Gå til innhold

Har utdannelse noe å si for hvor lett andre hører på en person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har utdannelse noe å si for hvor lett andre hører på en person? Er det for eksempel slik at de som er høyt utdannede har lettere for å bli hørt av andre enn de som har lavere utdanning?

Anonymkode: 547c8...fbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt, ser det tydelig i min egen familie og gjerne da vi samles 

Anonymkode: 3eac1...fd2

Skrevet

Nei, det har med personlighet å gjøre, ikke nødvendigvis utdanning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle tenkt at høyere utdanning har noe å si for hvor stor grad det man sier tas på alvor. På universitetet lærer man kildekritikk, får mer innblikk i sammenhenger i samfunnet osv. 

Men det handler vel også om tema. Jeg skulle heller hørt på elektrikerbroren min gjeldende alt som har om håndtverk å gjøre, enn på psykologmannen min. 

Anonymkode: 67476...de0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva det prates om, kommer en akademiker og uttaler seg om ting han tydeligvis er blank på er det jo ingen grunn til å lytte.

Anonymkode: 401ae...6f2

• Liker 1
Skrevet

Man kan ha all verdens utdanning og så åpne kjeften og være en idiot.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke. Men jeg har merket at høyt utdannede er mer tilbøyelige til å slutte å prate og høre hva jeg har å si, enn lavt utdannede. I sistnevnte gruppe kan det fort bli slik at man må rope og avbryte for å få sagt noe. Jeg tilhører egentlig sistnevnte gruppe, men prøver å venne meg av med det😅

(Dette er bare min erfaring da, fra de jeg omgås. Det er selvfølgelig ikke sånn at lavt utdannede er mer uhøflige generelt.)

Anonymkode: 3fe14...ba5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Føler stilling har meir en utdanning å gjøre 🤷‍♀️

Anonymkode: 0fed4...17d

AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2020 den 6.35, AnonymBruker skrev:

Føler stilling har meir en utdanning å gjøre 🤷‍♀️

Anonymkode: 0fed4...17d

Ser den, men det er også sammenheng mellom stilling og utdanning.

Anonymkode: 547c8...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Både og. Man kan være flink på sitt felt, uten å ha snøring på så mye annet. Men en som har høy utdannelse, har ofte oppdatert  seg på mange andre arenaer også. Mange bruker ofte høy utdannelse som argument i krangler, der saken er irrelevant. Det er ganske patetisk. Mens en som virkelig er smart, kan argumentere mer saklig, uten å engang nevne utdannelsen sin.

Anonymkode: e1ab5...b93

AnonymBruker
Skrevet

Mange med høy utd har kommet med skikkelig svada. En som studerer til advokat sier at vi i Norden ble hvite pga vi spiser så mye brød. At det er korn som er grunnen til at vi mistet pigment!!!! De spiser mer brød i mange land de er mørkere enn oss altså! 

Anonymkode: 5a3e2...aa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...