Gå til innhold

Venninne som er i jobb og sender barna til besteforeldrene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som er i jobb i helsesektoren i disse tider. Hun har en mann så de får til å være hjemme med barna deres (de er i bhg alder). Men jeg blir så fryktelig provosert... Hun er hos foreldrene sine med barna opptil flere ganger i uka, og i helgene. Eller så dumper hun barna hos sine foreldre slik at hun kan bake brød og nyte alenetid. Hun tenker jo ikke på at foreldrene hennes som begge er over 60 kan bli smittet! Men dette har hun forøvrig drevet med siden førstemann ble født. Hun har heller aldri sovet èn natt alene med noen av barna hvis mannen er på jobbreise. 

Hva tenker dere om dette, om folk som unødvendig besøker andre selvom de ikke er i karantene? Er ikke det beste å bare holde seg hjemme til sin husstand?

Anonymkode: c0f82...e3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar hun har hatt en prat med sine foreldre og kommet til en enighet. Men selv ville jeg ikke gjort det, samme hvor desperat jeg er etter hjelp akkurat nå. Jeg trenger besteforeldrene i flere år fremover, ikke bare i en kort periode nå. 

Anonymkode: badde...7b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg antar hun har hatt en prat med sine foreldre og kommet til en enighet. Men selv ville jeg ikke gjort det, samme hvor desperat jeg er etter hjelp akkurat nå. Jeg trenger besteforeldrene i flere år fremover, ikke bare i en kort periode nå. 

Anonymkode: badde...7b0

De trenger ikke avlastning eller hjelp fordi mannen går hjemme på dagtid med barna og når hun kommer hjem fra jobb drar han på jobb. Hun er utrolig egoistisk av seg og alltid vært. Begge foreldrene hennes er i 100% jobb og, så de må være ganske utkjørte. 

Anonymkode: c0f82...e3b

AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldre i 60-årene må man da kunne ha kontakt med? De er vel ikke spesielt utsatt? Skal man kutte kontakten med dem i 1-2 år?

Anonymkode: 141e1...ecb

• Liker 2
Skrevet

Jeg regner med at besteforeldrene er ved sine fulle fem, og kan være med på å bestemme dette selv. Over 60 betyr ikke automatisk at man er spesielt utsatt... Kanskje har de avtalt at de kan ha omgang, og at besteforeldrene ikke er sammen med andre. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så drit lei alle som er så provosert på en eller annen i disse tider...

Slutt å bry deg!  Hjælpes!! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er over 60 (litt over). Frisk og rask begge 2. Hadde de vært 70 år ville jeg jo ikke møtt de, samme med barna. Jeg har brukt de som barnevakt mens jeg selv jobber da jeg er alenemor (helsesektoren, ikke pasienter med fysiske sykdommer). Har spurt de mange ganger..

Dette kan voksne mennesker avgjøre selv. 

Anonymkode: 782f1...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok? Jeg er sykepleier, mine foreldre er 50 år og jeg har overhodet ikke noe problem med å sende ungene til de. Ungene har ikke møtt på andre unger siden skolene stengte, og de er friske så jeg ser ingen grunn til panikk. 

Anonymkode: a804f...0a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Jeg er sykepleier, mine foreldre er 50 år og jeg har overhodet ikke noe problem med å sende ungene til de. Ungene har ikke møtt på andre unger siden skolene stengte, og de er friske så jeg ser ingen grunn til panikk. 

Anonymkode: a804f...0a8

Ungene kan ha viruset selv om de virker friske. Dette har du vel fått med deg nå? Det er jo bl.a. dette myndighetene, FHI osv har advart mot

Anonymkode: 725ee...76d

• Liker 3
Skrevet

Hun lever sitt liv og du lever ditt liv 😊 Når det er sagt, så har hun det kanskje ikke så bra? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...