Gå til innhold

Er lite bekymra for viruset, burde jeg være det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen underliggende sykdommer, er relativt ung. Passer på å ikke være i nærheten av gamle eller folk med underliggende sykdommer, ellers syns jeg sosial distansering er litt overdrevet. Burde jeg være mer redd? Syns det har vært en voldsom overreaksjon, altså..

Anonymkode: 801ca...e60

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk overreagerer. Det her er ikke noe seriøst virus om du er ung og ikke har noen sykdommer. Folk hamstrer og kjøper alt for mye ting som om det her er svartedauden hehe.

De fleste er bekymret fordi dette viruset sprer seg så fort. Koronaviruset er bare farlig for de som har underliggende sykdommer, de som er syke fra før, eldre mennesker og de med svak immunforsvar. 

Snart kommer det en vaksine og alt går tilbake til normalt. 

Anonymkode: f167f...f18

• Liker 3
Skrevet

Jeg er heller ikke redd, bortkastet å være engstelig for noe man ikke kan kontrollere uansett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk overreagerer. 

Ja, derfor mer to milliarder av verdens befolkning er i karantene nå. De overreagerer hele gjengen. 

Konspirasjonsteori kaller man sånt.

Anonymkode: e5c3a...eeb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ikke være bekymret for egen del, men du bør være bekymret for å spre smitte videre. 

Om du får viruset med asymptomatisk forløp, kan du likevel være en smittekilde. Du vet ikke nødvendigvis om den personen du sto litt for nært i køen på Rema kan spre smitten videre til et menneske i risikosonen. 

For øvrig: Jeg er 38 år, astmatiker, alenemor. Jeg er i risikogruppe for alvorlig forløp og også død. Vil du være indirekte ansvarlig for å gjøre en åtteåring foreldreløs? Nei? Så følg myndighetenes føringer.

Anonymkode: 4b3e8...8b6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer redd for mennesker i panikk

Anonymkode: 4f4df...253

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal alle få det uansett, nytter ikke å gå rundt med dødsangst.

Anonymkode: ef6af...001

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, derfor mer to milliarder av verdens befolkning er i karantene nå. De overreagerer hele gjengen. 

Konspirasjonsteori kaller man sånt.

Anonymkode: e5c3a...eeb

Viruset er jo ikke farlig om man er ung, har bra immunforsvar, ikke er syk fra før og ikke har noen underliggende sykdommer.

Jaja, det sprer seg fort og folk har dødd, men de som ikke har noen stor sjanse for å dø skal jo ikke overreagere som om det her er svartedauden heller?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du burde ikke være bekymret for egen del, men du bør være bekymret for å spre smitte videre. 

Om du får viruset med asymptomatisk forløp, kan du likevel være en smittekilde. Du vet ikke nødvendigvis om den personen du sto litt for nært i køen på Rema kan spre smitten videre til et menneske i risikosonen. 

For øvrig: Jeg er 38 år, astmatiker, alenemor. Jeg er i risikogruppe for alvorlig forløp og også død. Vil du være indirekte ansvarlig for å gjøre en åtteåring foreldreløs? Nei? Så følg myndighetenes føringer.

Anonymkode: 4b3e8...8b6

Har du lest hva jeg skrev egentlig? Nei? Så svar etter du har forstått hva jeg skrev, og ikke utifra hva du tror jeg kanskje kan ha ment.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal alle få det uansett, nytter ikke å gå rundt med dødsangst.

Anonymkode: ef6af...001

Selvfølgelig kommer ikke alle til å få det. Likevel så blir de fleste friske igjen

Anonymkode: 4f4df...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Viruset er jo ikke farlig om man er ung, har bra immunforsvar, ikke er syk fra før og ikke har noen underliggende sykdommer.

Jaja, det sprer seg fort og folk har dødd, men de som ikke har noen stor sjanse for å dø skal jo ikke overreagere som om det her er svartedauden heller?

Man kan jo være redd for ting selv om det ikke påvirker en selv i noen stor grad. Kanskje folk er redd for andres vegne og viser empati med å ta forholdsreglene seriøst. 

Anonymkode: 89f81...faf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke redd for egen og mannens del, vi er unge og i topp form, uten sykdommer. Og sitter i dønn trygge stillinger. 

Jeg begynner også å bli rolig for Norges del. Synes som om man kontrollerer dette bra. Det er selvfølgelig forferdelig for de omkomne, men det ser ut til at det er mennesker som har såpass alvorlige underliggende sykdommer at det uansett er snakk om uker/måneder. 

Jeg er ganske bekymret for økonomien og næringslivet, og de konsekvenene det kan gi i form av nød og elendighet for mange. 

Anonymkode: 26ad5...d84

• Liker 2
Skrevet

Jeg personlig er ikke redd for viruset. Men jeg er redd for folk som ts. 

Det hjelper ikke å holde seg unna kun gamle folk. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, teknosilje skrev:

Det hjelper ikke å holde seg unna kun gamle folk. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? 

Hvor lenge er du villig til å leve under en stein for å spare fremmede 90-åringers liv?

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke redd for egen og mannens del, vi er unge og i topp form, uten sykdommer. Og sitter i dønn trygge stillinger. 

Jeg begynner også å bli rolig for Norges del. Synes som om man kontrollerer dette bra. Det er selvfølgelig forferdelig for de omkomne, men det ser ut til at det er mennesker som har såpass alvorlige underliggende sykdommer at det uansett er snakk om uker/måneder. 

Jeg er ganske bekymret for økonomien og næringslivet, og de konsekvenene det kan gi i form av nød og elendighet for mange. 

Har du lest om han siste som døde? Ja, han hadde kreft. Men han kunne da vel ha blitt frisk? Han skulle til legen og ble smittet. Det er en tragedie! Så utrolig trist...

• Liker 4
Skrevet

Jeg er heller ikke spesielt bekymret for viruset i seg selv, men det som bekymrer meg er hvordan samfunnet skal bli etter dette. Jeg tror det blir mange konkurser og mange som står helt uten jobb hvis det her vedvarer over lang tid. 
Følger dog tiltakene som er satt og tar hensyn til andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, teknosilje said:

Hvorfor er du redd for sånne som meg? Jeg følger jo alle anbefalinger. Er ikke skjødesløs. Bare ikke så skremt over viruset som mange andre er, tydeligvis. TS.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, teknosilje skrev:

Har du lest om han siste som døde? Ja, han hadde kreft. Men han kunne da vel ha blitt frisk? Han skulle til legen og ble smittet. Det er en tragedie! Så utrolig trist...

Du vet ingenting om han kunne blitt frisk fra kreften. Ja, det er trist at folk dør men det skjer hver dag. Skal vi være i konstant sorg og panikk pga døden?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

Hvor lenge er du villig til å leve under en stein for å spare fremmede 90-åringers liv?

Jeg lever ikke under noen stein. Og det er ikke 90 åringer jeg snakker om! Jeg snakker om en kreftsyk mann som ble tilfeldig smittet i en alder av 73 år. Syns du den saken er ok? Hvis det ikke rører ved noe i deg, det datteren har skrevet, så er det noe galt...

Og fremmede 90 åringer er IKKE fremmede for familien deres. Jeg har svigerforeldre som begge er i risikogruppen, jeg synes faktisk ikke de skal være nødt til å dø fra små barnebarn i en alder av 60-70 for at folk ikke tar forhåndsregler og ikke bryr seg om fremmede folk....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, teknosilje skrev:

Selvfølgelig. På personnivå er det en tragedie. 

For Norge samlet sett har vi nok spart et hundretalls antall liv disse dagene. Risikogruppene og andre har i veldig liten grad blitt eksponert for vanlig infulensa (1700 døde i fjor), ingen arbeidsulykker, og så godt som ingen har omkommet i trafikken da få er ute og kjører. 

• Liker 1
  • Opprett ny...