Gå til innhold

Nedgang i boligpris etter krise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter krisen i 1987, 2001 og 2008 ble falt boligprisene. Mange sentrale steder har hatt over 30% stigning siste 3 år. Er vel rart om ikke denne krisen vil viske ut de siste årenes økning. Kan bli lettere for 1.gangskjøpere og tøft for mange eksisterende boligeiere.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Om bloigprisene faller vil staten gå inn med en redningspakke.

Boligen nordmenns sparepenger og formue. Staten vil tømme oljefondet før de lar miste sine sparepenger.

Boligmarkedet er som Norwegian. Too big to fail.

Anonymkode: 3622a...b5c

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Om bloigprisene faller vil staten gå inn med en redningspakke.

Boligen nordmenns sparepenger og formue. Staten vil tømme oljefondet før de lar miste sine sparepenger.

Boligmarkedet er som Norwegian. Too big to fail.

Anonymkode: 3622a...b5c

Livets harde skole som har lært deg det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Boliglån er det tryggeste som finnes. Jeg tror at prisene på boliger vil øke endel innen 1 år.

Anonymkode: 8d9d9...3d2

• Liker 3
  • 4 måneder senere...
Skrevet
On 3/22/2020 at 9:56 PM, AnonymBruker said:

Boliglån er det tryggeste som finnes. Jeg tror at prisene på boliger vil øke endel innen 1 år.

Anonymkode: 8d9d9...3d2

Du hadde tydeligvis rett i din spådom.

Anonymkode: 46259...53c

• Liker 2
Skrevet

Boligprisene kommer til å stige voldsomt dette året, og mest sannsynlig fortsette å stige de neste årene. Det snakkes jo til og med om 2016-tendenser. Til min store glede! For jeg håper å tjene masse penger på den fine, lille toromsen min i Oslo 😄

Anonymkode: acefe...bb5

• Liker 1
Skrevet

Hvis koronaen hadde blitt sluppet fri hadde det nok blitt boligprisfall. Se for deg 70% smittede og 2% døde. Det er 75,000 døde, mange av de i "boligeieralder". Markedet hadde blitt overveldet med salg av dødsbo.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Tension skrev:

Hvis koronaen hadde blitt sluppet fri hadde det nok blitt boligprisfall. Se for deg 70% smittede og 2% døde. Det er 75,000 døde, mange av de i "boligeieralder". Markedet hadde blitt overveldet med salg av dødsbo.

Hvis vi slipper viruset løs på samme måte som i Sverige, så hadde 0,06% av oss dødd. Og de døde hadde i snitt vært over 80 år gamle hvorav de fleste pasienter på syke/eldrehjem.

Effekten på boligmarkedet hadde vært helt minimal.

Anonymkode: 89f9f...237

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis vi slipper viruset løs på samme måte som i Sverige, så hadde 0,06% av oss dødd. Og de døde hadde i snitt vært over 80 år gamle hvorav de fleste pasienter på syke/eldrehjem.

Effekten på boligmarkedet hadde vært helt minimal.

Anonymkode: 89f9f...237

Snakker om å slippe det helt løs, da regner man med 70% smittede.

• Liker 2
  • Opprett ny...