Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

PS. (fra AB over)... Jeg skrev at de ti bud sier at man ikke skal slå i hel, samtidig som Moses dreper, og jeg ble anklaget for å ha funnet det opp. 
Igjen... HVA ER DET JEG HAR FUNNET OPP? Jeg siterte bibelen, ord for ord. Les det selv og gråt. 

Anonymkode: 3c4cf...a0a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristne følger det nye testamentet, ikke det gamle testamentet. I NT  finner du ingenting om slikt, så her var det nok bare du som drev med løgn og oppdikting. Ikke overraskende at Gud ikke vil høre bønnene deres når dere bruker så mye tid på å håne troen.

Anonymkode: ba093...fb4

Hvis Gud eksisterer så hadde han ikke anklaget meg for å finne på ting når jeg siterer BIBELEN. Du sier jeg lyver og dikter opp ting, jeg ga deg DIREKTE sitat fra bibelen. Putt det i pipen din og røyk det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2020 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å benekte at det finnes noe der ute. Prøv å be en bønn? Jeg kjenner en som var ateist som ba for første gang. Det han ba om var å få bevis for at det finnes noe mer. Da traff han en sjel fra tidligere liv. Umulig å ikke kjenne igjen altså. Kan ikke folk som er nyskjerrig bare prøve hvis dere vil? Istedenfor å kritisere alle andre? 
ps jeg er ikke personlig kristen. Men tror på det gode og den gode kraften, og bønn. 

Anonymkode: 391a7...62d

Er oppvokst i en kristen familie. Og det har jeg gjort mange ganger. Det er rett og slett ikke alle som har dette "religion/fundamentalist/ideologi "- genet. 

Jeg kunne kanskje blitt religiøs etter målrettet tortur over lengre tid slik at jeg ble gal. 

Anonymkode: 2ebcd...ee1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Gud eksisterer så hadde han ikke anklaget meg for å finne på ting når jeg siterer BIBELEN. Du sier jeg lyver og dikter opp ting, jeg ga deg DIREKTE sitat fra bibelen. Putt det i pipen din og røyk det.

Du siterer gamle testamentet, som kristne ikke følger. Kristne følger Jesus sin lærdom, som står i det nye testamentet. Slikt lærte noen av oss på barneskolen.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Benekter du gamle testamentet? Benekter du at guden til Moses var faren til Jesus? Så du tror egentlig ikke på HELE bibelen? Hvorfor er det nye testamentet mer gyldig?

Da Jesus døde på korset for våre synder, opphevet han gamle testamentet. Slikt lærte vi på barneskolen, på livets harde skole lærer man kanskje ikke slikt?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du siterer gamle testamentet, som kristne ikke følger. Kristne følger Jesus sin lærdom, som står i det nye testamentet. Slikt lærte noen av oss på barneskolen.

Da Jesus døde på korset for våre synder, opphevet han gamle testamentet. Slikt lærte vi på barneskolen, på livets harde skole lærer man kanskje ikke slikt?

Jeg antar at Det gamle testamentet ikke er relevant da. Det er bare tull og fanteri, og Gud i gamle testamentet er bare tull. De ti bud er i det gamle testamentet, men det er ikke viktig. Vi trenger heller ikke snakke om noe Eva og Adam, eller Moses, fordi... kristne bryr seg ikke med Det Gamle testamentet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at Det gamle testamentet ikke er relevant da. Det er bare tull og fanteri, og Gud i gamle testamentet er bare tull. De ti bud er i det gamle testamentet, men det er ikke viktig. Vi trenger heller ikke snakke om noe Eva og Adam, eller Moses, fordi... kristne bryr seg ikke med Det Gamle testamentet. 

Det gamle testamentet er en forklaring på det nye testamentet og hvorfor Gud sendte Jesus for å dø på korset for våre synder. Dette lærte de fleste av oss på barneskolen, men ateistene har vist ikke fått med seg denne barnekunnskapen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gamle testamentet er en forklaring på det nye testamentet og hvorfor Gud sendte Jesus for å dø på korset for våre synder. Dette lærte de fleste av oss på barneskolen, men ateistene har vist ikke fått med seg denne barnekunnskapen.

Måtte Jesus dø fordi Gud ba Moses slaktet en hel gruppe mennesker etter ordre fra Gud?

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte Jesus dø fordi Gud ba Moses slaktet en hel gruppe mennesker etter ordre fra Gud?

Han døde for menneskers synder. Gamle testamentet var for jødene, ikke for kristne, dette lærte de fleste av oss på barneskolen.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han døde for menneskers synder. Gamle testamentet var for jødene, ikke for kristne, dette lærte de fleste av oss på barneskolen.

Hvor mange ganger skal du bruke den "barneskolen" replikken din?  :roll:  Vet du at du har skrevet det 3 ganger alle rede? 

Hva mener du at "Det var for jødene"? Betyr det at Gamle testamentet har NULL relevans? At du ikke tror på det? At det ikke er viktig?

Hvorfor bryr du deg ikke om hva Gud ba Moses om å gjøre? Eller hva Gud gjorde mot menneskene i Gamle testamentet? Bryr du deg ikke om at Gud ba Abraham om å ofre Isak, bare for å si "tulla!"  Eller om at Gud lot Job lide bare fordi han ville bevise noe for djevelen? 

Jeg syns egentlig ikke at å si "Ja, men Gamle testamentet var for jødene" holder mål, hvis du faktisk tror på det som står der. Guden i Gamle testamentet er den samme Guden som i Det nye testamentet. Gamle testamentet er en del av bibelen, og fortellingene  presenteres som sannhet. Hvorfor later du som at du kan bare starte på nytt fordi Jesus. Man kan ikke fornekte Gamle testamentet, eller si at det ikke er relevant, eller si at "Ja, men min Gud er Gud i det nye testamentet." 

Har du noen faktiske svar, eller skal du fortsette med ad hominem-argument?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, kastetutavKG skrev:

Det har faktisk blitt forsket på bønn. Konklusjonen er at det ikke virker/ ikke har noe påvirkning. Enten den som blir bedt for er klar over det eller ikke (at han blir bedt for). 

Religion kan faktisk virke som placebo (så lenge vedkommende selv tror det virker)

Bønner har faktisk like sterk virkning som sukkertabletter. Det skal de ha. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion kan faktisk virke som placebo (så lenge vedkommende selv tror det virker)

Bønner har faktisk like sterk virkning som sukkertabletter. Det skal de ha. 

Jeg tror at for de som er sterkt religiøse så har bønn en effekt, men det er ikke fordi Gud eksisterer, det er fordi det gir dem en indre ro fordi de tror at ting ordner seg. Det kan egentlig sammenlignes med mennesker som mediterer, eller bruker mindfulness. Mennesket har funnet opp flere ting som hjelper vår mentale helse. For de som er sterkt religiøs så kan bønn hjelpe, men det er betinget av at de tror at det vil hjelpe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig ikke at å si "Ja, men Gamle testamentet var for jødene" holder mål, hvis du faktisk tror på det som står der. Guden i Gamle testamentet er den samme Guden som i Det nye testamentet. Gamle testamentet er en del av bibelen, og fortellingene  presenteres som sannhet. Hvorfor later du som at du kan bare starte på nytt fordi Jesus. Man kan ikke fornekte Gamle testamentet, eller si at det ikke er relevant, eller si at "Ja, men min Gud er Gud i det nye testamentet." 

Det er slik det er. Da Jesus døde på korset opphevet han moselovene og lovene fra GT. Det gamle testamentet er fortsatt relevant i den grad det forklarer bakgrunnen, men kristne trenger altså ikke å følge det da gt som sagt er for jødene.

3 Nephi 9:17

Mormons bok

17 Og alle som har tatt imot meg, har jeg latt bli Guds sønner, og det vil jeg la skje med alle som tror på mitt navn, for se, forløsningen kommer ved meg, og i meg er Moseloven oppfylt.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik det er. Da Jesus døde på korset opphevet han moselovene og lovene fra GT. Det gamle testamentet er fortsatt relevant i den grad det forklarer bakgrunnen, men kristne trenger altså ikke å følge det da gt som sagt er for jødene.

3 Nephi 9:17

Mormons bok

17 Og alle som har tatt imot meg, har jeg latt bli Guds sønner, og det vil jeg la skje med alle som tror på mitt navn, for se, forløsningen kommer ved meg, og i meg er Moseloven oppfylt.

Jeg stoler ikke på Joseph Smith.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde det som barn. Jeg ba til julenissen, og tannfeen. Fungerte ikke. 

Anonymkode: 79335...a2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2020 den 10.52, Conal skrev:

Bønn har blitt absolutt korrupt. Ekte bønn er kontemplasjon. Det er forsøket på å fusjonere direkte med Gud ved å stoppe sinnsaktivitet og ved total overgivelse. Det er identisk med målet med yoga (forening) og meditasjon.

Det var det old-school-bønnen pleide å være før dagens religioner ødela den og gjorde den til et verktøy for å tilfredsstille egoet. Old-school kristen og jødisk bønn var designet for å hindre tankene dine i å tenke og slå sammen egoet med virkeligheten. Det hadde ingenting å gjøre med å be Gud om gode ting, lol.

Conan min venn😉 hehe...

Anonymkode: 391a7...62d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde det som barn. Jeg ba til julenissen, og tannfeen. Fungerte ikke. 

Anonymkode: 79335...a2d

Driver du med håning av Gud og troende vil du naturligvis ikke få noe svar.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler ikke på Joseph Smith.

Sitatet er fra Bibelen.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitatet er fra Bibelen.

Mormons bok er mormoner bibelen. 

Nephi (/ˈniːfaɪ/ NEE-fy) is one of the central figures described in the Book of Mormon. He was the son of Lehi, a prophet, founder of the Nephite people, and author of the first two books of the Book of Mormon, First and Second Nephi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitatet er fra Bibelen.

Vet du selv hva du siterte? Nettsiden du linker til er en mormoner nettside. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...