Vera Skrevet 26. mars 2020 #81 Skrevet 26. mars 2020 På 23.3.2020 den 14.08, AnonymBruker skrev: Det er jo fascinerende at Trump nå kritiserer Kina for at de ikke varslet tidligere. Nå jobber han hardt for å vippe fokuset vekk fra hans egen manglende evne til å ta trusselen alvorlig på et tidligere tidspunkt. Anonymkode: 2ff22...c14 Og dette er den største trusselen.. 2
Banos Skrevet 26. mars 2020 #82 Skrevet 26. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 3c4b3...075 Det var jo litt av et svar... når man ser på Harald Eia sitt program så kommer det jo ganske greit frem at Norge ikke er fullt så avhengig av oljepengene som de fleste tror. Men at skattesystemet vårt er det som gir mest. Norge eksporterer jo også andre varer til mange andre land..Så hvorfor er det plutselig krise for hele verden dersom USA skulle slite?
Gjest Anonym Bruker Skrevet 26. mars 2020 #83 Skrevet 26. mars 2020 (endret) I staten New York bor det 22 mil , og det er registrert 40 000 m/ Korona smitte . I område New York D.C / Brooklyn / Manhatten bor det 8 mill personer. New York er den byen i USA m/ størst trafikk ut / inn, og v/ JFK Airport tar det av / lander det eit fly hvert tredje. minutt. Jobber / bor i en skyskarper som det bor i en middels stor by i norge . I USA blei som dei fleste andre land "tatt på senga" og de skjønte nok ikkje allvoret, og tiltakene kom altfor seint. De ferreste hadde sett for seg omfanget av denne virusspredningen. Har tro på at New York-ere og USA kjem til å takle Koronasmitten på en effektv måte når de bare får moblisert seg. I USA blir de med gode forsikringsordninger blir favorisert m/ god oppfølgning og behandling v/ offentlige sykehus, og de øvrige må nok ta til takke m/ ein provisorisk feltseng eit eller annet sted. Long Island / Jamica og like ved JFK Ariport har president Trump tråkket sine barndomsko, men Trump har i lengre tid vert på kant m/ New York borgermester , kan ha vert et politisk spill at han ikkje har lagt mer vekt på å hjelpe innbyggerene i New York D.C tidligere Endret 26. mars 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #84 Skrevet 26. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor lenge varer dette for en familie på 4? 1 uke eller 2? Og etter det? Kommer ikke til å snu om 2 uker dette her. Anonymkode: fb084...8ea Ja, og? Mange verdensdeler har ikke sånn ordning en gang.. Hvordan tror du det blir i fattige land? Det blir ikke pent for å si det sånn. Anonymkode: aab80...53f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #85 Skrevet 26. mars 2020 På 24.3.2020 den 3.01, AnonymBruker skrev: Jeg tror USA løser dette mye bedre enn Italia og alle andre. USA er handlekraftig, de handler etter det store bildet. Anonymkode: f1e65...4ad Vi får se. Problemet er jo at det bor 300 000 millioner mennesker. Det blir vanskeligere å holde styr på folk jo større befolkningen er. Jeg håper jo det går bra uansett. Anonymkode: aab80...53f 3
Medisinsk bruker Skrevet 26. mars 2020 #86 Skrevet 26. mars 2020 Det kan vel eskalere til litt av hvert i USA. Har sett n oen int. dokumentarer derfra tidligere. PREPPERS.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 26. mars 2020 #87 Skrevet 26. mars 2020 (endret) 1 time siden, Apocalypte skrev: Nei, absolutt ikke! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville dere foretatt en reise til Usa nå i disse dager? Jeg er medlem av en gruppe som skal til Usa i mai - men jeg begynner å bli skeptisk til det hele.... Selve konferansen vi skulle deltatt på er avlyst/utsatt, så da har vi ikke det som mål lenger. Men etter at dette nå kommer frem har jeg vurdert å trekke meg. Men noen sier de vil dra uansett... Anonymkode: c7111...792 Ja, det skulle eg gjerne reist til New York nå ettersom våre tanker går til nære familiebånd i New York D.C, men bekymra for at eg hadde pådratt meg smitte under reise til USA nå De holder oss heldigvis løpende oppdatert på FB, og alt står bra til med dem alle. Også de holder seg hjemme ettersom de har familiemedl. som er i risikogruppe. Ein må nok belage seg på at USA kjem til å innføre skjerpa restreksjoner for innreise i lang tid fremover. Ein må heilt sikker dokumentere med legeattest at ein er Koronafri for å få innvilget Visum. Endret 26. mars 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #88 Skrevet 26. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi får se. Problemet er jo at det bor 300 000 millioner mennesker. Det blir vanskeligere å holde styr på folk jo større befolkningen er. Jeg håper jo det går bra uansett. Anonymkode: aab80...53f Det var jævli mange mennesker... Anonymkode: 28212...591 1
NordicViking Skrevet 2. april 2020 #89 Skrevet 2. april 2020 På 26.3.2020 den 15.44, NordicViking skrev: I dag fikk vi den første indikasjonen på hvor det bærer hen i USA. Over 3 millioner (!!!) amerikanere har registrert seg som arbeidsledige denne uka. Det er ny rekord. Den forrige rekorden var på 695.000 nye arbeidsledige tilbake i 1982. Hva bringer framtiden? Mange frykter det kommer til å bli mye verre. (CNN) Det går fra vondt til verre i USA. Over 6,6 millioner (!!!) amerikanere har registrert seg som arbeidsledige denne uka. Det er ny rekord. Den forrige rekorden var på 3.3 millioner nye arbeidsledige, og ble satt i forrige uke. (CNN) 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #90 Skrevet 2. april 2020 På 26.3.2020 den 18.08, AnonymBruker skrev: Vi får se. Problemet er jo at det bor 300 000 millioner mennesker. Det blir vanskeligere å holde styr på folk jo større befolkningen er. Jeg håper jo det går bra uansett. Anonymkode: aab80...53f Du fikk med tre nuller for mye ... 😊 Det bor ikke tre hundre milliarder der men tre hundre millioner. Rettere sagt 331 millioner. Anonymkode: 426b0...760 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #91 Skrevet 2. april 2020 På 22.3.2020 den 23.48, Example skrev: Det kan bli ganske ille for både USA og verdensøkonomien. En heldig bieffekt kan dog være at Biden faktisk har en sjanse til å slå Trump, noe han lite trolig ville gjort uten utbruddet. Jeg tror at det er fare for at Trump forblir president fordi det Amerikanske folket sikkert bryr seg om å få bygd opp økonomien sin igjen og da stoler de på han. Anonymkode: b3d2a...8cd 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #92 Skrevet 2. april 2020 På 23.3.2020 den 12.22, AnonymBruker skrev: Det som kan bli skummelt i USA er at de nå hamstrer våpen fordi butikkhyller tømmes og de er redd for innbrudd og at folk bryter seg inn for å stjele mat. Redd for at mange kan bli drept pga det i tillegg til Corona. Anonymkode: dfc06...52a Dette 👆🏻 Når de ikke får jobbet, og de ikke får penger eller legehjelp er det stor sjans for at deg kan bli stygt - spesielt nå som våpensalget skyter i været. Anonymkode: d0c18...603
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #93 Skrevet 2. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror at det er fare for at Trump forblir president fordi det Amerikanske folket sikkert bryr seg om å få bygd opp økonomien sin igjen og da stoler de på han. Anonymkode: b3d2a...8cd Hvorfor skal de stole på Trump? Om arbeidsledigheten ved presidentvalget så er det jo ikke noen grunn til å tro at Trump er rette mann til å bygge opp økonomien igjen. Med mindre man mener at Trump alltid skal ha æren når arbeidsledigheten går ned, men aldri når arbeidsledigheten går opp. Trump tok jo æren da arbeidledigheten falt de første årene i hans presidentperiode selv om det fallet kun var en fortsettelse på trenden som startet under Obama. Historisk har amerikanske velgere sagt at presidenten skal få æren når ting går bra med økonomien og skylden når det går dårlig. Da ser det dårlig ut for Trump. Det Trump må sørge for er at arbeidsldeigheten er lavere ved neste presidentvalg enn da han tok over som president. Det betyr at arbeidsledigheten ikke kan øke med mer enn 1,5 prosentpoeng frem til november. Anonymkode: 174ec...e0f 2
NordicViking Skrevet 9. april 2020 #94 Skrevet 9. april 2020 På 2.4.2020 den 17.03, NordicViking skrev: Det går fra vondt til verre i USA. Over 6,6 millioner (!!!) amerikanere har registrert seg som arbeidsledige denne uka. Det er ny rekord. Den forrige rekorden var på 3.3 millioner nye arbeidsledige, og ble satt i forrige uke. (CNN) Denne uka er nye 6,6 millioner (!!!) amerikanere registrert som arbeidsledige. Forrige uke ble justert opp til 6,9 millioner. Mer enn 16 millioner amerikanere har mistet jobben de siste 3 ukene. Over 10% av arbeidsstyrken er gått tapt. (CNBC)
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #95 Skrevet 9. april 2020 Tror det kommer til å gå til helvete mildt sagt 🤭 Anonymkode: ece61...db0 1
NordicViking Skrevet 9. april 2020 #96 Skrevet 9. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det kommer til å gå til helvete mildt sagt 🤭 Anonymkode: ece61...db0 Jeg frykter det samme. Dersom arbeidsledigheten skulle stige til 20-30%, så kan man risikere en sosial uro i befolkningen som fort kan komme ut av kontroll. Vi ser allerede at flommen av desinformasjon og direkte løgn florerer i sosiale media, og det er neppe tilfeldig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #97 Skrevet 9. april 2020 På 26.3.2020 den 17.57, Banos skrev: Det var jo litt av et svar... når man ser på Harald Eia sitt program så kommer det jo ganske greit frem at Norge ikke er fullt så avhengig av oljepengene som de fleste tror. Men at skattesystemet vårt er det som gir mest. Norge eksporterer jo også andre varer til mange andre land..Så hvorfor er det plutselig krise for hele verden dersom USA skulle slite? Men Harald Eia er komiker. Han sitter nok ikke på fasitsvarene, han heller Anonymkode: d3e86...896
Gjest Familytree Skrevet 9. april 2020 #98 Skrevet 9. april 2020 USA vil lære at folkehelsen må ikke være i hendene på private selskaper. Update
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #99 Skrevet 9. april 2020 28 minutter siden, NordicViking said: Jeg frykter det samme. Dersom arbeidsledigheten skulle stige til 20-30%, så kan man risikere en sosial uro i befolkningen som fort kan komme ut av kontroll. Vi ser allerede at flommen av desinformasjon og direkte løgn florerer i sosiale media, og det er neppe tilfeldig. I tillegg trenger den ikke bli så høy som 20-30 prosent for å bli et kjempeproblem. Arbeidsledigheten i USA under Finanskrisen steg til rundt 10 prosent og de som husker den husker den som et helvete. Ikke bare er 10 prosent høyt, men det tar typisk mange år før den går ned på normalnivå igjen. Å gå arbeidsledig i mange år og kanskje aldri ende opp med å få relevant jobb ødelegger ikke bare økonomien, det ødelegger psyken også. Anonymkode: 174ec...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #100 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men Harald Eia er komiker. Han sitter nok ikke på fasitsvarene, han heller Anonymkode: d3e86...896 Han har også studert ved universitetet, har tatt filosofi mellomfag + matematikk og data grunnfag. Han har også levert hovedoppgave i sosiologi. jeg sier ikke at han sitter med fasiten altså, ville bare vise at han er adskillig smartere enn han innimellom fremstår på tv 😄 Anonymkode: 52720...84c 3
Anbefalte innlegg