Gå til innhold

12 åring uten underliggende sykdommer kjemper for livet i USA

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8140445/Girl-12-ventilator-fighting-life-contracting-coronavirus.html?ito=social-facebook&fbclid=IwAR2sjEq9oeiR1YUwjNDXQg4dRi_qoGC2wdpbOZim_SJxXC3yt7tAIG24IlU 

Vi skal være forsiktige med å tenke at friske barn ikke kan bli alvorlige syke av viruset. Håper alt går bra til slutt med denne 12 åringen 😔

Anonymkode: 2a2fc...ded

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som tenker noe om saken? Blir seriøst redd jeg 😞

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det ikke er noe underliggende her som ikke er oppdaget? Daily Mail er ikke noe å stole på. Leger går ikke ut med helse opplyninger.

Anonymkode: a077b...5e9

• Liker 7
Skrevet

Tragisk, håper det går bra :hjerte: Det er dessverre mange her som sikkert sier pyttsann til dette også. Den tidligere yngste man vet om som har dødd var 14. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men så må man også tenke på hvor mange tusen smittede som IKKE er 12 år og frisk fra før... vi må se helheten her og ikke kun en sak. De aller aller aller fleste friske barn greier seg fint med et covid 19 virus. Ikke gi folk muligheten til å henge seg opp i dette her da, folk blir så hysteriske. 

Anonymkode: 9dc93...ea2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alle friske mennesker kan bli alvorlig syke. Alle dødelige sykdommer kan som regel ramme alle. Korona vil ramme noen friske og unge, men det er fortsatt lite som tilsier at det vil bli en normal. Kjente selv en frisk 17 åring som døde av influensa. 

Vil forøvrig anbefale mer troverdige kilder enn dailymail. De er kjent for mye fake nede og «sensasjons»-saker. 

Anonymkode: 0e6c8...247

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Survival of the fittest. Om jeg i en alder av 28 blir alvorlig syk av litt influensa tenker jeg at jeg ikke har livets rett. Ikke noe gener å avle videre på hvertfall. 

Anonymkode: 5099b...3c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Survival of the fittest. Om jeg i en alder av 28 blir alvorlig syk av litt influensa tenker jeg at jeg ikke har livets rett. Ikke noe gener å avle videre på hvertfall. 

Hva med oss som allerede har avlet da? 😕 

Anonymkode: 7b99f...6ca

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det ikke er noe underliggende her som ikke er oppdaget? Daily Mail er ikke noe å stole på. Leger går ikke ut med helse opplyninger.

Saken er skrevet om i mindre tabloide medier også: https://edition.cnn.com/2020/03/22/us/georgia-coronavirus-girl-hospitalized/index.html

Våkn opp, folkens! Dette viruset er et par måneder gammelt. Vi vet ikke nok om det til å konkludere med at det er ufarlig for barn og unge.

Anonymkode: 31e9a...7e3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken er skrevet om i mindre tabloide medier også: https://edition.cnn.com/2020/03/22/us/georgia-coronavirus-girl-hospitalized/index.html

Våkn opp, folkens! Dette viruset er et par måneder gammelt. Vi vet ikke nok om det til å konkludere med at det er ufarlig for barn og unge.

Anonymkode: 31e9a...7e3

Som jeg skulle sagt det selv 👊

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er vel litt av poenget? Hvor mange av oss kan vite med 100% sikkerhet at vi, eller de vi er glad i, ikke har et eller annet uoppdaget som plutselig kan slå ut? 

Anonymkode: 8194f...4ce

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Trist sak, men det er ikke umulig at det finnes noe underliggende, det er bare ikke oppdaget enda. Min mor har en lungesykdom som er medfødt, men fikk ikke diagnose før hun bikket 60.

Anonymkode: 3bd0a...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Er desverre flere 12-åringer som har mistet livet i dag. Er nok mer redd for at ungen min kommer til å dø i bilulykke, kreft, selvmord osv en dag, enn jeg er for corona.

Uansett, veldig trist.

Anonymkode: 25d26...35b

Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Here we go again.....

Ja, det må jo være noe underliggende hos absolutt alle som blir skikkelig syke....

jeg blir helt matt! Ja, det kan jo hende 12-åringen nettopp har vært forkjølt eller nettopp har hatt influensa. Det kan også hende at hun ble smittet med epstein-barr.

men alle slike underliggende sykdommer rettferdiggjør tydeligvis at man skal massakrere en hel befolkning? 

Herregud menneske! 

Når man leser disse trådene her inne forstår man at det ikke undervises nok realfag i grunnskolen.

Alle som puster oksygen burde forventes å lære helt basic biologi! 

Endret av Rullerusk
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er nok det du tenker når du ligger der, døende.

Anonymkode: 4096f...2ea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trist sak, men det er ikke umulig at det finnes noe underliggende, det er bare ikke oppdaget enda. Min mor har en lungesykdom som er medfødt, men fikk ikke diagnose før hun bikket 60.

Om det så er- så sier jeg som personen over som sier, tenk hvis noen av barna våres har noe uoppdaget. Jeg har 2 barn, en på 9 og en på 12, de er tilsynelatende friske. Vi har ikke panikk her i hus, men tar alle forhåndsregler, men denne nyheten får meg til og åpne øynene enda mer. Vi kan ikke være sikre på noenting, og vi skal være forsiktige og ikke tro at bare de som er syke fra før eller eldre kan bli alvorlige syke 😔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det så er- så sier jeg som personen over som sier, tenk hvis noen av barna våres har noe uoppdaget. Jeg har 2 barn, en på 9 og en på 12, de er tilsynelatende friske. Vi har ikke panikk her i hus, men tar alle forhåndsregler, men denne nyheten får meg til og åpne øynene enda mer. Vi kan ikke være sikre på noenting, og vi skal være forsiktige og ikke tro at bare de som er syke fra før eller eldre kan bli alvorlige syke 😔

Absolutt fornuftig:) Alle kan ha noe uoppdaget.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er uflaks, fleste unge tåler det greitt basert på data frå Kina men ikkje om det er andre ting på gang samstundes. Dvs virus og bakterier i systemet, så korona på toppen av det. 

Så er det friske som uansett tåler viruset dårlig. 

Ingen er trygge.

Hilsen ikkje lege.

Endret av mammahjarte
Skrevet
25 minutter siden, mammahjarte said:

Det er uflaks, fleste unge tåler det greitt basert på data frå Kina men ikkje om det er andre ting på gang samstundes. Dvs virus og bakterier i systemet, så korona på toppen av det. 

Så er det friske som uansett tåler viruset dårlig. 

Ingen er trygge.

Hilsen ikkje lege.

Tror desverre ikke dine kvalifikasjoner kan betrygge noen i en tid der vi har et virus under utvikling som nå er sluppet fri over hele kloden! 

Kinesiske barn er ikke det samme som norske barn. Og norske barn er ikke det samme som amerikanske barn. Folk har medfødt helt ulike immunforsvar. 

Ha ydmykhet for alt vi IKKE vet.

Dette viruset er knapt studert. Vi har kjent til det i noen få måneder. Det vi «vet» til nå kan knapt kalles forskning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men så må man også tenke på hvor mange tusen smittede som IKKE er 12 år og frisk fra før... vi må se helheten her og ikke kun en sak. De aller aller aller fleste friske barn greier seg fint med et covid 19 virus. Ikke gi folk muligheten til å henge seg opp i dette her da, folk blir så hysteriske. 

Anonymkode: 9dc93...ea2

Ingen som blir så hysterisk som slike som deg, når det er ditt barn som ligger der. Er ikke slik at andre sine barn ikke er noe å tenke på.

Anonymkode: b8c11...3a2

• Liker 1
  • Opprett ny...