AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Staten New York have over 15.000 tilfeller alene, og dette er bare begynnelsen. Jeg tenker at de ikke har kontroll på spredningen, og mange vil kanskje ikke oppsøke helsehjelp på grunn av helse systemet deres. Vi trodde det var gale i Italia når de hadde rundt 300 døde, og nå har de over 4000! I Spania begynner vi nå å se Italienske tilstander, og det blir sikkert verre. USA ligger litt etter, men jeg bare har en følelse av at det vil kanskje bli mye verre enn Italia. 😕 Hva tror dere? Anonymkode: 26854...809 10
Gjest Villfisker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Så et klipp i går. En haug med idiot ungdommer gikk ut og festet. De brydde seg ikke, så det kan bli stygt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 11 minutter siden, Villfisker skrev: Så et klipp i går. En haug med idiot ungdommer gikk ut og festet. De brydde seg ikke, så det kan bli stygt. Ja, det har jeg også sett. Idioter. Han ene sa "If I get corona, then I get corona, but I'm just going to continue partying." Anonymkode: 26854...809 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg også sett. Idioter. Han ene sa "If I get corona, then I get corona, but I'm just going to continue partying." Anonymkode: 26854...809 Prioriteringer, ja... Smh. Anonymkode: aab80...53f 2
Example Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Det kan bli ganske ille for både USA og verdensøkonomien. En heldig bieffekt kan dog være at Biden faktisk har en sjanse til å slå Trump, noe han lite trolig ville gjort uten utbruddet. 20
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg også sett. Idioter. Han ene sa "If I get corona, then I get corona, but I'm just going to continue partying." Anonymkode: 26854...809 Den amerikanske versjonen av hyttefolket, altså. Ja, vi er alle utstyrt med idioter i disse dager. Anonymkode: f00d9...16f 26
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, Example skrev: Det kan bli ganske ille for både USA og verdensøkonomien. En heldig bieffekt kan dog være at Biden faktisk har en sjanse til å slå Trump, noe han lite trolig ville gjort uten utbruddet. Han slurver jo sånn med talen, hvordan kan han være president?? Anonymkode: aab80...53f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 USA har en ukultur med at mange synes det er kult å gjøre det stikk motsatte av hva det internasjonale samfunnet gjør. Jeg for min del håper dette fører til at Trump ikke blir gjenvalgt, han gjør ingen god jobb som president i disse dager (ikke at jeg synes han noen sinne faktisk har gjort det, han gjør vel heller bare en verre jobb nå.) Anonymkode: 99af0...28a 16
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 Det som er merkelig med amerikanere er at enten er de uvitende og naive eller så er de hysteriske. Det er liksom ikke noe mellomting der borte, så det skal bli spennende å se hvordan de takler dette. Anonymkode: 67d27...6f4 20
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det som er merkelig med amerikanere er at enten er de uvitende og naive eller så er de hysteriske. Det er liksom ikke noe mellomting der borte, så det skal bli spennende å se hvordan de takler dette. Anonymkode: 67d27...6f4 Har også merket at Amerikanere har veldig svart/hvitt syn på ting... Anonymkode: aab80...53f 6
Example Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han slurver jo sånn med talen, hvordan kan han være president?? Anonymkode: aab80...53f Hvordan kan Trump være president? Selv om det er personavhengig er ofte det viktigste om en president blir valgt eller ikke økonomien. Helse er ofte også et stort tema i amerikanske valg. En av bakdelene for USA er et dårlig sikkerhetsnett. De kan miste jobben av å bli syk, og mange har ikke helseforsikring. Trump og republikanerne er har stått i bresjen for å beholde dagens modell. Det kan straffe seg. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, Example skrev: Hvordan kan Trump være president? Selv om det er personavhengig er ofte det viktigste om en president blir valgt eller ikke økonomien. Helse er ofte også et stort tema i amerikanske valg. En av bakdelene for USA er et dårlig sikkerhetsnett. De kan miste jobben av å bli syk, og mange har ikke helseforsikring. Trump og republikanerne er har stått i bresjen for å beholde dagens modell. Det kan straffe seg. Biden viser jo tegn på hukommelsesproblemer, demens? Ja, det er riktig. Anonymkode: aab80...53f 2
Example Skrevet 22. mars 2020 #14 Skrevet 22. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Biden viser jo tegn på hukommelsesproblemer, demens? Ja, det er riktig. Anonymkode: aab80...53f Menn over 70 bør ikke være president. Det er jeg helt enig i. 10
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #15 Skrevet 22. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Staten New York have over 15.000 tilfeller alene, og dette er bare begynnelsen. Jeg tenker at de ikke har kontroll på spredningen, og mange vil kanskje ikke oppsøke helsehjelp på grunn av helse systemet deres. Vi trodde det var gale i Italia når de hadde rundt 300 døde, og nå har de over 4000! I Spania begynner vi nå å se Italienske tilstander, og det blir sikkert verre. USA ligger litt etter, men jeg bare har en følelse av at det vil kanskje bli mye verre enn Italia. 😕 Hva tror dere? Anonymkode: 26854...809 Først og fremst kraftig resesjon, og det blir ytterliggere innstramninger for turister og folk som ellers har lengre opphold (studenter). USA har allerede gått utfor stupet når det gjelder paranoia og fremmedhat, så f eks det å være en kinesisk turist eller student i USA fremover blir vel ikke akkurat populært. Det ekstreme-kapitalistiske systemet har meget store svakheter i USA, og flere og flere er veldig lei av å ikke ha sikkerhet i hverdagen. Her ligger Trump dårligere an med tanke på valget til høsten. Han skrøt av børsen før - nå er den på lavere nivå enn da han tok over etter Obama, samtidig som Trump har sløst over 1,500 milliarder dollar på skattelettelser til de aller rikeste. Men samtidig ser vi også at det finnes et stort segment av amerikanere som er veldig lette å påvirke og de stemmer mot sin egen interesse. I utgangspunktet burde Sanders ha vært den nominerte nå, men sørstatene, MSM-mediene og Obama ville ha det annerledes. Så da får vi en halv-senil kandidat som Biden som eventuelt tar over for Trump, men om dette skjer, så varer ikke Biden lenge i presidentstolen. Det tar maks 4 år før Demokratene må kjøre en ny runde med nominasjoner, samtidig som Republikanere kommer til å klargjøre en ny Trump-kopi til neste gang igjen. Det er et veldig polarisert og trist samfunn USA er blitt, men det er ikke så mye å gjøre for det. Man får håpe på at de blander seg mindre i våre saker her i Europa og ellers i verden, men det har ofte vært kanskje for mye å håpe på. Samlet sett, så kommer dette til å bli et veldig hardt år for USA, og som vanlig, vil det gå mest utover de sårbare i samfunnet. Anonymkode: 36731...3cd 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #16 Skrevet 23. mars 2020 Jeg tror det kommer til å bli ille i enkelte deler av USA. Arbeidere har så dårlig vern og mange har sikkert ikke råd til å være hjemme hvis de føler seg syke. Jeg tror derfor de har mange smittebærere som drar på jobb og som igjen smitter andre. Anonymkode: 28791...7d0 16
Alivamale Skrevet 23. mars 2020 #17 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Manglende oppsigelsesvern vil kunne føre til at folk i lavtlønnsyrker vil fortsette å gå på jobb om de føler seg syke, mange av disse har yrker der de potensielt kan smitte mange mennesker, som i restaurantbransjen. »Workers in a number of professions facing elevated risk earn less than the national median wage. Many of these workers in low-paying jobs do not have paid sick leave, and many could still go to work sick to not lose income.» https://www.nytimes.com/interactive/2020/03/15/business/economy/coronavirus-worker-risk.html Manglende (eller dårlig) helseforsikring vil medføre at man ikke oppsøker medisinsk hjelp, eller at man ender opp med enorme sykehusregninger og økonomisk ruin. https://www.kcrw.com/news/shows/kcrw-features/coronavirus-infection-low-income Endret 23. mars 2020 av Alivamale 4
Pentagon Skrevet 23. mars 2020 #18 Skrevet 23. mars 2020 9 minutter siden, Alivamale skrev: Manglende oppsigelsesvern vil føre til at folk i lavtlønnsyrker vil fortsette å gå på jobb om de føler seg syke, mange av disse har yrker der de potensielt kan smitte mange mennesker, som i restaurantbransjen. »Workers in a number of professions facing elevated risk earn less than the national median wage. Many of these workers in low-paying jobs do not have paid sick leave, and many could still go to work sick to not lose income.» https://www.nytimes.com/interactive/2020/03/15/business/economy/coronavirus-worker-risk.html Manglende (eller dårlig) helseforsikring vil medføre at man ikke oppsøker medisinsk hjelp, eller at man ender opp med enorme sykehusregninger, og økonomisk ruin. https://www.kcrw.com/news/shows/kcrw-features/coronavirus-infection-low-income Dette, samt det faktum at det er ekstremt mange hjemløse, mange opioid avhengige og mange med dårlig regulerte sykdommer fordi de ikke tar medisiner, fordi det er så vanvittig dyrt vil nok føre til MANGE dødsfall... Dette blir stygt for amerikanerene. 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det kommer til å bli ille i enkelte deler av USA. Arbeidere har så dårlig vern og mange har sikkert ikke råd til å være hjemme hvis de føler seg syke. Jeg tror derfor de har mange smittebærere som drar på jobb og som igjen smitter andre. Anonymkode: 28791...7d0 I tillegg er det mange amerikanere som er svært skeptiske til myndighetene og derfor ikke vil følge myndighetenes advarsler og anbefalinger. Donald Trump har jo selv vært med på å undergrave tilliten til helesemyndighetene i landet ved å støtte teorien om at vaksiner gjør barna til autister. Anonymkode: 4751b...69a 5
LadyLemon Skrevet 23. mars 2020 #20 Skrevet 23. mars 2020 Har både venner og familie der, og er ganske bekymret for dem. Tror ikke dette går så bra.. 3
Anbefalte innlegg