AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #121 Skrevet 25. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitatet er fra Bibelen. Anonymkode: ba093...fb4 Nei, det er fra den hellige boken til mormoner. Anonymkode: 3383b...67b 3
Amber Everglow Skrevet 25. mars 2020 #122 Skrevet 25. mars 2020 Bare ikke sammenlign mormonere med normale kristne, for de er alt annet enn normale sånn sett.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #123 Skrevet 25. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er fra den hellige boken til mormoner. Anonymkode: 3383b...67b Jeg tror kanskje vi må ta feil her, fordi AB...fb4 har jo fulgt ekstra godt med på barneskolen, noe hen har pekt ut tre ganger alle rede. Anonymkode: 3c4cf...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #124 Skrevet 25. mars 2020 52 minutter siden, Amber Everglow skrev: Bare ikke sammenlign mormonere med normale kristne, for de er alt annet enn normale sånn sett. Jeg er klar over det. Joseph Smith var en sjarlatan. Han bare fant på mye drit og fikk folk til å følge han. Jeg føler at YouTuber som heter Mr Atheist som er eks mormoner, og han sier det er en kult. I alle fall i USA. Anonymkode: 3c4cf...a0a 2
Silva Pluvialis Skrevet 25. mars 2020 #125 Skrevet 25. mars 2020 23 timer siden, kastetutavKG skrev: Det har faktisk blitt forsket på bønn. Konklusjonen er at det ikke virker/ ikke har noe påvirkning. Enten den som blir bedt for er klar over det eller ikke (at han blir bedt for). Det må ha vært en veldig dårlig forskning. Det er mange mennesker som har fått bønnesvar.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #126 Skrevet 25. mars 2020 På 22.3.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev: Istedenfor å benekte at det finnes noe der ute. Prøv å be en bønn? Jeg kjenner en som var ateist som ba for første gang. Det han ba om var å få bevis for at det finnes noe mer. Da traff han en sjel fra tidligere liv. Umulig å ikke kjenne igjen altså. Kan ikke folk som er nyskjerrig bare prøve hvis dere vil? Istedenfor å kritisere alle andre? ps jeg er ikke personlig kristen. Men tror på det gode og den gode kraften, og bønn. Anonymkode: 391a7...62d Hvem skulle jeg be til, da? Din Gud. Noen andres Gud? Jahve, Allah, Jesus, spagettimonsteret, Thor, Ghanesh - til hvem av de mange fantasifostrene skulle jeg be? Svaret på spørsmålet ditt er dette: dersom den monoteistiske Gud (Allah/Jahve/Gud) mot all vitenskapelig fornuft finnes så ønsker ikke jeg at den sadistiske jævelen skal feste oppmerksomheten sin på meg. For de folka der har skapt seg en nifs, ond ting å tilbe. Anonymkode: 81dcf...040 1
jabx Skrevet 25. mars 2020 #127 Skrevet 25. mars 2020 På 22.3.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev: Istedenfor å benekte at det finnes noe der ute. Prøv å be en bønn? Jeg kjenner en som var ateist som ba for første gang. Det han ba om var å få bevis for at det finnes noe mer. Da traff han en sjel fra tidligere liv. Umulig å ikke kjenne igjen altså. Kan ikke folk som er nyskjerrig bare prøve hvis dere vil? Istedenfor å kritisere alle andre? ps jeg er ikke personlig kristen. Men tror på det gode og den gode kraften, og bønn. Anonymkode: 391a7...62d Bare tull.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #128 Skrevet 25. mars 2020 5 minutter siden, Gorilla skrev: Det må ha vært en veldig dårlig forskning. Det er mange mennesker som har fått bønnesvar. Folk som er eller burde vært medisinert teller ikke. Det finnes en mengde mennesker som tror de er Jesus også. Så han er tydeligvis innom årlig. Anonymkode: 81dcf...040
Silva Pluvialis Skrevet 25. mars 2020 #129 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk som er eller burde vært medisinert teller ikke. Det finnes en mengde mennesker som tror de er Jesus også. Så han er tydeligvis innom årlig. Anonymkode: 81dcf...040 Å tro at Gud eksisterer er ikke psykisk sykdom. Å tro at man ER Gud eller Jesus, er derimot en vrangforestilling, så det blir noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #130 Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som er eller burde vært medisinert teller ikke. Det finnes en mengde mennesker som tror de er Jesus også. Så han er tydeligvis innom årlig. Anonymkode: 81dcf...040 Nei, man trenger absolutt ikke å være psykisk syk for tro at bønner virker. Det er ikke noe fint å si synes jeg. Det er bare folk som ikke kan så mye om årsak og sammenheng og ikke har lært seg nok kritisk tenkning til å kunne oppdage når de begår en tankefeil. Anonymkode: dc11b...05f 1
Silva Pluvialis Skrevet 25. mars 2020 #131 Skrevet 25. mars 2020 (endret) Jeg lurer også på hvorfor folk ikke våger å teste ut bønn? Man taper ingenting på det. Man kan heller tape noe av å ikke prøve. Endret 30. mars 2020 av Gorilla
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #132 Skrevet 25. mars 2020 3 minutter siden, Gorilla skrev: Å tro at Gud eksisterer er ikke psykisk sykdom. Å tro at man ER Gud eller Jesus, er derimot en vrangforestilling, så det blir noe annet. Men hvorfor er det sånn at man skal akseptere noen som sa det var Guds sønn før, men nå er man bare en galning hvis man sier slikt? Hvorfor var ikke Jesus bare en galning som fant på ting? Jeg bare tenker at det er mennesker i dag, som er vanlige mennesker som lyver og finner på ting, men de har etterfølgere som genuint tror at de er helt magisk eller spesiell. For alle oss andre er alle som er med i slike kulter helt sprø, men de får jo følgere. Anonymkode: 3c4cf...a0a
Silva Pluvialis Skrevet 25. mars 2020 #133 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er det sånn at man skal akseptere noen som sa det var Guds sønn før, men nå er man bare en galning hvis man sier slikt? Hvorfor var ikke Jesus bare en galning som fant på ting? Jeg bare tenker at det er mennesker i dag, som er vanlige mennesker som lyver og finner på ting, men de har etterfølgere som genuint tror at de er helt magisk eller spesiell. For alle oss andre er alle som er med i slike kulter helt sprø, men de får jo følgere. Anonymkode: 3c4cf...a0a Hvem sier at man er en galning om man tror at Jesus er Guds sønn?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #134 Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå, Gorilla skrev: Hvem sier at man er en galning om man tror at Jesus er Guds sønn? Nei, men om man sier at man er en profet i dag, så er man sett på som en galning. Hvorfor er man ikke skeptisk til Jesus på lik måte? Anonymkode: 3c4cf...a0a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #135 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg lurer også på hvorfor folk ikke våger å teste ur bønn? Man taper ingenting på det. Man kan heller tape noe av å ikke prøve. Tror du virkelig at ingen ateister har noen gang prøvd bønn? 🙄 Jeg vet om ateister som kom fra super religioøse familier. De har bedd igjennom hele oppveksten, de har forsøkt å være gode kristne, men til slutt må de bare akseptere at det ikke er noen som lytter. Anonymkode: 3c4cf...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #136 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, Gorilla skrev: Jeg lurer også på hvorfor folk ikke våger å teste ur bønn? Man taper ingenting på det. Man kan heller tape noe av å ikke prøve. Det er jo mange som har prøvd det, og ingen har fått svar som de kan vite at er fra en gud. Men du kan jo spørre deg selv, "hvorfor våger du ikke å sende ønskeliste til julenissen? Du taper jo ikke noe av å prøve". Kanskje får du en gave du kan gi til noen fattige. Jeg tøyser ikke og prøver ikke å gjøre narr av deg altså. Svar gjerne seriøst Anonymkode: dc11b...05f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #137 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo mange som har prøvd det, og ingen har fått svar som de kan vite at er fra en gud. Men du kan jo spørre deg selv, "hvorfor våger du ikke å sende ønskeliste til julenissen? Du taper jo ikke noe av å prøve". Kanskje får du en gave du kan gi til noen fattige. Jeg tøyser ikke og prøver ikke å gjøre narr av deg altså. Svar gjerne seriøst Anonymkode: dc11b...05f Er ikke noe problem med å sende en ønskeliste til julenissen . Anonymkode: 3383b...67b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #138 Skrevet 25. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noe problem med å sende en ønskeliste til julenissen . Anonymkode: 3383b...67b Det har jeg da heller ikke sagt. Tror du på julenissen? Anonymkode: dc11b...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå