Gå til innhold

Kanskje teit spm, om str på sosiale grupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke personer fra samme husstand regnet som én enhet når det gjelder smitte? 

Feks om en fra hver husstand i seks hus møtes i en gruppe på seks... Eller om en gruppe på seks er en familie på fire og et vennepar... Siste tilfellet virker jo innafor men ikke første. 

Spør da jeg og en bekjent diskuterte dette litt hett. Myndighetene har rådet barn til 1-2 faste lekevenner. Mine barn leker med søskenbarn, to sett søsken. Til sammen er de 6 barn som omgås, men fra tre husstander. Vi voksne pleier ikke sosial omgang med noen andre enn de voksne fra de samme husstandene. 

En bekjent så en snap av alle seks barna i ring med badminton (fin lek som automatisk gir avstand) og sendte meg sinte meldinger om at vi må ta det seriøst. Jeg prøvde å forklare at jeg synes dette er bedre enn om hvert av mine barn har to egne lekevenner, men ble ikke hørt og møtte motargument. 

Jeg er ikke lege, så kanskje jeg tenker helt feil. Bør man tenke antall individ eller er min tankegang "riktig"? 

Anonymkode: 58887...11c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis disse tre husstandene ikke har kontakt med andre blir de jo som en enhet. Så lenge denne enheten ikke har kontakt med andre er det greit. Eventuelt smitte blir innad i enheten. 

Utfordringen er om alle personer i enheten er lojale mot enheten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet