AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Det virker litt rart at Italia er hardere rammet enn Kina, kan det være at Kina holder tilbake informasjon? Anonymkode: e14b9...9e5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har ikke full tillit til tallene fra Kina, men samtidig så satte Kina i gang med tiltak som var helt ekstreme sammenlignet med det som gjøres i Italia og i Norge. Jeg tror myndighetene i Kina sminker på tallene og jeg tror heller ikke at de har hatt mulighet til å telle alle, men at de etter hvert fikk på plass omfattende tiltak som har hatt effekt stemmer nok det også. Anonymkode: ac82d...be1 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 Jeg tror dessverre det er langt flere døde i Kina enn det er oppgitt. Anonymkode: a3aad...76f 3
Djungelvrål Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 I Kina ble store borettslag spikret eller sveiset inne i leilighetene sine og Gud vet hva annet de gjorde for å tvinge folk til å ha null kontakt. Vet at de fylte hoteller med hundrevis og folk, låste, og kasta nøkkelen. Ja jeg tror de juger om tallene, jeg tror fler ble syke og at flere døde. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke full tillit til tallene fra Kina, men samtidig så satte Kina i gang med tiltak som var helt ekstreme sammenlignet med det som gjøres i Italia og i Norge. Jeg tror myndighetene i Kina sminker på tallene og jeg tror heller ikke at de har hatt mulighet til å telle alle, men at de etter hvert fikk på plass omfattende tiltak som har hatt effekt stemmer nok det også. Anonymkode: ac82d...be1 Skjekk ut kaos i wuhan på NRK nett TV, dører blir sveiset igjen, folk blir revet ut av husene sine, de vasker gatene sine Anonymkode: bf1d9...7ca
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Kina er mer eller mindre som et diktatur å regne. Dermed ville jeg tatt tallene derfra med en stor klype salt, men det betyr jo også at de har bedre kontroll på befolkningen. Anonymkode: 1c4c1...f2c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 Hadde ikke vært så overrasket om de har pyntet litt på dødstallene sine. Men jeg tror ikke de har prøvd å rundlure verden heller. De har vært klar og tydelig hele veien på at dette er dårlig nytt og har jo vært ute å hjulpet Italia. Anonymkode: 7f738...b0b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke vært så overrasket om de har pyntet litt på dødstallene sine. Men jeg tror ikke de har prøvd å rundlure verden heller. De har vært klar og tydelig hele veien på at dette er dårlig nytt og har jo vært ute å hjulpet Italia. Anonymkode: 7f738...b0b Syns det er rart at de bare har hatt ca 1000 nye smittede på to uker! De er 1,5 milliarder mennesker! Greit at de skjermer seg og er i lock down enda men de må jo fremdeles gjøre ting som å fjerne søppel, produsere mat og en rekke andre samfunnsnødvendige ting for at et samfunn med så mange mennesker skal gå rundt. 15 000 millioner mennesker dere!! Anonymkode: 8a110...fa8 1
mammahjarte Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 Nei. Eg trur det døde mykje fleire. Dei har likevel kontroll over situasjonen. Eg stoler på det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 De har nok flere nye smittetilfeller enn de gir uttrykk for. Slik det er i dag smittes det flere i Norge av korona enn i Kina med over en milliard innbyggere... Det tviler jeg veldig på. Det voldsomme utbruddet i Wuhan er over da heldigvis. Anonymkode: b0236...438
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 Nei, stoler ikke på tallene derfra, og samtidig tror jeg de siste dagenes nyheter om null nye tilfeller renspikka løgn. Denne youtube nyhetskanalen har mange gode nyhetssendinger der de ananlyserer tall, påstander osv, og om nyhetene fra Kina kan være riktige eller galt. De har kontakter fra innsiden av Wuhan, og flere andre steder, samt hentet meldinger og poster fra nettsider kinesere bruker mest når de skal dele ting med andre. Bla WeChat. Se på det og gjør dere opp egne meninger om hva de presenterer av kritiske spørsmål og fakta. Anonymkode: 47278...ef5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #14 Skrevet 22. mars 2020 Ut ifra dokumentaren som ligger på NRK å dømme så har jeg mine sterke tvil om at coronaen plutselig forsvant i Kina. Anonymkode: ce2e2...2a5
stan Skrevet 22. mars 2020 #15 Skrevet 22. mars 2020 Når Kina åpner skolene igjen, da har de kontroll. Foreløpig er skolene stengte. Jeg tror ikke tallene er veldig feile. Kommunistpartiet vet at om de blir tatt i løgn om dette nå, er legitimiteten deres borte.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #16 Skrevet 22. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Ut ifra dokumentaren som ligger på NRK å dømme så har jeg mine sterke tvil om at coronaen plutselig forsvant i Kina. Anonymkode: ce2e2...2a5 Den forsvant ikke "plutselig", det er fordi de i lang tid har hindret befolkningen i å treffe hverandre. Når hver smittet i gjennomsnitt smitter mindre enn en annen person så dør sykdommen ut etter hvert. Det er fullstendig logisk. Anonymkode: 22fc7...9fc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #17 Skrevet 22. mars 2020 I Norge så er vi pent oppdratt til å tenke at alle andre supermakter er de store stygge ulvene sammenlignet med USA. Kina har iverksatt tiltak som får europeiske tiltak til å virke som en fjert i en orkan. Det kan være de sminker litt på tallene, men det ville være en ripe i lakken av dimensjoner dersom Kina ble tatt i å lyve om dette i ekstrem stor grad. Anonymkode: 38f0c...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #18 Skrevet 22. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: I Norge så er vi pent oppdratt til å tenke at alle andre supermakter er de store stygge ulvene sammenlignet med USA. Kina har iverksatt tiltak som får europeiske tiltak til å virke som en fjert i en orkan. Det kan være de sminker litt på tallene, men det ville være en ripe i lakken av dimensjoner dersom Kina ble tatt i å lyve om dette i ekstrem stor grad. Anonymkode: 38f0c...0ee Jeg vil heller si at folk elsker å slenge dritt om USA, spesielt i akademikerkretser, men faktum er at de i motsetning til Russland og Kina er et noenlunde fungerende demokrati som ikke driver med massiv undertrykkelse av ytringsfriheten. Kina kommer ikke til å bli tatt i å lyve siden de har kastet ut vestlige journalister fra områdene og kinesere som har rapportert privat har "forsvunnet". https://www.nationalreview.com/magazine/2020/04/06/coronavirus-and-chinas-missing-citizen-journalists/ Anonymkode: 22fc7...9fc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #19 Skrevet 22. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker litt rart at Italia er hardere rammet enn Kina, kan det være at Kina holder tilbake informasjon? Anonymkode: e14b9...9e5 Nei, stoler verken på India, Kina, Russland, Hviterussland, Ukraina, Nord-Korea, Kazakhstan, Polen, Tyrkia eller noen andre sine tall som befinner seg geografisk mellom Øst-Europa og Kina / Øst-Asia. Stoler heller ikke på Afrika og Latin-Amerika regimene der nede, men Latin-Amerika er litt lenger unna oss. Russland lyger så det renner, det skjønner de fleste. Regimet i Kreml mener fortsatt at de har bare rundt 180 - 190 tilfeller totalt sett. Anonymkode: e3356...35b
Anbefalte innlegg