Gå til innhold

Elsker å ha hjemmekontor, men kan ikke dele gleden med noen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innerst inne ønsker jeg at dette skal fortsette så lenge som mulig. Jeg håper selvsagt ingen dør, men jeg bare elsker å kunne jobbe hjemmefra. Å tusle i pyjamasen fra senga til "kontoret". Lage deilig kaffe, og bare jobbe i fred og ro uten irriterende kollegaer rundt seg. Jeg elsker det.

Føler ikke jeg kan dele denne gleden med noen. Men her er jeg anonym.

Anonymkode: e8a00...d5a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke dele den med kollegaer? Venner? Familie?

Anonymkode: 68759...ff1

AnonymBruker
Skrevet

😮😮 Mens mange har mistet jobben totalt. Ta deg sammen. 

Anonymkode: 39966...231

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke dele den med kollegaer? Venner? Familie?

Handler vel om at det er litt fyfy å si i disse tider, ikke at TS ikke har noen rundt seg av mennesker å si det til generelt. TS er redd for å bli dømt. 

TS, jeg tror nok ikke du et alene om å føle det mtp på en ellers hektisk hverdag. Så lenge man ikke har masse barn samtidig som det er hjemmekontor, så tror jeg mange synes det er litt deilig- men bare ikke sier det. 

Anonymkode: 9bc7e...a9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😮😮 Mens mange har mistet jobben totalt. Ta deg sammen. 

Anonymkode: 39966...231

Så alt blir bedre om folk ikke liker hjemmekontoret?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Handler vel om at det er litt fyfy å si i disse tider, ikke at TS ikke har noen rundt seg av mennesker å si det til generelt. TS er redd for å bli dømt. 

TS, jeg tror nok ikke du et alene om å føle det mtp på en ellers hektisk hverdag. Så lenge man ikke har masse barn samtidig som det er hjemmekontor, så tror jeg mange synes det er litt deilig- men bare ikke sier det. 

Ok jeg har snakket med kollegaer og venner om alle fordelene og ulempene med det. Mange liker det jo selv om de ikke liker situasjonen.

Skrevet

Prøv å kombinere hjemmekontor og hjemmeskole 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Hjemmekontor er herlig. 

Anonymkode: c9990...43b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kos deg mens du kan 😊 Så lenge du har arbeidsro og tekniske løsninger som gjør at du får utført jobben din, er det ingen grunn til å skjemmes over at du foretrekker din 'nye jobbhverdag'.

Selv er jeg glad for å fremdeles kunne møte på jobb. Men så har jeg ikke lang reisevei, og hjemme sitter det en student, en vgs-elev, en ungdomsskoleelev og tidvis en lærer som skal lage opplegg og drive digital opplæring for sine elever 🤪 Tviler på at jeg ville fått arbeidsro! Jeg KAN ha hjemmekontor, men vil ikke få utført alle mine vanlige oppgaver. Det er dessuten få igjen på jobb hos oss, og oppgaver jeg vanligvis ikke gjør må løses. De som er hjemme, har enten karantene pga reise, har små barn hjemme som må følges opp, eller er ekstra sårbare for smitte. 

Da kan jeg enn så lenge møte på jobb. Får se om arbeidsgiver etterhvert avgjør at ALLE det er teknisk og fysisk mulig for skal ha hjemmekontor. 

Og siden vi har valgt å ikke omgås verken venner eller øvrig familie utenfor egen adresse en tid framover, er et godt å treffe iallefall litt folk på jobb, med trygg avstand til hverandre på lunsjrommet 🤪😀

Endret av Eneri
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Du kan jo be om å få det som permanent ordning, når ting blir normale igjen? 

Endret av Villfisker
Skrevet

Del med meg😊 jeg elsker også hjemmekontor. Sex midt på dagen, rolig tid på morgen, kaffe og i pysj hele dagen. Vi har hjemmeskole med barn og det er stress, men Gud så deilig det er å de partneren min i action mens han jobber. Det er en deilig mann, det 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det er helt herlig med hjemmekontor... Gruer meg faktisk til vi ikke lenger skal jobbe fra hjemmekontor. Men foreløpig nyter jeg akkurat denne delen ved den situasjonen vi er i - som selvsagt er kjempetrasig for alle, for noen mer enn andre (spesielt de som har mistet jobbene sine!). 

Føler alt har gått i ett de siste årene, og nå har jeg endelig muligheten til å styre dagene litt som jeg selv vil i nokså stor grad... Det er en luksus som jeg skal nyte så lenge det varer.

Anonymkode: d767d...bc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok jeg har snakket med kollegaer og venner om alle fordelene og ulempene med det. Mange liker det jo selv om de ikke liker situasjonen.

Ja, jeg ser den godt. Men dessverre er det jo noen som tar seg for nær av sånne ting pga de nemlig ikke klarer skille det å like hjemmekontor og ikke situasjonen. Men godt dere kollegaer hos dere kan prate åpent om det 😊

Skrevet

Jeg har hatt hjemmekontor de siste to år, og synes også det er herlig. 

Det betyr likevel ikke at jeg kan sitte å jobbe i pysjen!  Vi bruker Skype Business.  Min sjef og mine kolleger ser når jeg logger på, er borte fra pc mer enn 10 min og når jeg logger av.  Jeg har møter og samtaler via Skype.  

Føler at nettopp når man har hjemmekontor så er man vist tillit.  Da er det viktig å ikke sluntre unna, men virkelig stå på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Zienna skrev:

Jeg har hatt hjemmekontor de siste to år, og synes også det er herlig. 

Det betyr likevel ikke at jeg kan sitte å jobbe i pysjen!  Vi bruker Skype Business.  Min sjef og mine kolleger ser når jeg logger på, er borte fra pc mer enn 10 min og når jeg logger av.  Jeg har møter og samtaler via Skype.  

Føler at nettopp når man har hjemmekontor så er man vist tillit.  Da er det viktig å ikke sluntre unna, men virkelig stå på.

Vi har heldigvis samtaler uten video, kun lyd  :) Tror alle sitter i pysjen hos oss

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes også det er helt herlig med hjemmekontor... Gruer meg faktisk til vi ikke lenger skal jobbe fra hjemmekontor. Men foreløpig nyter jeg akkurat denne delen ved den situasjonen vi er i - som selvsagt er kjempetrasig for alle, for noen mer enn andre (spesielt de som har mistet jobbene sine!). 

Føler alt har gått i ett de siste årene, og nå har jeg endelig muligheten til å styre dagene litt som jeg selv vil i nokså stor grad... Det er en luksus som jeg skal nyte så lenge det varer.

Med det sagt er det absolutt ikke slik at jeg sluntrer unna med hjemmekontor! Tvert imot føler jeg at jeg nesten er mer effektiv nå enn før. Deilig å få ordentlig ro, vanligvis deler jeg kontor med 1-2 andre... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er så glad jeg ikke har hjemmekontor,  hadde gått på veggen, hadde jeg ikke fått den sosiale biten med kollegaer 😊 Aldri vært så glad for å gå på jobb som jeg er nå. 

Anonymkode: 6e85f...413

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har heldigvis samtaler uten video, kun lyd  :) Tror alle sitter i pysjen hos oss

Jeg tenker det er "farlig" å falle ned på joggebuksestandard..  :)   

Å gå i dusjen, kle seg og ordne seg som vanlig, er uhyre viktig også når man har hjemmekontor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker å ha hjemmekontor :) 

Anonymkode: 5d705...2a4

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varer bare til du får en innkommende samtale på Facetime, og trykker på feil knapp :skratte:

Anonymkode: d7a26...02f

• Liker 1
  • Opprett ny...