Gå til innhold

Hva skal folk som er risikogruppe og bor med andre gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva folk som bor med en hel familie og er i risikogruppen egentlig skal gjøre? Når resten av familien fortsatt må jobbe?

Skal man bare håpe at man ikke får det , eller bør man faktisk ta noen drastiske tiltak??

Jeg skjønner bare ikke hvordan dere andre gjør det... De fleste bor ikke alene så... Hvordan holder folk seg selvisolerte?

Synes dette er meget skummelt jeg :( Var ikke så bekymret for svineinfluensan, men dette er et helt annet beist!

Anonymkode: 6ae96...a01

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva folk som bor med en hel familie og er i risikogruppen egentlig skal gjøre? Når resten av familien fortsatt må jobbe?

Skal man bare håpe at man ikke får det , eller bør man faktisk ta noen drastiske tiltak??

Jeg skjønner bare ikke hvordan dere andre gjør det... De fleste bor ikke alene så... Hvordan holder folk seg selvisolerte?

Synes dette er meget skummelt jeg :( Var ikke så bekymret for svineinfluensan, men dette er et helt annet beist!

Normalt ville jeg anbefalt deg å dra på hytta, men .... 

Anonymkode: 94507...006

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normalt ville jeg anbefalt deg å dra på hytta, men .... 

Anonymkode: 94507...006

Har egentlig ikke noe sånn hytte, så er ikke noe alternativ...

Så hva da? :(

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har egentlig ikke noe sånn hytte, så er ikke noe alternativ...

Så hva da? :(

Det er kriminelt å overnatte på hytta så lenge du hytta ikke ligger i samme kommune som du bor i. Det koster deg 15.000 kroner for hver gang du bryter loven. 

Anonymkode: 6b190...c3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har alvorlig kronisk sykdom i alle fall så blir man veldig vant til å være forsiktig. Den håndvask-rutinen dere har nå, har vi hatt i mange år. 

Anonymkode: 47945...479

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kriminelt å overnatte på hytta så lenge du hytta ikke ligger i samme kommune som du bor i. Det koster deg 15.000 kroner for hver gang du bryter loven. 

Anonymkode: 6b190...c3e

Jeg bare svarte den som nevnte det her over. Det er helt uaktuelt med hytte uansett, de fleste hyttene her hjemme ligger langt oppå fjellet og er mer for folk som ønsker å leve som Monsen, type overlevelesfolk.

Så lurer på hva dere andre gjør som er i risikogruppe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har alvorlig kronisk sykdom i alle fall så blir man veldig vant til å være forsiktig. Den håndvask-rutinen dere har nå, har vi hatt i mange år. 

Anonymkode: 47945...479

Ja, har alltid vært flink med håndvask... Men så er det dette med at en familie puster inn samme luft, bruker samme bad osv...

:( ser bare ikke hvordan en skal unngå at hele familien blir det?

AnonymBruker
Skrevet

Alle er i huset, pleiepenger da vi ikke kan jobbe pga smittefare til den syke. 

Anonymkode: e45a6...20a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle er i huset, pleiepenger da vi ikke kan jobbe pga smittefare til den syke. 

Så de er også helsepersonell? Familien din altså.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de er også helsepersonell? Familien din altså.

Nei, det er vi ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i risikogruppen, samme er søsteren min. Hun har flytta til meg, mens mannen og barna flytta til hennes hus.  Sånn må det bare bli en stund. Skyper og møtes utenfor med 2 meter avstand 

Anonymkode: 12594...a30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og min mann er nå «heldigvis» permittert. Barnet vårt har jo fri. Mannen min går på butikken, når det er streng nødvendig. Har handlet opp mat for en god stund, og holder oss inne og i hagen. Veldig nøye på håndvask

Anonymkode: 99edd...2c5

Skrevet

Jeg tilhører en risikogruppe. Vi er så heldige at begge voksne har hjemmekontor og barna nettskole. Mannen handler når det er noe vi ikke får tak i fra Kolonial(bortsett fra én gang da vi trodde han holdt på å bli syk, da handlet jeg da butikken åpnet og det var lite folk) og han er da nøye med håndhygienen. Vi tar ikke imot besøk nå og besøker heller ikke andre. Vi er ute men holder god avstand til folk. Vi bor landlig så det siste er ikke så vanskelig. 

• Opprett ny...