Gå til innhold

Typen fyller 30ÅR, hva slags kake å friste på morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage en kake å servere kjæresten min på fredags morning, da han fyller 30 ÅR, :gratulerer:

har kjøpt inn masse pakker og stash, og ville gjøre det litt spesialt på morningen.. Noen som har råd hva slags kake jeg burde lage på kvelden før ( i morgen) burde jeg lage en megastor muffins, med lys på toppen, eller bare en sjokoladekake, og ett stort stykke av den.. Han må ha noe med sjokolade.. :wink: jeg prøvde å finne den sjokoladekake linken, men fant den ikke :roll: så jeg spør dere, og om dere har noen gode forslag jeg kan gjøre for kjæresten min :hjerter2:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min er i allefall utrolig glad i mine brownies, og en annen favoritt er Mississippi Mud Cake.

Brownies

400 g mørk sjokolade

340 g smør

8 dl sukker

8 egg

4 ts vaniljesukker

5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50 minutter.

Mississippi Mud Cake

250 g smør

150 g mørk sjokolade

440 g sukker

2,5 dl varmt vann

80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao)

1 ss kaffepulver

260 g hvetemel

½ ts bakepulver

25 g kakao

2 egg

Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (varierer etter ovn, 1 time er nok i min ovn, den skal være bløt i midten). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist.

Skrevet

Muffins med lys på var søtt!

Skrevet

Har ikke noe forslag - ville bare skryte av deg. :-)

Din samboer er heldig - kos dere med bursta feiring.

Gjest Toro_Jenta
Skrevet

ostekake kanskje ? :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...