Gå til innhold

Hvordan stille temperatur på fryseren i kombi-skap? bruke den ene bryteren i kjøleskapet? Hjelp meg å redde isen min!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et vanlig ordinært kjøleskap, ikke noe fancy smancy med internett og egen snapchat konto. Combi med frys og kjøleskap. Finner ikke instruksjonsboken, står ikke en gang merkenavn på kjøleskapet. 
Inni kjøleskapet i taket så er det en liten bryter med tall som da bestemmer temperatur. Spørsmålet er da, styrer den også frys?
Jeg synes isen i fryseren ikke blir skikkelig fryst, det er bittelitt smeltet. Fint og flott når man spiser en 2 liters boks og ikke trenger å tine den i det hele tatt før den kan spises. Men irriterende når man spiser pinneis og den begynner å renne etter 2 min! Kjøtt og slikt er normal fryst, det er kun iskrem som er problemet. Og jeg har mye iskrem i fryseren, så det er et stort problem. 
Denne bryteren har stått på 4, om jeg flytter den til 5 vil det påvirke fryseren også eller bare kjøleskapet?

Nylig fjernet all is og rim i fryseren, det er ikke problemet. I tilfelle noen vil gi tips om det.
Okey fakta er, jeg lot fryserdøren stå delvis åpen i nesten 3 døgn ved et uhell og all isen, rimet og snøen forsvant ned på gulvet og det ble basseng i fryseren. Same shit. 🤪
Problemet ble verken bedre eller verre etter at det skjedde. Er ganske sikker på at det er selve temperaturen som er problemet. 

Anonymkode: 826bd...b55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen som vet?

Anonymkode: 826bd...b55

Skrevet

Finn ut hvilket merke det er, og ring Ikea eller power og spør om råd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...