Gå til innhold

Dere med små enebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løser dere hverdagen og prøver å fylle sosiale behov? 

En liten lekegruppe/venn? Bare sosiale medier og videochat? 

Hva fyller DU og ditt enebarn dagene med? 

Anonymkode: c1964...979

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min får ha en lekevenn i denne tiden. Vi kommer oss ut i naturen jevnlig, og jeg har anskaffet treningstøy til barnet. Dette hjelper oss fra å bli altfor desperate!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En lekevenn innad i familien 😊

Anonymkode: 0106f...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Vi er masse ute, leker og går turer😊 For ordens skyld, vi bor øde, treffer ingen på tur. Vi holder oss unna folk og sosiale ting for øyeblikket. Inne blir det endel ipad dessverre. Sikkert ett par timer om dagen.

Anonymkode: 45114...525

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi prøver å gå ut 1 til 2 ganger ila dagen (begge har hjemmekontor, og det går ikke supert, men vi bytter på slik at begge kan være litt produktive). Barnet har dessverre ikke noen lekevenn for øyeblikket, men vi aktiviserer så godt vi kan og prøver å gjøre det beste ut av det hele😊.

Anonymkode: 7ea54...140

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har barnet 1 lekevenn. De leker sammen ute i hagen 1 drøy time per dag. I tillegg er vi mye ute på tur, ting å gjøre i hagen, barnet baker, ringer eller FaceTimer med venner osv. Hen går i 3 klasse, så det er også mye skolearbeid.

Anonymkode: 5c6bb...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun meg og ei jente på 8 år. Ingen lekevenner. Den hun normalt leker mest med er organisert med noen andre via foreldrene og siden vi er nye på stedet så kjenner vi ikke så mange enda. Skolearbeidet og lekser tar mye av hverdagene, ellers er vi ut på tur hver dag, holder oss på avstand til folk. Ellers spiller hun og prater med venninna si på tlf. Og vi ser tv, spiller spill, plastelina, hun leker med lekene sine etc. Går igrunn overraskende godt her enn så lenge. 

Er litt bekymret for det sosiale dersom dette vil vedvare. Så håper vi snart er tilbake til normalen og at viruset er på retur. 

Anonymkode: 422a5...7db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har et barn i barnehagealder.  Vi leker mye både ute og inne, bor på en stor gård, så er rikelig med boltreplass og arbeidsoppgaver barnet er med på med stor iver.  

Anonymkode: 27bae...fea

AnonymBruker
Skrevet

Er alene med et barn på 5 år. Vi holder oss mest for oss selv, men har en fast lekevenn vi av og til møter ute.  Eller så er vi ute hver dag og går turer. Føler at det går bra for hennes del enn så lenge. Men bekymrer meg om det skulle vare.  Verre for meg å være såpass lite sosial med andre voksne nå tror jeg, datteren min er enn så lenge veldig glad for å være mer hjemme. Jobber mye og hun er en av de som har blitt levert først og hentet sist i bhg i flere år.. Koser meg "i hemmelighet" med å plutselig ha så mange timer i døgnet med henne.

Anonymkode: 648a5...91e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei på 3 år. Ingen lekevenner foreløpig. 
vi bor øde- så her er vi mye ute. Har huske og en del andre leker ute. Pluss at vi prøver å gå litt turer. Pga halsvondt på alle tre- har vi ikke truffet noen, siden den torsdagen barnehager/skoler osv stengte.

blir ellers mye TV / PAD... 

og mer godis enn vanlig.

synes alt i alt ting går bra. Virker som hun koser seg- heldigvis. 
(både jeg og mannen har har hjemmekontor, men kun en jobber på dagtid- den andre på kvelder.

Anonymkode: 87b22...aad

AnonymBruker
Skrevet

Alene hjemme med en på 3 år. Treffer besteforeldre utendørs av og til. Ellers så vurderer jeg å spørre om en lekevenn når det har gått 14 dager siden barnehagen stengte.. Synes det er trist og vanskelig. Maler, baker, leker, ser tv/ipad, hopper, er ute, griller osv.. Men det er veldig trist at h*n ikke får leke med noen eller dra noen steder. Bare å sette i gang med nr. 2 når mannen kommer fra jobb om noen uker. 🤪 Blir ikke aktuelt med enebarn i lengden.. Nå ser jeg virkelig det. 

Anonymkode: 7d32c...eb8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har barnehageplass så lenge vi jobber, men i helgene er vi mye ute. Regner det, så er det piknik i stua med brettspill, tegning eller høytlesing. 

Anonymkode: 584c7...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor storfamilie sammen i ett hus, så fettere og kusine leker med hverandre. Men tror de går litt lei av hverandre.. Prøver å finne på litt moro, men ikke så lett hehe 

Anonymkode: feb6a...418

AnonymBruker
Skrevet

Vi har én lekevenn, det er helt nødvendig. 

Anonymkode: dd19a...64e

• Opprett ny...