AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #1 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har så lyst på Sushi, og kunne tenke meg å kjøpe takeway som blir levert på døren, men kan - i teorien - kokken hoste ved et uhell og jeg får dråpesmitte på maten? Føler liksom at det tryggeste nå er å lage sin egen mat, hva tror dere? Ville dere kjøpt Take-Away nå? Anonymkode: 96bc1...fc5
Hoppetaujenta Skrevet 22. mars 2020 #2 Skrevet 22. mars 2020 Nei. Jeg har tenkt pizzatanken levert på døra, men tar ingen sjanser. 4
Pasha Skrevet 22. mars 2020 #3 Skrevet 22. mars 2020 nei. det vil jeg ikke. Det frister ikke, ikke det å spise på restaurant heller (om det hadde vært en mulighet) 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har ikke men har planer om det. Tror folk tar sine forholdsregler nå. Anonymkode: 7b4d7...d93 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Skrevet 22. mars 2020 Ja, det bidrar til å holde liv i bedriftene. Anonymkode: b81d5...5c4 28
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Bestiller to ganger i uken nå, pleier ikke å bestille så ofte, men når alt annet er stengt så. Smittefaren er jo minimal og for min del bryr jeg meg ikke. Anonymkode: 21768...101
AnonGuy Skrevet 22. mars 2020 #7 Skrevet 22. mars 2020 Bestill mat! Så det er ikke bare de rike eierne bak matbutikkene som tjener på det. lokale bedrifter trenger også penger. 13
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Skrevet 22. mars 2020 Vil tippe nå er den tryggeste tiden å kjøpe mat. Nå er jo alle obs på Koronaen. Anonymkode: 3d2f9...e41 9
GammelKaktus Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 Nei, vi pleier faktisk å bestille relativt ofte men tar ikke sjansen i disse tider. Er ikke alle som gidder å ta sine forholdsregler... 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #10 Skrevet 22. mars 2020 Vil gjerne handle take away, men så kom jeg på at da må jeg gre håret og ta på klær.... Så jeg droppet det. Synes vi skal støtte bedriftene, men i dag var ikke dagen. Anonymkode: e270e...b51 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #11 Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smittefaren er jo minimal Hvordan er den minimal? Det er jo fortsatt folk som lager denne maten. Om de hoster så faller dråpene på maten din. Anonymkode: 96bc1...fc5 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #12 Skrevet 22. mars 2020 Jeg skulle gjerne gjort det for å støtte resturantene, men jeg er i risikogruppe og tør rett og slett ikke. Anonymkode: e5526...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 Ja. Vi har kjøpt litt take-away for å støtte lokale bedrifter, både restauranter og de som driver med catering. Har valgt bedrifter som er kjent for å være seriøse og som vi har hatt gode erfaringer med tidligere, ikke ukjente småaktører. Anonymkode: 4e7d4...413 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #14 Skrevet 22. mars 2020 Risiko er jo der men bruker du seriøs aktører er den liten. Til dømes restauranter som ansetter faktisk kokker og ikke vidergående elever med kort opplæring. Anonymkode: a0161...81b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #16 Skrevet 22. mars 2020 Ja, spiste take-away i dag. Anonymkode: 74510...ca7
Djungelvrål Skrevet 22. mars 2020 #17 Skrevet 22. mars 2020 Jepp, hentet både pizza og kebab i helga. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #18 Skrevet 22. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Risiko er jo der men bruker du seriøs aktører er den liten. Til dømes restauranter som ansetter faktisk kokker og ikke vidergående elever med kort opplæring. Anonymkode: a0161...81b Som ansatt i fastfoodbransjen (med lederansvar) føler jeg for å forsvare bransjen vår her, som det ser ut til at du retter pekefingeren mot. Vi lever av gjestene i vår restaurant. De videregåendeelevene med kort opplæring jobber ikke med direkte mathåndtering, men med kundekontakt. For å jobbe på kjøkkenet krever det solid opplæring, og ofte er det de "eldste" ansatte som jobber på kjøkken, gjerne også de ansatte med flere års ansennitet. I disse tidene tas matsikkerhet på det aller største alvor, og alle ansatte - uavhengig om de faktisk jobber på kjøkken eller ei - må bestå kursing med tanke på allergener, smitte og lignende. Det er trygt å spise mat fra restauranter med tilsynelatende "videregåendeelever med kort opplæring", som oftest er som sagt ikke de uerfarne medarbeiderne satt til posisjoner som krever mer erfaring. Bransjen er inne i en tøff tid nå med permitteringer og strenge krav fra myndighetene - spesielt i disse tidene er kun de flinkeste ikke tatt ut i permisjon. Jeg vil si at det i disse tider er enda tryggere å spise mat fra "sjapper" som oss, enn det vanligvis er, selv om sikkerheten og opplevelsen til våre gjester i hovedfokuset resten av tiden også. Anonymkode: 1c465...ff1 15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #19 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har egentlig lyst, men samtidig ikke matlyst og mister matlysten av å tenke på at jeg ikke aner hvem som har laget maten. Nå er det så mange som regelrett driter i smittevern og risiko i alle mulige bransjer og samfunnsklasser så jeg står over akkurat nå. Anonymkode: b2959...2e7 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #20 Skrevet 22. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som ansatt i fastfoodbransjen (med lederansvar) føler jeg for å forsvare bransjen vår her, som det ser ut til at du retter pekefingeren mot. Vi lever av gjestene i vår restaurant. De videregåendeelevene med kort opplæring jobber ikke med direkte mathåndtering, men med kundekontakt. For å jobbe på kjøkkenet krever det solid opplæring, og ofte er det de "eldste" ansatte som jobber på kjøkken, gjerne også de ansatte med flere års ansennitet. I disse tidene tas matsikkerhet på det aller største alvor, og alle ansatte - uavhengig om de faktisk jobber på kjøkken eller ei - må bestå kursing med tanke på allergener, smitte og lignende. Det er trygt å spise mat fra restauranter med tilsynelatende "videregåendeelever med kort opplæring", som oftest er som sagt ikke de uerfarne medarbeiderne satt til posisjoner som krever mer erfaring. Bransjen er inne i en tøff tid nå med permitteringer og strenge krav fra myndighetene - spesielt i disse tidene er kun de flinkeste ikke tatt ut i permisjon. Jeg vil si at det i disse tider er enda tryggere å spise mat fra "sjapper" som oss, enn det vanligvis er, selv om sikkerheten og opplevelsen til våre gjester i hovedfokuset resten av tiden også. Anonymkode: 1c465...ff1 Folk på kg er nok litt i overkant hysteriske, krysser fingrene for dere alle, og støtter det jeg kan Anonymkode: 21768...101 6
Anbefalte innlegg