Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Lagde de på en helt nissete måte, og fikk laget 3 stykk foran som en "test" på den bakover-greing-måten. Desverre hadde han som laget den bare plastikk-kam, skal få tak i metallkam etter en ukes ferietur, så her sitter jeg da, med 3 fine dreads og klør i fingrene etter å få de andre ut (for å gjøre dem fine og)

Jeg vet det ikke er umulig å få dem ut, jeg har jo løst opp de 3 andre, men spørsmålet er om det er noe snillere måte å gjøre dette på enn å rive og slite og bruke strikkepinne.

Lurte på om balsam er et alternativ.

Og er også helt klar over at håret mitt vil bli slitt, jævlig og jejeje, så trenger helst bare svar på spørsmålet egentlig (deffensiv etter dread-hetsing her)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg vil nok tro at balsam er the way to go - få tak i en tjukk en bare, tror Herbal Esseces har en for tørt hår som burde gå... Jo tykkere den er i konsistensen, jo glattere vil den gjøre håret. Selve teknikken har jeg ikke snøring på, men jeg vet at det skal gå an å få ut dreads på den måten!

Så lenge du skal lage dreads på nytt igjen har det vel ikke noe å si at håret ser jævlig ut rett etter at de er tatt ut vel?

Gjest gjest1
Skrevet

Wuhu tusen takk for svar :D men vaske med balsam, eller ta det i og sitte en stund?

Ser sikkert helt jævla jøvlig ut ja, men jeg har luer :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Vaske, la det sitte i, you name it! Vil nok funke best å prøve å demontere dreadsene mens håret er vått med balsam i slik at det er lettere å gre de ut, tipper jeg. Får dreadsfloker i håret, så jeg må gre med kam i dusjen. Tar litt tid, men det går til slutt.

Skrevet

Hva med å fukte håret og ha i balsam og prøve å ta ut dem mens balsamen er i?

Gjest gjest1
Skrevet

Ok da får jeg bare vente til balsamen kommer (folk ute og handler nå) har jo ikke brukt det på et halvt år! Woho her var den hjemme allerede gitt! Wish me luck!

(har tatt ut en allerede, har nå afro)

Gjest gjest1
Skrevet
Hva med å fukte håret og ha i balsam og prøve å ta ut dem mens balsamen er i?

Sitter å gjør dette nå :)

Uheldigvis blir det mer skriving enn ta-ut-ing :P

Skrevet

Ha i balsam dag og natt et par dager (sånn bortsett fra når du går ut, selvsagt), så går det lettere. Ha i balsam, la det tørke, skyll, ha i mer balsam- slik fortsetter du. Håret blir så mykt etter et par dager at du greier å løse opp dreadsene uten de helt store smertene.

Men all balsamen kan jo gjøre det vanskelig å lage nye dreads (var det ikke det du skulle?), så jeg vil anbefale å ta noen omganger med renseshampo før du begynner å lage nye dreads.

Gjest gjest1
Skrevet

Puh!!! Etter nøyaktig 10 timer (!!!) til sammen er nå alle 39 dreads ute av håret mitt!

Før jeg tok dreads rakk håret ned til rompa ca, og mens jeg hadde dem klippa jeg det, men nå er det like langt igjen!! :klø:

Masse balsamdritt i nå ja, føles tungt og luggete, så jeg holder meg til shampo fram til onsdag når de skal inn igjen.

Nå krysser jeg bare fingrene for at exen ikke har kjøpt de-dreading produkt til meg! For han skulle kanskje men jeg klødde for mye i fingrene etter å få det ut.

Håret ble jo ikke jævlig heller, ser mye finere ut nå enn før jeg tok i dreadsa faktisk :) Så ¨nå får jeg nyte det mens jeg har det tjohei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...