr ikke at man må ha hjemmekontor bare fordi man kan ha og er redd for å bli smitta av noe. Det er dyrt for bedrifter å ha ansatte i «hjemmekontor» som jobber i snitt en-to timer dagen fordi de «bare må» ting og. Anonymkode: f8777...f9c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les for du kommenterer. De som IKKE er i risikogruppe har ikke noen grunn til å ikke gå på jobb. Jobbe i back office posisjon betyr ikke at man må ha hjemmekontor bare fordi man kan ha og er redd for å bli smitta av noe. Det er dyrt for bedrifter å ha ansatte i «hjemmekontor» som jobber i snitt en-to timer dagen fordi de «bare må» ting og. Anonymkode: f8777...f9c Her presenterer du vel akkurat den samme innstillingen til dine ansatte som det TS arbeidsgiver gjør. At de må holdes øye med hvert minutt, hvis ikke så jukser de og produserer ikke. Den innstillingen vil nå dø ut sammen med den aldergruppen bedriftseiere som har en sånn innstilling til sine arbeidstagere. Det holder en evighet at en ansatt uten symptomer har med seg smitten inn på felles arbeidssted. Hvorfor tror du ellers at så mange samfunnskritiske funksjoner har sendt støttefunksjonene sine hjem med hjemmekontor? - jo fordi det reduserer sannsynligheten for at en eneste person skulle komme til å ha med seg smitte inn på felles arbeidssted. Anonymkode: 00285...8b3 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her presenterer du vel akkurat den samme innstillingen til dine ansatte som det TS arbeidsgiver gjør. At de må holdes øye med hvert minutt, hvis ikke så jukser de og produserer ikke. Den innstillingen vil nå dø ut sammen med den aldergruppen bedriftseiere som har en sånn innstilling til sine arbeidstagere. Det holder en evighet at en ansatt uten symptomer har med seg smitten inn på felles arbeidssted. Hvorfor tror du ellers at så mange samfunnskritiske funksjoner har sendt støttefunksjonene sine hjem med hjemmekontor? - jo fordi det reduserer sannsynligheten for at en eneste person skulle komme til å ha med seg smitte inn på felles arbeidssted. Anonymkode: 00285...8b3 Ikke arbeidsgiver. Observerer kun tilstanden i min vennekrets av folk som ikke står i fare for å dø ut på et halvt århundre eller mer. Hjemmekontor er dårlig butikk for bedriftene men hyggelig for de ansatte. Hadde jeg vært bedriftsleder hadde jeg begynt med innstempling og timebetaling Anonymkode: f8777...f9c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke arbeidsgiver. Observerer kun tilstanden i min vennekrets av folk som ikke står i fare for å dø ut på et halvt århundre eller mer. Hjemmekontor er dårlig butikk for bedriftene men hyggelig for de ansatte. Hadde jeg vært bedriftsleder hadde jeg begynt med innstempling og timebetaling Anonymkode: f8777...f9c Du er klar over at det finnes systemer for elektronisk inn-/utstempling? Som brukes når folk jobber hjemmefra. Hvordan er du så sikker på at ingen i din vennekrets ville kommet til å dø om de ikke fikk helsehjelp når de ble syke? Alle ander forstå hvorfor det ikke er du som er bedriftsleder, men dermot noen andre. Anonymkode: 00285...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 Jeg tror det er veldig mange arbeidstakere som opplever å bli satt i slike vanskelige situasjoner. Mange bedrifter forsøker å omgå reglene. Hos oss har en rekke ansatte blitt syke med luftveissymptomer el de har partnere som har blitt syke. De får beskjed om å stille på jobb med mindre de har testet positivt på viruset. Og ungen testes bo nå, så da har man ikke noe valg..... Anonymkode: 59bb1...d44 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er veldig mange arbeidstakere som opplever å bli satt i slike vanskelige situasjoner. Mange bedrifter forsøker å omgå reglene. Hos oss har en rekke ansatte blitt syke med luftveissymptomer el de har partnere som har blitt syke. De får beskjed om å stille på jobb med mindre de har testet positivt på viruset. Og ungen testes bo nå, så da har man ikke noe valg..... Anonymkode: 59bb1...d44 Da melder dere fra til kommuneoverlegen, - så skal du se det blir fart i sakene! Bare å slå nummeret nå med en gang. Anonymkode: 00285...8b3 5
Anbefalte innlegg