AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 I disse tider er det perfekte forhold for latsabbene. Jeg jobber på sykehjem og det er så utrolig merkelig at de som er "helge-syk" og ellers ofte vekke fra jobb alle sammen har fått symptomer på korona. Så nå kan de sitte hjemme og godte seg med "god samvittighet". Mens vi samme må stå på, ta ekstravakter og dekke inn for de som koser seg hjemme. Det er så utrolig frustrerende. Det er jo selvsagt de som sikkert er syk, men det er bare så rart at de samme går om igjen og om igjen. Spesielt om de er syk torsdag-søndag 5 ganger i året. Ja, det er jo deilig med langhelg... Anonymkode: 8a729...1a5 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Farlig å si dette høyt på jobb, hvis du gjør det. Da risikerer du at arbeidstakere med god arbeidsmoral tenker at de heller bør gå på jobb med luftveisinfeksjoner enn å være hjemme, slik retningslinjene sier... Anonymkode: d08fa...d50 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Noen er skapt for å sitte på rumpa dagen lang. Anonymkode: ce1e2...81c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Ja, sånn er det på alle arbeidsplasser dessverre. Og det er synd, men sant at ikke alle som jobber i for eks helsevesenet har en moral om at de skal gjøre sitt beste.. Jeg snakker ikke om folk med symptomer på korona og som er redde for å smitte andre nå! For jeg kjenner folk i helsevesenet som har milde symptomer og vanligvis ville gått på jobb, Men som er livredde for å smitte beboere og pasienter. Og det er noe helt annet. Men noen mennesker utnytter enhver situasjon til å "slappe av". Spesielt fordi de vet så godt at det finnes andre som står på ekstra. Anonymkode: e486a...682
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Farlig å si dette høyt på jobb, hvis du gjør det. Da risikerer du at arbeidstakere med god arbeidsmoral tenker at de heller bør gå på jobb med luftveisinfeksjoner enn å være hjemme, slik retningslinjene sier... Anonymkode: d08fa...d50 Jeg sier ikke dette høyt på jobb, men tror nok flere tenker likt. Kjipt for oss som står på, tar ekstravakter osv. Hadde hjulpet om alle var med og tok i et tak. Fordelte ekstravakter mellom alle. Hadde det ikke vært for at de ofte er syk ellers og spesielt i helger og røde dager, så hadde jeg ikke tenkt noe særlig på det. Jeg kunne også ringt inn syk med symptomer og fått noen deilige dager hjemme, men nei, det går ikke. Hjulene går ikke rundt da og jeg vil jo ikke at mine kollegaer skal gå underbemannet og slite pga meg. Anonymkode: 8a729...1a5
Anbefalte innlegg