Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvilken utopi det hadde vært uten overtoisk fanatisme

Anonymkode: 89a81...d11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utover buddhismen liker jeg ikke religionene som fins. Så hvem skal  jeg be til? Buddha er jo ingen gud.

Anonymkode: d90ed...cb9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å benekte at det finnes noe der ute. Prøv å be en bønn? Jeg kjenner en som var ateist som ba for første gang. Det han ba om var å få bevis for at det finnes noe mer. Da traff han en sjel fra tidligere liv. Umulig å ikke kjenne igjen altså. Kan ikke folk som er nyskjerrig bare prøve hvis dere vil? Istedenfor å kritisere alle andre? 
ps jeg er ikke personlig kristen. Men tror på det gode og den gode kraften, og bønn. 

Anonymkode: 391a7...62d

Fordi vi ikke tror på det jævla fjaset deres. Be til du blir blå i trynet, men la oss andre være i fred.

Anonymkode: 32e29...5fe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det siste som gjenstår egentlig for at det skal bevises? Er det hvor "livet" kom fra som er spørsmålet nå om dagen?

Anonymkode: 89a81...d11

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk prøvd akkurat det du sier her opp til flere ganger, har aldri skjedd noe når jeg har gjort det.

Anonymkode: 18a63...0f8

Ja da hadde ikke jeg trodd på noe heller. Da fins det jo ingen bevis, var ikke meningen å lage et provoserende innlegg hvis folk oppfatter det slik. Har man prøvd så har man det😊

AnonymBruker
Skrevet

Her er noe av det jeg opplever:

Jeg har telepatisk kontakt med en mann. Vi har så sterk telepatisk kontakt at vi kan snakke med hverandre uten telefon. (Jeg kødder ikke!). Jeg kan tenke på han og si hallo. Da ser han og hører at jeg sier hallo😉 Hvis han svarer og konsentrer seg kan han si hva som helst til meg. Jeg ser han og hører stemmen hans tydelig. Vi kan kommunisere og trenger ikke tlf. Men når vi snakker må vi tenke på den andre samtidig og på en måte sende det. Vi har en så sterk forbindelse at vi fysisk blir dratt mot hverandre som magneter i samme rom. Og vi kjenner hverandre igjen fra tidligere liv.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ateister nekter nok å be for den samme grunnen for at du trådstarter nekter å skrive ønskeliste og sende den til nissen på nordpolen, eller legge en tann i et glass vann og forvente den blir til mynter over natta. De fleste av oss tror ikke på det i det hele tatt. Dermed orker vi ikke å kaste bort tid og krefter på det.

Anonymkode: feb55...fe6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var yngre opplevde jeg noe traumatisk. Jeg bad og bad om å få svar på hvorfor dette skjedde akkurat meg. Hva som liksom var poenget med dette. Hva skulle dette lære meg? Fikk ikke noe svar. Da ble jeg ateist. 

Dersom Gud hadde eksistert hadde han vel enten a) sørget for at dette ikke skjedde eller b) forklart seg.

Siden ingen av delene skjedde, konkluderte jeg derfor med at Gud ikke finnes. Det var mye lettere å forholde seg til at jeg opplevde dette fordi "livet er sånn, shit happens" enn å prøve å forholde seg til en Gud som både er slem OG stum. 

Anonymkode: 8ab67...2e4

Gud er den kraften som bragte universet til eksistens, som opprettholder det og  som gir liv til hele universet.

Alle de vonde tingene vi opplever er enten menneskeskapte, uhell/ulykker eller påført oss av naturen. Det sitter ikke en ond eller stum Gud noe sted og ser på all lidelsen i verden. 

Hvis du ser ut på himmelrommet, ser du Gud. Hvis du ser inn i et lite barns øyne, ser du også Gud. Hvis Gud blir borte, kollapser hele universet. Uten Gud hadde ingenting eksistert, for Gud er selve eksistensen og kraften som holder alt oppe.  Overalt og hver dag og hvert sekund er vi vitne til Guds uopphørlige skapelse og nærvær.

Du er ikke alene, selv om Gud ikke er en konkret skikkelse som intervenerer i ditt liv ❤

Anonymkode: 0a6db...7fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folkens. Hvis dere hadde opplevd en så sterk telepatisk kontakt med et menneske som gjør dere i stand til å snakke med vedkommende på avstand. Og i tillegg kjenner alle følelsene til denne personen. Dere kjenner pulsen til den andre slå. La oss si at man opplever dette. Hva hadde dere tenkt da? At det er psykose? Eller andre forklaringer?😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke overtro å be å få svar! Alle som er nyskjerrige nok vil be😉  vær nyskjerrig min venn😉

Hva er forskjellen på å tro på Gud, Tor, ånder, hekser eller nissen? Ingenting - det er overtro.

Anonymkode: 442e8...444

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke viktig å vite om det er noe mer eller om vi bare dør så er alt svart?😰

Hva hjelper det, dør gjør du en dag uansett.

Anonymkode: 72279...47f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi ikke er religiøse, vi har ingen tro eller noen å be til. Kun oss selv! 

Anonymkode: 291c6...bbd

AnonymBruker
Skrevet

Nei takk. 

Anonymkode: a2451...064

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke viktig å vite om det er noe mer eller om vi bare dør så er alt svart?😰

Det er ikke svart, det er bare ingenting.

Anonymkode: 9f660...325

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke svart, det er bare ingenting.

Nei min venn😉 Heldigvis er det noe mer når vi dør.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Rogadame skrev:

Jeg snakker om kreasjonister som JV og mormonere som mener bokstavelig at Edens hage var ekte.

DNK feks har  de fleste prester en helt annen tilnærming av jordens opprinnelse , de erkjenner evolusjonen  og tolker bibelen mer billedlig .

DNK er tross alt en politisk styrt kirke, ikke en som følger Bibelen. Så det er ikke spesielt overraskende.

Anonymkode: ba093...fb4

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Rogadame skrev:

Det tror du på ,men det gjør altså ikke jeg. Deal with it min venn 🙄

Du tror det, og jeg tror på kraften😉 sånn et det bare.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei min venn😉 Heldigvis er det noe mer når vi dør.

Nei, heldigvis er det ingenting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, heldigvis er det ingenting.

Hvis du snakker med et gjenferd, hva skal du tro etterpå da? 😉

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du tror det, og jeg tror på kraften😉 sånn et det bare.

Å! En vaskekte jedi. Hvordan gikk det til slutt?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...