Samsung Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 FHI åpnet i dag for at folk kan registrere seg med Korona liknende symptomer. Til nå har 24.000 registrert seg med liknende symptomer. Tallet vil stige etter hvert som flere registrerer seg. Hvor mange som er det reelle antallet får vi kanskje aldri svar på.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Hva er poenget? Hva skal informasjonen brukes til? Anonymkode: ace40...78b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget? Hva skal informasjonen brukes til? Anonymkode: ace40...78b Statistikker, kanskje? Anonymkode: 2a628...4b3
Samsung Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2020 De ønsker vel å prøve å anslå hvor mange som kan ha blitt smittet i forhold til hvor langt pandemien har kommet.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Og likevel blir fåtall lagt inn på sykehus og få er døde 🙄🙋♀️ Anonymkode: 21305...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Personlig kjenner jeg 5 personer, alle helsearbeidere som trodde de hadde corona og testet negativt. Disse tallene som kommer opp med alle som mener de har corona mener jeg ikke betyr noen ting! Her i huset har vi hatt både vanlig influensa og forkjølelse i totalt 5 uker nå (og ja, en i familien som jobber i helsevesenet er testet og det var vanlig influensa) Anonymkode: 41690...06e 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Men får man noe nyttig ut av det, så lenge man faktisk ikke VET hva plagene kommer om? Anonymkode: ace40...78b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og likevel blir fåtall lagt inn på sykehus og få er døde 🙄🙋♀️ Anonymkode: 21305...ecf Vi er jo tidlig i forløpet. Og hvis tiltakene som er gjort bremser utviklingen er jo det veldig bra. 🙏🏻 Anonymkode: 4fc7f...bfb
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 Vi har alle hatt litt vondt i halsen, småforkjølet, noen hoster litt, hodepine, tette bihuler osv. Men holder oss stort sett inne. Ingen av oss har hatt feber. Har ikke registrert oss da vi ikke syns symptomene har vært sterke nok men det KAN jo være Korina likeveld. Egentlig håper jeg det for i tilfelle så har vi forhåpentligvis blitt immune. Anonymkode: 5237b...7d8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 Men det var da litt teite spørsmål i det skjemaet. Hvorfor spør de ikke f.eks. om når og hvor du tror du ble smittet? Anonymkode: f7566...2ed
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #11 Skrevet 23. mars 2020 Det er jo et passelig poengløst tiltak. Registrering basert på selvdiagnostisering er fullstendig verdiløs. Hva skal de bruke de tallene til? Kan ikke se et eneste seriøst bruksområde. Mange er skremt og tolker alt som «corona-symptomer» andre, som har symptomer, vil ikke skjønne vitsen med denne registreringen og la være å registrere seg og andre vil sikkert registrere seg med falske symptomer for moro skyld. Det eneste de vil oppnå er å skremme opp allerede skremte folk mere. Noen hos FHI som har fritidsproblemer? Anonymkode: 873a9...eea 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #12 Skrevet 23. mars 2020 Forstår ikke verdien i slik analyse. Anonymkode: 5bd8a...f00
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #13 Skrevet 23. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo et passelig poengløst tiltak. Registrering basert på selvdiagnostisering er fullstendig verdiløs. Hva skal de bruke de tallene til? Kan ikke se et eneste seriøst bruksområde. Mange er skremt og tolker alt som «corona-symptomer» andre, som har symptomer, vil ikke skjønne vitsen med denne registreringen og la være å registrere seg og andre vil sikkert registrere seg med falske symptomer for moro skyld. Det eneste de vil oppnå er å skremme opp allerede skremte folk mere. Noen hos FHI som har fritidsproblemer? Anonymkode: 873a9...eea Tror de håper å få et bilde av om statistikken endrer seg over tid, altså om antall med forkjølelsessymptomer går opp eller ned. Men jeg er litt usikker på om det vil fungere i praksis. Hvis veksten er eksponentiell så skulle man jo i teorien kunne se det hvis folk fortsetter å melde inn, men det avhenger jo av at folk vet om det og gjør det og at det ikke blir glemt. Ellers kan man kanskje se om noen symptomer går igjen i et visst område eller liknende med tanke på stikkprøver og slikt, jeg vet ikke. Syns uansett det er greit å ha på plass noen form for egenrapportering siden det ikke foregår utstrakt testing, så får vi heller se hva og om det har noen nytteverdi etterhvert. Man registrerer med bank-ID, det begrenser kanskje en del tulletester. Jeg skjønner ikke at det er noe å bli skremt av, tror de fleste er klar over at vi ikke aner hvor mye av dette som faktisk er korona, og hvis du selv er bekymret for å ha det så kan det kanskje hjelpe å ha muligheten til å "si fra" en plass. Vi må uansett forholde oss til at det er en epidemi. Det er mildt sagt mye verre andre steder enn her, og vi prøver å unngå å komme dit, da kan vi liksom ikke lukke øyne og øre for ting som er litt ubehagelige heller, vi må jo finne ut hva som er realiteten til enhver tid. Jeg tror de fleste vil bli mindre bekymret etterhvert, man blir vant til det. Anonymkode: 82e2a...863
Anbefalte innlegg