Flowery Skrevet 15. juni 2005 #1 Skrevet 15. juni 2005 Etter at jeg hadde MA og måtte ha utskrapning, fikk jeg beskjed om at vi ikke kunne ha samleie før det var gått ca 2 uker og at vi burde vente med å prøve å bli gravid til jeg hadde hatt en mens først. Jeg sa at det ikke var aktuelt for oss å begynne med prevensjon igjen for å unngå å bli gravid. Hun sa da at det ikke var nødvendig og at hvis jeg ble gravid før en mens, så ble jeg gravid før en mens og da var det greit. Nå har jeg lest en del på internett og der står det at sjansen for spontanabort øker dersom man ikke venter en mens først. Noen som vet hvor mye denne sjansen øker? Det stod ingen steder.
Gjest La Flaca unplugged Skrevet 15. juni 2005 #2 Skrevet 15. juni 2005 :trøste: Har du mistet? Så leit! :-( Hvor langt var du på vei? Jeg vet ikke annet om dette enn at de har gått vekk fra å anbefale en eller to vente-sykluser. Jeg var på kontroll hos gynekolog (spesialist på ufrivillig barnløshet) etter min SA og de sa at de nå anbefaler å fortsette prøvingen, dersom paret er MENTALT klar for det. Hun sa også at det er uhyre sjeldent at MA/ SA skjer flere ganger etter hverandre. Ang. utskrapning påsto hun at livmorveggen er helet når du har sluttet å blø. På grunn av infeksjonsfare skal man ikke ha sex før blødningen er helt ferdig, men ellers er det ingen restriksjoner. Inne på Snartgravid.com er det mange trivelige jenter som har veldig god greie på det. Og jeg tror kanskje jeg ville sikret meg en "second oppinion" av gynekolog hvis dere selv har mest lyst til å prøve med en gang. Du skal jo være ekstra fruktbar de første syklusene etter en SA/ MA, så er du heldig kan du snart være i lykkelige omstendigheter igjen. Ønsker dere masse lykke til og håper en liten spire bosetter seg i magen din igjen snart.
Gjest Cyan Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Jeg ble av gynekologen anbefalt og vente i tre mnd og det ble venninnen min og nå. Mens legen og jordmor mente det bare var å hive seg i det. Så jeg tror det er delte meninger. Hvorfor ikke hoppe av i svingen eller bruke kondom en mens og så sette igang for fullt? For tenk hvor bekymra du kommer til å bli dersom du blir gravid med en gang. Slik tenker jeg.. Lykke til!
Flowery Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2005 Jeg var 9 uker på vei. Jeg har også hørt at man er mest fruktbar med en gang etterpå. Og jeg tok en eggløsningstest i dag. Og jeg har eggløsning nå..! ?? Snakket også med sykehuset i sted. De sa også at når blødningen har stoppet, så er det ingen infeksjonsfare. Og de hadde ikke hørt at man lettere mister hvis man ikke venter en mens. Så vi hopper i det. Har sagt til mannen at han får være klar.
Imax Skrevet 16. juni 2005 #5 Skrevet 16. juni 2005 Hopp i det du Flowery - lykke til! Krysser fingrer og alt som er!
Gjest ingenting Skrevet 16. juni 2005 #6 Skrevet 16. juni 2005 Lykke til Flowery! Det var forferdelig trist at du mistet :cry: Håper at du blir fort gravid igjen.
Flowery Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2005 Ja, vi hoppet i det, vi. Men nå vet jeg jo ikke når jeg kan teste for jeg vet jo ikke når jeg egentlig skal ha mensen..? :klø:
Chiquita Skrevet 16. juni 2005 #8 Skrevet 16. juni 2005 Ja, vi hoppet i det, vi. Men nå vet jeg jo ikke når jeg kan teste for jeg vet jo ikke når jeg egentlig skal ha mensen..? :klø: mensen kommer jo ca 12-16 dage etter EL. ikke vanskerlig å vite når du kan teste da vel... men en annen ting: el-tester kan slå ut positivt på hcg, og siden det ikke er så lenge siden utskrapingen så kan testen ha slått ut på de "gamle" graviditetshormonene dine... bare så du er klar over det, liksom
Lovebird Skrevet 16. juni 2005 #9 Skrevet 16. juni 2005 Så bra at du skrev om dette nå...jeg har også lurt litt på dette etter min MA, men glemte jo å spørre legen om det da jeg var der... Håper det går bra med deg!
Flowery Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 16. juni 2005 mensen kommer jo ca 12-16 dage etter EL. ikke vanskerlig å vite når du kan teste da vel... men en annen ting: el-tester kan slå ut positivt på hcg, og siden det ikke er så lenge siden utskrapingen så kan testen ha slått ut på de "gamle" graviditetshormonene dine... bare så du er klar over det, liksom Skal ikke hcg'en ha gått ned da på denne tiden? Barnet hadde jo vært dødt i ca 2 uker og nå er det ennå en uke etter utskrapning.
Chiquita Skrevet 16. juni 2005 #11 Skrevet 16. juni 2005 Selv om barnet har vært dødt, så kan kroppen din ha produsert hcg alikevell. Men OM den har gjort det slik at det er denne som invirker på testen, eller om det er EL, det kan vi jo ikke vite nå. Men muligheten er der
Gjest Cinzia, ikke innlogget Skrevet 16. juni 2005 #12 Skrevet 16. juni 2005 Chiquita: Vet du om El-tester alltid vil slå ut ved graviditet eller om man være gravid uten at det vises på EL-tester selv etter IKM?
Chiquita Skrevet 16. juni 2005 #13 Skrevet 16. juni 2005 El-tester vil ikke alltid slå ut på hcg nei, men de KAn gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå