Gå til innhold

Aldri fått så mange stygge blikk før som idag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært hjemme i en hel uke, barna har kun vært i hagen. Så på dagen idag tenkte vi at vi seriøst måtte dra et sted for ungene sin del. Vi har ikke bil, så vi måtte gå. Vi gikk til en skog veldig få er i, tar maks 15 min å gå dit. Når vi kom frem var det ingen der. MEN herregud så mange som stirret stygt på oss fra bilene sine, det var en haug med biler på veien og mange sendte stygge blikk fordi vi har ute. Men vi måtte jo ta ungene litt ut. Vi er kjempe flinke og tar dette seriøst, men så lenge vi drar steder ingen andre er så må jo barna få komme seg litt ut. Men blikkene brant veldig, dårlig gjort synes jeg. Og selv var de jo også ute, bare i bilene sine. Og hvor hadde liksom de vært eller skulle, greit å feie for egen dør først 🙄

Anonymkode: 0e77f...016

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne kan man ikke bry seg om. Både unger og voksne trenger frisk luft og det er ingenting i veien for å være ute bare man holder avstand til andre. Det gjorde dere. 

• Liker 8
Skrevet

Tror nok det var mest i hodet ditt.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vært i isolasjon eller karantene pga påvist eller symptom på covid? I tilfelle ja, så vil jeg tro at dere egentlig ikke er friske nok til å gå ut enda, for det er nok noe du føler på selv🤷‍♀️ 

visst dere har vært inne en uke pga selvvalgt karantene i solidaritet, så er mitt råd å slutte å tolke så mye, det blir altfor slitsomt for dei om dette skal vare så lenge de frykter....!

Anonymkode: ff0ed...672

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når folk sitte inni bilen sin så kommer vel ikke viruset seg igjennom skroget på bilen og kryper over bilveien og helt opp til turstien der dere gikk. Men dere gjorde heller ikke noe ulovlig. Så vet ikke hva de stirret på dere sånn for. Stirr tilbake;)

Anonymkode: 20c50...a7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Tror nok det var mest i hodet ditt.

Nei, det var det ikke. Jeg tenkte ikke på at noen skulle gjøre det i det hele tatt, før det ene barnet spurte hvorfor folk så rart på oss. Da la jeg merke til det selv, og så flere fra bilene sine som så oppgitt og stygt på oss. Den ene mannen som stoppet når vi skulle over veien, så nesten forbannet ut uten å overdrive. Så ikke noe jeg innbiller meg altså. 

Skrevet (endret)

Frisk luft er viktig. De mener sol og frisk luft i seg selv kan være en fin behandling også. Det kan være noe du følte på deg og at folk ikke tenkte noe negativt og. Jeg har faktisk sett mange blide irl. Men jeg skal ikke påstå at du tok feil da. Isåfall skal du ikke bry deg om dem. Enkelte har er stort behov for å dømme. Ikke tenk mer på det❤️

Endret av wintergirl
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså seriøst...? her jeg bor trekker jo folk med seg barna i dyreparken (kr.sand) !! Det er haugevis av folk der, men folk holder avstand og har respekt. Man må jo jommen leve midt i dette vanskelige!!

Anonymkode: 58408...695

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå ut, selv om du har symptomer.  Bare ikke oppsøk folk. 

Anonymkode: 74ef8...7ed

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere vært i isolasjon eller karantene pga påvist eller symptom på covid? I tilfelle ja, så vil jeg tro at dere egentlig ikke er friske nok til å gå ut enda, for det er nok noe du føler på selv🤷‍♀️ 

visst dere har vært inne en uke pga selvvalgt karantene i solidaritet, så er mitt råd å slutte å tolke så mye, det blir altfor slitsomt for dei om dette skal vare så lenge de frykter....!

Vi har vært i selvvalgt karantene i solidaritet, vi er friske og raske alle sammen. Vi har relativt store barn mellom 10-13 som synes det har vært veldig greit å holde seg hjemme, de har hoppet på trampolinen og lekt litt fra seg i hagen ellers, men nå måtte vi ta dem med ut så de fikk gjort litt annet følte jeg. Vil ikke isolere dem heller, viktig med en fin balansegang så lenge vi holder oss unna andre tenker jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså seriøst...? her jeg bor trekker jo folk med seg barna i dyreparken (kr.sand) !! Det er haugevis av folk der, men folk holder avstand og har respekt. Man må jo jommen leve midt i dette vanskelige!!

Anonymkode: 58408...695

Her var det absolutt ingen andre gående ute, vi møtte ingen gående på vår vei, var som en spøkelsesby i gatene. Bare en haug med biler på veiene. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært i selvvalgt karantene i solidaritet, vi er friske og raske alle sammen. Vi har relativt store barn mellom 10-13 som synes det har vært veldig greit å holde seg hjemme, de har hoppet på trampolinen og lekt litt fra seg i hagen ellers, men nå måtte vi ta dem med ut så de fikk gjort litt annet følte jeg. Vil ikke isolere dem heller, viktig med en fin balansegang så lenge vi holder oss unna andre tenker jeg. 

Er helt enig med deg! Jeg har selv barn i den alderen, og nå som de ikke får være fysisk sammen med venner må en få de opp av sofaen og ut av huset av og til! Psykisk helse er viktig nå i denne tiden❤️ 
gå ut med god samvittighet, du tar vare på og gjør det beste for barna dine!

vi kan ikke slutte å leve!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med deg! Jeg har selv barn i den alderen, og nå som de ikke får være fysisk sammen med venner må en få de opp av sofaen og ut av huset av og til! Psykisk helse er viktig nå i denne tiden❤️ 
gå ut med god samvittighet, du tar vare på og gjør det beste for barna dine!

vi kan ikke slutte å leve!

Ja, det er kjempe viktig. Jeg så at den turen hadde de så godt av, så vi planlegger en tur tilbake om noen dager igjen med god mat og kakao i sekken. Vi er egentlig veldig turmennesker, vi elsker naturen. Uken hjemme har gått fint da barna er store og rolige og også trives med hjemmeaktiviteter, men som sagt så må de få kommet seg litt ut, det er viktig for sjelen. Og vi voksene hadde også godt av det merket jeg nå ❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvvalgt karantene i solidaritet? Er man ikke i selvvalgt karantene i solidaritet OG med tanke på seg selv? Det er i alle fall vi.. Og det trodde jeg jaggu alle andre var også..  Kjipt at dere opplevde det sånn, det var ikke greit. ♥ Skjønner dere må ut. Og dere holdt avstand og det var jo ingen andre der heller.. Bra. 😊 

Anonymkode: 0d681...86d

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært hjemme i en hel uke, barna har kun vært i hagen. Så på dagen idag tenkte vi at vi seriøst måtte dra et sted for ungene sin del. Vi har ikke bil, så vi måtte gå. Vi gikk til en skog veldig få er i, tar maks 15 min å gå dit. Når vi kom frem var det ingen der. MEN herregud så mange som stirret stygt på oss fra bilene sine, det var en haug med biler på veien og mange sendte stygge blikk fordi vi har ute. Men vi måtte jo ta ungene litt ut. Vi er kjempe flinke og tar dette seriøst, men så lenge vi drar steder ingen andre er så må jo barna få komme seg litt ut. Men blikkene brant veldig, dårlig gjort synes jeg. Og selv var de jo også ute, bare i bilene sine. Og hvor hadde liksom de vært eller skulle, greit å feie for egen dør først 🙄

Fort og tenke feil her. Prøv og finne lettere tilkomst uten og treffe noen. Har du bil kan du kjøre til et sted lenger vekk hvor det er mer øde og du er kjent. Myndighetenes råd er gå gjerne i naturen men spre dere.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gå ut, selv om du har symptomer.  Bare ikke oppsøk folk. 

Anonymkode: 74ef8...7ed

Ved mistanke om corona så nei. Jeg er i pålagt isolat på grunn av symptomer. Gikk riktignok i selvvalgt isolat da jeg fikk symptomer, men da jeg var for å ta prøve så ble jeg pålagt det.

De jeg bor med er i karantene. De kan gå ut, men skal unngå folk. Jeg må holde meg inne, og helst uten å være i kontakt med dem jeg bor med.

Anonymkode: 4ae37...b90

AnonymBruker
Skrevet

Kos dere på tur 😊 folk kan heller feie sin egen dør...

Anonymkode: e9454...c56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det faktisk anbefalt å gå ut i nærområdet, fremfor å kjøre bil og klumpe seg sammen på parkeringsplasser, slik det ble gjort i oslomarka i helga. 

Anonymkode: 70188...f07

• Opprett ny...