AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Normalt tynn før blir nå sett på som sykelig undervekt. Det er bare å se på bildene her folk legger ut av seg. overvektig kvinne legger seg ut og folk: du er nyyyydelig. Du er god nok. tynn kvinne, folk: du er en smule tynn kjære deg. Alt for tynn! folk vil vel ikke trene da? Anonymkode: 921a4...d26
SPOCA Skrevet 23. mars 2020 #2 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Dette er ikke min opplevelse. Det finnes ingenting mer provoserende enn mennesker som er feite og store, og spesielt ikke de som faktisk prøver sitt beste for å føle seg bra. Har du ikke fått med deg kommentarene når man prøvde med noen prøvedukker som var litt større enn de man ellers har i dag? Det var ikke måte på hvor mye snakk og rabalder det var. Feite skal helst ikke føle seg bra, aller helst skal de skamme seg - og de må for guds skyld ikke ikke vise seg fram (for da er fremmer de nemlig fedme og usunt ideal)! Det beste feite kan gjøre er å gjemme bort den stygge kroppen slik at andre skal se på den, og aller helst skal det IKKE lages fine og flotte klær til dem, for feite bør virkelig føle på hvor fælt og stygt det er å være feit og stor. Og har du ikke fått med deg at f.eks H&M nå kuttet ut sin plus size-kolleksjon fordi.. tja, de gidder ikke? De skylder på dårlig kundegrunnlag, men i realiteten handler det vel om at de ikke ønsker at de feite skal bruke klærne deres. Og sånn er det overalt: er du over størrelse 46/48 burde du i grunn bare kjøpte deg et telt på Clas Ohlson og glemme å finne klær. Altså. Hvilken verden lever du i? Har aldri opplevd så mye hets, stygge kommentarer og blikk som da jeg veide 166 kg. Eller hva med han som mente jeg burde ta mitt eget liv da jeg sto butikken og kjøpte sjokolade da jeg skulle feire at jeg hadde gått ned 30 kg? Jeg fikk beskjed om at mennesker som meg virkelig ikke fortjente å leve. Nå som jeg er over 80 kg lettere er jeg riktignok fremdeles overvektig, men blir behandlet helt annerledes. Bare det å faktisk få service er en helt ny opplevelse. Og jeg kan faktisk gå inn i vanlige butikker og handle klær. Allikevel: jeg kan fremdeles føle på stigma, bare fordi jeg er overvektig. Det å ha gått ned over 80 kg har lite å si sånn sett. Overvektig er jeg okke som. Jeg tviler ikke på at det finnes idioter der ute som kommenterer kropp, også de som er tynne. Det fikk også jeg kommentarer på den gang jeg var litt "for tynn". Men generelt er det slik i vårt samfunn at du helst bør være tynn, det er det som regnes som fint, og det som er idealet. Eller, det som er idealet i dag er vel en godt trent kvinne, men hun skal ikke være feit eller stor. Og heller ikke for tynn, det er vel riktig, men overvektig skal hun ihvertfall ikke være. Endret 23. mars 2020 av SPOCA 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #3 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, SPOCA skrev: Dette er ikke min opplevelse. Det finnes ingenting mer provoserende enn mennesker som er feite og store, og spesielt ikke de som faktisk prøver sitt beste for å føle seg bra. Har du ikke fått med deg kommentarene når man prøvde med noen prøvedukker som var litt større enn de man ellers har i dag? Det var ikke måte på hvor mye snakk og rabalder det var. Feite skal helst ikke føle seg bra, aller helst skal de skamme seg - og de må for guds skyld ikke føle seg bra! Det beste feite kan gjøre er å gjemme bort den stygge kroppen slik at andre skal se på den, og aller helst skal det IKKE lages fine og flotte klær til dem, for feite bør virkelig føle på hvor fælt og stygt det er å være feit og stor. Og har du ikke fått med deg at f.eks H&M nå kuttet ut sin plus size-kolleksjon fordi.. tja, de gidder ikke? De skylder på dårlig kundegrunnlag, men i realiteten handler det vel om at de ikke ønsker at de feite skal bruke klærne deres. Og sånn er det overalt: er du over størrelse 46/48 burde du i grunn bare kjøpte deg et telt på Clas Ohlson og glemme å finne klær. Altså. Hvilken verden lever du i? Har aldri opplevd så mye hets, stygge kommentarer og blikk som da jeg veide 166 kg. Eller hva med han som mente jeg burde ta mitt eget liv da jeg sto butikken og kjøpte sjokolade da jeg skulle feire at jeg hadde gått ned 30 kg? Jeg fikk beskjed om at mennesker som meg virkelig ikke fortjente å leve. Nå som jeg er over 80 kg lettere er jeg riktignok fremdeles overvektig, men blir behandlet helt annerledes. Bare det å faktisk få service er en helt ny opplevelse. Og jeg kan faktisk gå inn i vanlige butikker og handle klær. Jeg tviler ikke på at det finnes idioter der ute som kommenterer kropp, også de som er tynne. Det fikk også jeg kommentarer på den gang jeg var litt "for tynn". Men generelt er det slik i vårt samfunn at du helst bør være tynn, det er det som regnes som fint, og det som er idealet. Eller, det som er idealet i dag er vel en godt trent kvinne, men hun skal ikke være feit eller stor. Og heller ikke for tynn, det er vel riktig, men overvektig skal hun ihvertfall ikke være. Det er direkte helseskadelig å være overvektig! Å ønske de død og på toppen av alt si det til de er en smule... vet ikke. har aldri sett slik. jeg synes nå klær er større enn før Anonymkode: 921a4...d26
SPOCA Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er direkte helseskadelig å være overvektig! Å ønske de død og på toppen av alt si det til de er en smule... vet ikke. har aldri sett slik. jeg synes nå klær er større enn før Anonymkode: 921a4...d26 Det er vel ingen som nekter for at det er helseskadelig? Det er da ingen som benekter det? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå