AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #1 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er helsepersonell, men får ikke test pga for få symptomer. Fastlegen min vil friskmelde meg, men jeg er veldig usikker. Har hodepine, vondt i ørene og litt vondt i brystet. Ingen feber eller hoste, og føler meg ellers i fin form. Har fått beskjed om å gå på jobb resten av uken dersom jeg ikke utvikler flere symptomer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, kan jeg presse på legevakten med ønsket test? Vil ikke risikere smitte på arbeidsplassen, men som sagt mener fastlegen at jeg kan gå på jobb resten av uken og vil dermed ikke skrive videre sykemelding. Anonymkode: c222a...325
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 Snakk med din leder! Ta egenmelding dag? Anonymkode: fd5e5...82e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 Med så milde symptomer kan testen din bli falsk negativ. Kanskje er det derfor du ikke blir testet? Anonymkode: 69d31...e74
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Men jeg har jo lest om personer som nesten ikke har symptomer, men som likevel er positiv. Anonymkode: c222a...325 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Skrevet 23. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med så milde symptomer kan testen din bli falsk negativ. Kanskje er det derfor du ikke blir testet? Anonymkode: 69d31...e74 Det er kanskje derfor man blir bedt om å holde seg hjemme ved alle forkjølelsessymptomer? Anonymkode: dfc41...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #6 Skrevet 23. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helsepersonell, men får ikke test pga for få symptomer. Fastlegen min vil friskmelde meg, men jeg er veldig usikker. Har hodepine, vondt i ørene og litt vondt i brystet. Ingen feber eller hoste, og føler meg ellers i fin form. Har fått beskjed om å gå på jobb resten av uken dersom jeg ikke utvikler flere symptomer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, kan jeg presse på legevakten med ønsket test? Vil ikke risikere smitte på arbeidsplassen, men som sagt mener fastlegen at jeg kan gå på jobb resten av uken og vil dermed ikke skrive videre sykemelding. Anonymkode: c222a...325 Du har sikkert hørt om funksjonen "Bytt fastlege", så den hadde jeg brukt ganske raskt på helsenorge nettsiden. Eller, betal en time hos en privat lege om du bor i Tr.heim, Stavanger, Bergen eller Oslo, så får du sikkert sykemelding av de. Timen koster mer, ja, men det må man unna seg. Du kan ikke ha en fastlege som ikke tar deg på alvor. Anonymkode: 11c4f...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #7 Skrevet 23. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helsepersonell, men får ikke test pga for få symptomer. Fastlegen min vil friskmelde meg, men jeg er veldig usikker. Har hodepine, vondt i ørene og litt vondt i brystet. Ingen feber eller hoste, og føler meg ellers i fin form. Har fått beskjed om å gå på jobb resten av uken dersom jeg ikke utvikler flere symptomer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, kan jeg presse på legevakten med ønsket test? Vil ikke risikere smitte på arbeidsplassen, men som sagt mener fastlegen at jeg kan gå på jobb resten av uken og vil dermed ikke skrive videre sykemelding. Anonymkode: c222a...325 Legen din,ts, har jo et poeng. Et gigantisk antall av de 8 000 helsepersonell i karantene lider av skulkesyken, ikke korona. Det er derfor vi tester alle nå - for å få dem med skulkesyken tilbake i jobb. Hør på legen. Gå på jobb. Om du ringer din leder gir vedkommende deg helt garantert heller en test eller beskjed om oppmøte enn flere fridager. Anonymkode: b4a1f...f6f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #8 Skrevet 23. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legen din,ts, har jo et poeng. Et gigantisk antall av de 8 000 helsepersonell i karantene lider av skulkesyken, ikke korona. Det er derfor vi tester alle nå - for å få dem med skulkesyken tilbake i jobb. Hør på legen. Gå på jobb. Om du ringer din leder gir vedkommende deg helt garantert heller en test eller beskjed om oppmøte enn flere fridager. Anonymkode: b4a1f...f6f Jeg har full forståelse for dette. Personlig er jeg drittlei av å bare sitte hjemme og vil på jobb. Men blir jo veldig usikker med de symptomene jeg har. Arbeidsplassen har fra dag 1 vært tydelig på at de ikke ønsker at ansatte kommer på jobb med symptomer, så det er heller de som holder igjen. Og hva skal man gjøre når ikke helsepersonell får testet seg engang? Anonymkode: c222a...325 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #9 Skrevet 23. mars 2020 Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har vært syk en ukes tid og føler meg ikke trygg på å gå tilbake på jobb. Jeg har ringt legevakten flere ganger og pratet med fastlegen. Legevakten vil ikke teste og fastlegen mener jeg må høre på legevakten. Hun vil ikke ta stilling til noe selv. Er det Korona skal man være hjemme i 7 dager etter man har blitt frisk. Er det ikke Korona eller man ikke vet holder det med en dag. Jeg er bare redd for at jeg kan smitte andre hvis det er Korona jeg har hatt. Jeg har ikke vært hjemme på gøy. Når jeg er syk og det er mistanke om Korona sitter man praktisk talt i isolasjon og kan ikke ha kontakt med noen. Det er utrolig kjedelig. Jeg vil heller være på jobb enn å ikke kunne gjøre noe, men jeg vil ikke smitte andre heller. Anonymkode: c83f0...d21 1
Gjest Albbas Skrevet 23. mars 2020 #10 Skrevet 23. mars 2020 Retningslinjene er jo krystallklare på at man skal være hjemme én dag uten symptomer?! Ville spurt legen hvorfor han vil gå imot det.
Anbefalte innlegg