Gå til innhold

Noen andre som IKKE tåler koriander?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Helt siden oppveksten har koriander vært min største fiende. Et lite "korn" av koriander og jeg brekker meg. Klarer ikke helt å beskrive smaken, men det lukter og smaker bare helt forferdelig. I mens jeg nesten kaster opp, sitter resten av familien og spiser bladene foran meg, og nyter smaken. Finnes det noe slags form for kur til å bekjempe mitt største mareritt? Noen mener det er genetisk, men jeg er bokstavelig talt den eneste i familien som ikke tåler koriander. Har noen samme problem som meg?  

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaker såpe for meg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med tørr koriander? Om du har litt i maten og gradvis venner deg til det?

Anonymkode: 0c93f...38d

Skrevet

Mener å ha lest at det er genetisk? Orker ikke å grave frem noe

Skrevet

Det er genetisk. Broren min syns også at det smaker såpe. Dette er veldig enkelt å google

Skrevet
1 minutt siden, MalloryK said:

Det er genetisk. Broren min syns også at det smaker såpe. Dette er veldig enkelt å google

Covid gjør meg lat. Hadde du giddet å lenke?

Skrevet
2 minutter siden, MalloryK said:

Hele hensikten var om det var andre som hadde samme problem..

AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Var ikke klar over at noen hadde det sånn. Har helt dilla på koriander😊.

Anonymkode: e74be...a98

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det smakte parfyme de første gangene jeg smakte det, nå digger jeg koriander og bi kjøper 1-2 potter med koriander i uka.

Anonymkode: c4740...f23

AnonymBruker
Skrevet

Smaker såpe for meg, æsj. Det er alle andre det er noe galt med som ikke kjenner den ekle smaken

Anonymkode: 4d3d7...e6e

Skrevet

Jeg er så glad i indisk mat, og da er det en fordel å like koriander. Jeg er ikke helt enig i at man ikke kan venne seg til, for jo mer jeg spiser jo mindre metallisk  smaker (jepp, for meg smaker det metall) det.

Tørket koriander og korianderfrø har jeg alltid likt, det er den ferske jeg sliter med.

• Liker 1
Skrevet

Kan fint bruke tørket koriander, det er jo en viktig ingrediens i f.eks chili con carne og finnes vel også i vanlig taco-pulver, men hater frisk koriander.  Ødelegger smaken på alt. Æsj. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler det, men ikke for enhver pris. Noen retter passer det i, mens andre retter passer det ikke i det hele tatt.
Så jeg har vel et såkalt "elsk/hat"-forhold til det. Man må være forsiktig så det ikke blir for mye.

Anonymkode: 31c1a...8a1

Skrevet

Jeg tåler det, men liker det ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Frisk koriander ødelegger matretten helt for meg.

• Liker 2
Skrevet

Frisk koriander er helt forferdelig. Og jeg spiser så og si alt. Det er det eneste jeg virkelig ikke takler smaken av, som direkte kan ødelegge en ellers god rett.

• Liker 3
Gjest Nina1975
Skrevet

Elsker koriander, her inntrykk av at det er ett elsk eller hat krydder.

Det er også en egen side på facebook for de som hater koriander🤣

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det smaker litt såpe, men jeg liker det 😍😋

Anonymkode: 26991...3bf

Skrevet

Det smaker såpe. Liker det ikke! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...