Gå til innhold

Strikkehjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å strikke faunadrakten, i oppskrift skal jeg følge strukturmønstret. Samtidig skal det felles til raglan på 4 plasser. Jeg får ikke mønsteret til å gå opp da. Noen tips?

Anonymkode: 037cb...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det opp på bildet? Jeg tror dessverre at det er vanlig at det ikke går opp hele veien med raglanfellinger. 🙈

Anonymkode: 94bed...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder på å strikke faunadrakten, i oppskrift skal jeg følge strukturmønstret. Samtidig skal det felles til raglan på 4 plasser. Jeg får ikke mønsteret til å gå opp da. Noen tips?

Anonymkode: 037cb...b3b

Bilderesultater for faunadrakt

Du ser raglanfellingen på bildet her og det skal ikke inngå i det etablerte mønsteret, men lager sin egen "stripe" oppover mot halsen. Så det skal ikke stemme med mønsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Teatrica skrev:

Bilderesultater for faunadrakt

Du ser raglanfellingen på bildet her og det skal ikke inngå i det etablerte mønsteret, men lager sin egen "stripe" oppover mot halsen. Så det skal ikke stemme med mønsteret.

Den «stripen» kommer fordi du feller på hver side av x antall masker. Her ser det ut som at det kan være 2-3 masker mellom «hver» felling, altså strikk struktur til du er 2 masker før markøren, så strikker du 2 vridd rett. Deretter strikker du 3 rett (forbi neste markør) før du strikker 2 rett sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort noen runder nå, men det er totalt 16 mønsterrapporter, og hver rapport består av 12 masker. Det jeg tror jeg har gjort feil er at når en felling har kommet midt i en rapport har jeg fortsatt der det slapp etter fellingen. Det blir jo helt kræsj med mønstret. 
 

Anonymkode: 037cb...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...