Gå til innhold

Hva tror dere som vil skje i USA fremover, nå som korona begynner å spre seg skikkelig der borte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff det er skummelt. 

Anonymkode: 43925...494

Hva er?

Anonymkode: aab80...53f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er de lavtlønnede jobbene overrepresentert i den statistikken. Det er jo frisører, servitører, osv som mister jobbene først. 

Er svært glad jeg ikke bor i USA. 

Anonymkode: 4751b...69a

Alle amerikanere skal få 1,000 USD på kontoen sin har politikerne sagt der borte.

De klarer seg vel

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I USA er det ekstremt mange sykelige overvektige, og jeg tror at om en person på 200 kg+ får det, da er det over og ut. Tror mange av de kommer til å stryke med. 

Anonymkode: 2246e...8fe

De med BMI over 40 er i risikogruppa. De har jo gjerne sykdommer som diabetes og høyt blodtrykk i tillegg så, huff. Men mange av dem kan i det minste ikke gå ut og smitte andre.

Anonymkode: d9de1...4e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2020 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Det som er merkelig med amerikanere er at enten er de uvitende og naive eller så er de hysteriske. Det er liksom ikke noe mellomting der borte, så det skal bli spennende å se hvordan de takler dette.

Anonymkode: 67d27...6f4

Akkurat som nordmenn altså.

Anonymkode: 426b0...760

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2020 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Han slurver jo sånn med talen, hvordan kan han være president??

Ingen slurver mer en Trump😛

Anonymkode: f2ec4...e04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som nordmenn altså.

Anonymkode: 426b0...760

Nordmenn er jo søren meg de mest amerikaniserte europeerne i hele europa, så er alltid morsomt å lese latterligjøring av amerikanere av nordmenn

😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2020 den 13.21, Peanut skrev:

Pew Research Center regner med mellom 10 og 12 millioner uregistrerte (illegale) innvandrere. Dét kan bli heftig siden de ikke har tilgang på helsetilbud. Så hvis en smitter hundre i løpet av en dag og de hundre smitter like mange hver, hvor mange ender opp syke om det da er 10- 12 millioner av dem? 

Jævlig mange >_< 

Leste i en amerikansk nettavis at ca. 30 millioner er uten helseforsikring. Sitter nå og glor på CNN. 

Skrevet

Vil alle amerikanere som blir coronasyke måtte betale titusenvis for sykehusopphold er det mange som kommer til å bare dø hjemme, og sikkert smitte endel andre i prosessen.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle amerikanere skal få 1,000 USD på kontoen sin har politikerne sagt der borte.

De klarer seg vel

Og hvor lenge varer dette for en familie på 4? 1 uke eller 2? Og etter det? Kommer ikke til å snu om 2 uker dette her.

Anonymkode: fb084...8ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville dere foretatt en reise til Usa nå i disse dager?  Jeg er medlem av en gruppe som skal til Usa i mai - men  jeg begynner å bli skeptisk til det hele.... Selve konferansen vi  skulle deltatt på er avlyst/utsatt, så da har vi ikke det som mål lenger. Men etter at dette nå kommer frem har jeg vurdert å trekke meg. Men noen sier de vil dra uansett... 

Anonymkode: c7111...792

AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2020 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Bush jr fremstår jo som rene rakettforskeren nå i forhold. 😂

Anonymkode: bc8db...f6f

Husker jeg kommenterte hvor blåst Bush var i sin tid og at dummere president kunne de ikke hatt ,(første kjæresten min var fra USA)... Så  har fått et par kommentarer fra han etter at Trump ble president... :P 

Anonymkode: c46d9...dc0

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere foretatt en reise til Usa nå i disse dager?  Jeg er medlem av en gruppe som skal til Usa i mai - men  jeg begynner å bli skeptisk til det hele.... Selve konferansen vi  skulle deltatt på er avlyst/utsatt, så da har vi ikke det som mål lenger. Men etter at dette nå kommer frem har jeg vurdert å trekke meg. Men noen sier de vil dra uansett... 

Nei, absolutt ikke!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

De klarer seg vel

Om man mister jobben så er jo ikke 1000 dollar noe som redder en spesielt lenge. Husleie, strøm, mat, medisiner osv. Det blir jo langt over 1000 dollar i måneden. Har man i tillegg barn så blir jo ting enda verre. 

Anonymkode: 174ec...e0f

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ville ikke reist nå. Har stor slekt i USA, og flere i familien/slekta her hjemme hadde tenkt en liten tur over i sommer. Det er lagt på is til neste år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også bekymret for hva som kommer til å skje i USA. Veldig mange amerikanere jobber i lavtlønnsyrker der de tjener veldig dårlig og mange har både to og tre jobber for å få økonomien til å gå rundt. I den typen jobber får man som regel ikke helseforsikring gjennom arbeidsgiver og økonomien strekker ikke til å kjøpe det privat. I tillegg har de ikke sykedager og om de blir syke og må være hjemme fra jobb mister de i beste fall inntekten de dagene de er borte og i verste fall mister de jobben. 

En annen ting er at mange ikke følger noe særlig med på nyheter og er lite interessert i hva som skjer i verden utenfor deres lille småby (min erfaring fra folk jeg ble kjent med da jeg var på utvekling i en småby sørvest i USA), så jeg tipper mange ikke har fått med seg hva som skjer med spredningen verden rundt og hvor alvorlig det er.

Anonymkode: 1a310...d90

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvordan ser de for seg at de skal få innreise tillatelse og transport over atlantern?

Anonymkode: 6bb9a...087

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Apocalypte skrev:

Vil alle amerikanere som blir coronasyke måtte betale titusenvis for sykehusopphold er det mange som kommer til å bare dø hjemme, og sikkert smitte endel andre i prosessen.  

Å bli innlagt og behandlet for Covid-19, kommer på litt under $10 000, om man har det de kaller «employer insurance», og ikke får komplikasjoner. Med komplikasjoner kan beløpet doble seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan ser de for seg at de skal få innreise tillatelse og transport over atlantern?

nei jeg aner ikke. Vi har ikke snakket sammen på en liten stund, og har heller ikke hørt noe fra reisebyået vårt... 

• Opprett ny...