Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke folk på Finn som skal klage osv.

vil heller ikke dele nummeret mitt. 
mer dette trygg måte å bruke?

syntes vipps gir så masse opplysninger..

Anonymkode: 79941...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, fullstendig anonymt. Kjør på!

Anonymkode: 0997e...65e

AnonymBruker
Skrevet

Nei de ser det fulle navnet ditt når de taster inn konto nummer

Anonymkode: 381c3...2cc

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de ser det fulle navnet ditt når de taster inn konto nummer

Dette er vel forsatt bedre enn vipps hvor de ser Nummeret mitt.

Masse rare folk på finn, så vil helts gi minst mulig opplysninger!

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel forsatt bedre enn vipps hvor de ser Nummeret mitt.

Masse rare folk på finn, så vil helts gi minst mulig opplysninger!

Nei det er i praksis akuratt samme som vipps, bare at de ikke får nummeret ditt fra deg. Men nummeret er lett å finne med fullt navn.  Det er også mye lettere å svindle med kontonummer som betalingsmåte, derfor bruker alle svindlere det og sender screenshot av at de har betalt, så sender personen varen, og pengene er ikke på konto noen dager senere fordi kunden avbrøt transaksjonen rett etter å ha sendt deg screenshot av betalingen. Ingen normale kunder eller selgere bruker kontonummer fordi alle vet det er så lett å svindle med. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er i praksis akuratt samme som vipps, bare at de ikke får nummeret ditt fra deg. Men nummeret er lett å finne med fullt navn.  Det er også mye lettere å svindle med kontonummer som betalingsmåte, derfor bruker alle svindlere det og sender screenshot av at de har betalt, så sender personen varen, og pengene er ikke på konto noen dager senere fordi kunden avbrøt transaksjonen rett etter å ha sendt deg screenshot av betalingen. Ingen normale kunder eller selgere bruker kontonummer fordi alle vet det er så lett å svindle med. 

Masse normale kunder og selgere betaler/tar imot betaling med kontonummer. Det er like trygt som Vipps, man venter jo bare til betalinga er gått gjennom med å sende. 

Anonymkode: e2c48...f41

• Liker 1
Skrevet

Tryggere med vipps. 

Skrevet

Om kjøper er villig til å vente med å få varen til du har penger på konto, så gir kontonummer mindre sjanse for at de kan ta kontakt i ettertid. Med Vipps har de jo telefonnummeret ditt direkte. Med et kontonummer får de opp navn, men kommer ikke så mye lenger enn det (med mindre du har et uvanlig navn eller bor på et lite sted).  

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Myrmica skrev:

Om kjøper er villig til å vente med å få varen til du har penger på konto, så gir kontonummer mindre sjanse for at de kan ta kontakt i ettertid. Med Vipps har de jo telefonnummeret ditt direkte. Med et kontonummer får de opp navn, men kommer ikke så mye lenger enn det (med mindre du har et uvanlig navn eller bor på et lite sted).  

Har aldri opplevd at noen ikke greier å vente til pengene er inne med at man sender varer. Enten er det jo morgen eller dagtid og da går betalinga inn i løpet av timer, eller så er det kveld eller helg og da er det jo uansett ingen postgang før neste morgen/mandag morgen. Man får jo uansett ikke sendt det tidligere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd å få opp mottakers navn når jeg fører over penger til noen.  Hvordan får dere til det?

Anonymkode: 47148...059

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bruk den foretrukne betalingsmåten for narko, prostitusjon og all annen tvilsom aktivitet; kontanter!  Jeg ville hatt store problemer med å kjøpe fra en som insisterer på å være anonym i oppgjør; enten selger den personen noe som er defekt, tyvgods eller noe annet tvilsomt.  Selv selger jeg alt på finn under eget navn med full adresse og detaljer, har ingen grunn å skjule noe som helst.  Har bare blitt svindlet en gang av en som kom tilbake med Airpods som ikke var de samme som personen kjøpte av meg og ville ha refundert, sjekket ikke innhold i ladeboksen før kjeltringen var forsvunnet, som selvsagt var anonym på finn og handelen ble utført på et kjøpesenter. Han fikk mine fungerede Airpods, jeg fikk hans gamle vannskadde i byttet...  Så mye for anonyme kjøpere og selgere..

Endret av Fantorang1
  • Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har hørt, det er jo bare å vente til penger er på konto før ting sendes!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, blondie303 skrev:

Dummeste jeg har hørt, det er jo bare å vente til penger er på konto før ting sendes!

Som tredjegenerasjons aktiv finn selger kan jeg skrive under på at det gidder man ikke!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

tredjegenerasjons aktiv finn selger 

Hva betyr det?

Anonymkode: 47148...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2020 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Som tredjegenerasjons aktiv finn selger kan jeg skrive under på at det gidder man ikke!

Jeg har riktignok ingen tidligere generasjoner å støtte meg på, men jeg solgte for rundt 170 000 på Finn i fjor og kjøpte for en del tusen også, og har enda hverken svindlet noen eller blitt svindlet. Jeg betaler alltid via kontooverføring og tar alltid betalt på samme måte. Ingen har reagert på det. 

Jeg gidder fint å vente til neste morgen med å sende ting, jeg har uansett ingen interesse av å fly byen rundt kun for å sende pakker. Jeg sender de når jeg handler eller på vei til og fra jobb eller andre avtaler og kunden får de nøyaktig like raskt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/23/2020 at 12:11 AM, AnonymBruker said:

Jeg orker ikke folk på Finn som skal klage osv.

vil heller ikke dele nummeret mitt. 
mer dette trygg måte å bruke?

syntes vipps gir så masse opplysninger..

Aldri opplevd at noen har klagd. Ta gode bilder og vær ærlig? Er da ikke så vanskelig.

Har hatt nervøse kjøpere også som vil ha mange bilder og alle detaljer, som tror du har lurt dem om pakken ikke er fremme dagen etter - bare å legge ved sporing eller selge til noen andre. 

Anonymkode: 067a6...703

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...