Gå til innhold

Hvor vanlig er mellomblødninger mellom mens?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hvor mange av dere opplever mellomblødninger mellom to menstruasjoner?

Jeg har egentlig aldri opplevd det jeg, bortsett fra noen blødningsforrstyrrelser i forbindelse med siste p-pille-periode.

Kan man få blødninger i forbindelse med eggløsning? :klø:

Hadde mensen for halvannen uke siden, og i dag fikk jeg en mensliknende blødning...

Lurer på om det er noe å bekymre seg for, eller om det er normalt at dette skjer fra tid til annen.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det to ganger, to mnd rett etter hverandre. Da blødde jeg ganske mye i 1 dag omtrent en uke før ventet mens. Legen min påstod det var bare normale gjennombruddsblødninger, noe jeg synes virker rart da jeg aldri har hatt det før og hadde brukt p-piller uten problemer i 6 år. Jeg byttet (av andre grunner) p-pillemerke rett etterpå, da blødde jeg kontinuerlig i 4 mnd, men etter å ha sluttet på dem har jeg ikke hatt noen uregelmessige blødninger igjen (og celleprøver o.l. har vært negative, litt betryggende det, ble litt bekymret etterhvert selv om jeg visste at det kom av p-pillene).

Jeg ville sett det litt an og hvis det kommer tilbake flere ganger ville jeg få det sjekket. Selv om mellomblødninger i seg selv er neppe farlig tenker jeg at alt som er unormalt for deg bør sjekkes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Takk for svar, Arkana! :)

Det er ikke lenge siden jeg var til GU, og alt var i orden da, i hvertfall, så jeg bekymrer meg ikke veldig foreløpig.

Men jeg lurer på hva det kommer av - har hatt "mensmurringer" i dag også. Kan det være eggløsning?

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, et kjapt søk på nett sier at det ikke er vanlig, men heller ikke unormalt med blødning ved eggløsning. At man kan blø noen sykluser og ikke andre kan komme av stress, infeksjoner, ernæring, medisiner e.l. Men blødning i forbindelse med eggløsning er en liten blødning. Hvis du nettopp har hatt GU er det jo svært lite sannsynlig at det plutselig har oppstått noe alvorlig.

Murringer ved eggløsning har jeg ofte selv i allefall, og det er jo den rette tiden i mnd for deg også, så det er sikkert bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zim-zum

Det høres absolutt ut som om du har eggløsning. Jeg opplevde også plutselig å få en bitteliten blødning i forbindelse med eggløsning for noen få år siden, selv om jeg aldri har hatt det før. Men jeg hadde ingen andre plager, og etter noen måneder forsvant fenomenet.

Jeg har hele tiden gått til gyn. undersøkelse en gang årlig (det er litt ofte, men foretrekker én undersøkelse for mye enn for lite) og det har aldri vært noe galt.

Jeg tror det du opplever er normalt, og du trenger ikke å være redd. Særlig ikke siden de gynekologiske funnene hos deg var helt fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ok - da kan jeg slå meg til ro med at det i hvertfall ikke er unormalt! :)

Og går ut i fra at det er eggløsning!

Takker for svar!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...