Gå til innhold

Vi trenger ikke finne opp hjulet på nytt, vi trenger å lære fra Asia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh, nå skjønner jeg...de stenger ned samfunnet og ødelegger økonomien her i vesten for etterpå å kunne innføre samme diktatur som i Nord-Korea og Kina, for det "fungerer" jo.... Problem - reaction - solution

Anonymkode: 7349d...77e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, nå skjønner jeg...de stenger ned samfunnet og ødelegger økonomien her i vesten for etterpå å kunne innføre samme diktatur som i Nord-Korea og Kina, for det "fungerer" jo.... Problem - reaction - solution

Vi er ikke langt unna. Også interessant at dette kommer fra en person som til vanlig har rundt 300 reisedøgn i året.

Anonymkode: 5ce51...b9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke langt unna. Også interessant at dette kommer fra en person som til vanlig har rundt 300 reisedøgn i året.

Korona har satt inn klimatiltak for at vi skal nå klimamålene våre før 2050. Dette er på god vei...

Anonymkode: f7cfb...f5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner dere ikke nå? Tenk!

Et virus -> løsningen er vi stenger ned samfunnet og innfører delvis diktatur -> økonomien går i dass -> vi innfører totalt diktatur så ikke økonomien går helt i dass -> uendelig makt og kontroll til eliten, samfunnet blir likt som i Nord-Korea

Se på dette da, jeg tror jeg drømmer....si meg er det et mareritt?

"2. Gå aggressivt ut og identifiser hvem som er smittet

Singapore og Sør-Korea hadde stor suksess i å bruke moderne teknologi til å spore hvem som er smittet. Mobile nettverk og innsamlede data ble bruk til å oppdage de smittede, spore deres sosiale nettverk og advare folk som er i faresonen. I Singapore har politiet spilt en viktig rolle og det har vært strenge straffer for å lyve til politiet om dine bevegelser. Det er mulig liknende teknikker i Europa vil medføre at staten midlertidig må sette til side personvern og lovgiving. Men, personvern kommer etter å redde liv, mener jeg."
https://www.nrk.no/ytring/vi-trenger-ikke-finne-opp-hjulet-pa-nytt_-vi-trenger-a-laere-fra-asia-1.14955839

Vil du ha det sånn??? Jeg skjønner nå hvorfor MDG har blitt så diktaturiske, han har vært rådgiver for dem....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nærmest umulig å forstå hvorfor vestlige regjeringer nekter å ta i bruk de virkemidlene som har gitt enorm suksess i koronabekjempelsen i Øst Asia.

https://www.nrk.no/ytring/vi-trenger-ikke-finne-opp-hjulet-pa-nytt_-vi-trenger-a-laere-fra-asia-1.14955839

Anonymkode: 64fd5...ca9

Nei forstå det den som kan.

"The court ruling also said that concealing the history of one's travels could also be considered a criminal offense. Thus, the person who became the source of the infection and led to the spread of the virus will be accused of creating a threat to public safety and may be sentenced to 10 years in prison or life imprisonment or death penalty."

https://112.international/society/china-introduces-death-penalty-for-concealing-coronavirus-symptoms-48602.html

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner dere ikke nå? Tenk!

Et virus -> løsningen er vi stenger ned samfunnet og innfører delvis diktatur -> økonomien går i dass -> vi innfører totalt diktatur så ikke økonomien går helt i dass -> uendelig makt og kontroll til eliten, samfunnet blir likt som i Nord-Korea

Se på dette da, jeg tror jeg drømmer....si meg er det et mareritt?

"2. Gå aggressivt ut og identifiser hvem som er smittet

Singapore og Sør-Korea hadde stor suksess i å bruke moderne teknologi til å spore hvem som er smittet. Mobile nettverk og innsamlede data ble bruk til å oppdage de smittede, spore deres sosiale nettverk og advare folk som er i faresonen. I Singapore har politiet spilt en viktig rolle og det har vært strenge straffer for å lyve til politiet om dine bevegelser. Det er mulig liknende teknikker i Europa vil medføre at staten midlertidig må sette til side personvern og lovgiving. Men, personvern kommer etter å redde liv, mener jeg."

Vil du ha det sånn??? Jeg skjønner nå hvorfor MDG har blitt så diktaturiske, han har vært rådgiver for dem....

Så du mener viruset er plantet? Og at Norge får diktatur? 

Anonymkode: 6f015...92e

Skrevet

Forskjellen mellom Norge og Kina, er jo den at Norge har valgt en strategi der vi alle til syvende og sist vil bli smittet. Dette uten å overbelaste helsevesenet. Kina har valgt å fjerne all virus i samfunnet, noe som krever total lockdown.

Nå vet jeg ikke hva som skjer iforhold til "immunitet" mot viruset eller en eventuell mutasjon. Norge har tatt en sjanse på at det går bra. Kina ville ikke ta den sjansen, og hadde virkemidler til å utføre strengere tiltak.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trur ingenting på at Kina er kvitt viruset

Anonymkode: e0e08...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt rart hvorfor vi ikke også her i vesten, kan teste og så sette de smittede i isolasjon noen uker. Her settes hele befolkningen, også den friske delen, i isolasjon..

Anonymkode: c640a...507

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mdg og solheim står bak. Det er derfor solheim reiser så mye, han planter det rundt omkring 😂😂

• Opprett ny...