Gå til innhold

Beskjed fra sint trønder til nordmenn som ikke respekterer rådene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra melding, skjønner frustrasjonen. Mange idioter som gir beng. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!! Er helt sjokkert over folk her på Vestlandet også, og det er de samme tilstandene i resten av landet også! Skjerpings, folkens!!!

Anonymkode: 27125...d84

• Liker 4
Skrevet

Problemet de skjønner ikke dette heller fordi han bruker en fremgangsmåte de ikke liker. De vet best uansett. 

• Liker 1
Skrevet

100% enig! 👍

• Liker 1
Skrevet

Helt enig!! Bra melding.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ræva av meg, 12 timer skift . Blir provosert selv. Tar snart ut sykemelding å gir f i hele helsesektoren.

Anonymkode: 4481a...865

AnonymBruker
Skrevet

👏🏻👏🏻👏🏻 

Jeg er SÅ enig. Det er regelrett provoserende og flaut at folk holder på som dem gjør. 

Anonymkode: 6f995...3f7

• Liker 1
Skrevet

Veldig bra sagt.
Men.

Problemet er at ord ikke funker. Det eneste som funker nå, er handling.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Trondheim og i går dristet jeg meg ut en liten luftetur etter å ha sittet inne i over en uke (foruten noen turer på butikken). Men jeg snudde - folk overalt og de nekter også å flytte seg slik at vi kan oppnå 1 meters avstand når vi passerer hverandre. Flere joggere i grupper, barnevogner i grupper og unger som løp hit og dit. 

Hvor vanskelig er det? Myndighetene har bedt oss om å ta en for laget ved å sitte hjemme og gjøre ingenting. Og likevel klarer ikke folk det. Enn om en virkelig katastrofe eller krig inntraff? Skal vi ha et lokalmiljø som tror virkeligheten tilpasser seg dem da også? 

Anonymkode: 6e3f6...755

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn opplevde jeg det også igår. Jeg har holdt meg hjemme i en hel uke, og tenkte jeg skulle rusle meg en liten tur i nabolaget igår. Men gatene var fulle av folk, hele familier som bruker hele bredden av veien, barna som springer rundt omkring og dulter borti deg, folk som jogger forbi og puster og peser. Jeg snudde og kom meg fort inn igjen i leiligheten min..

Anonymkode: 27125...d84

AnonymBruker
Skrevet

Som han sa, mange får betalt full lønn i 20 dager, og klarer ikke å gjøre noe så enkelt som å holde seg HJEMME. Er så enig i det han sier, og blir så provosert av det hele at.. jeg har ikke ord! En haug med bortskjemte drittunger, er det vi har med å gjøre. Det er bare så skammelig. Ingen respekt for de gamle og syke i samfunnet vårt. Ei helsevesenet. De "gamlingene" mange tydeligvis mener vi bør ofte, er jo også de som har bygget opp landet vårt.

Anonymkode: 5d59e...295

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som han sa, mange får betalt full lønn i 20 dager, og klarer ikke å gjøre noe så enkelt som å holde seg HJEMME. Er så enig i det han sier, og blir så provosert av det hele at.. jeg har ikke ord! En haug med bortskjemte drittunger, er det vi har med å gjøre. Det er bare så skammelig. Ingen respekt for de gamle og syke i samfunnet vårt. Ei helsevesenet. De "gamlingene" mange tydeligvis mener vi bør ofte, er jo også de som har bygget opp landet vårt.

Anonymkode: 5d59e...295

Er ikke alle de gamlingene som bygde landet som er helt med på notene heller da, så det er ikke bare drittunger. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPQMn1/ordfoerer-med-boenn-til-ulydige-pensjonister-naa-maa-dere-hoere

Anonymkode: dcd12...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest artikkelen TS lenker til, men Jeg stusser på at det er så mange som er sinte. Jeg forstår at folk har argumenter for meningen sin og mener at de har rett, men det at man er sint gjør vel ikke argumentene bedre. Jeg for min del er mer troende til å ta på alvor en person som er fattet og rasjonell enn noen som er sterkt emosjonell, for eksempel sint og indignert. 

Det er ikke bare i denne tråden, men det er svært mange som har et behov for å backe meningene sine med mye følelser. Noen ganger virker det som argumentene nesten glemmes litt til fordel for føleriet og en litt sånn indignert form for moralisme. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest artikkelen TS lenker til, men Jeg stusser på at det er så mange som er sinte. Jeg forstår at folk har argumenter for meningen sin og mener at de har rett, men det at man er sint gjør vel ikke argumentene bedre. Jeg for min del er mer troende til å ta på alvor en person som er fattet og rasjonell enn noen som er sterkt emosjonell, for eksempel sint og indignert. 

Det er ikke bare i denne tråden, men det er svært mange som har et behov for å backe meningene sine med mye følelser. Noen ganger virker det som argumentene nesten glemmes litt til fordel for føleriet og en litt sånn indignert form for moralisme. 

Sorry å si det. Men hvis du lar deg blende og ikke greier å ta til deg budskapet pga andre folks følelser, så sier det litt om din intelligens.

Anonymkode: ce6ae...bfe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser videoen vil du se at han har godt grunnlag for sinnet, han tar blant annet opp at bedrifter går dunken og folk mister jobben pga av en situasjon som andre behandler som tidlig påskeferie og ypperlig anledning til å treffes i godværet. Jeg gikk inn på snap og så på litt av det som var lagt ut i området hans, masse folk ute, tett på hverandre. 

Anonymkode: 2a0a7...60d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser videoen vil du se at han har godt grunnlag for sinnet, han tar blant annet opp at bedrifter går dunken og folk mister jobben pga av en situasjon som andre behandler som tidlig påskeferie og ypperlig anledning til å treffes i godværet. Jeg gikk inn på snap og så på litt av det som var lagt ut i området hans, masse folk ute, tett på hverandre. 

Anonymkode: 2a0a7...60d

Det er lett å argumentere for at jeg har rett på sinnet mitt når jeg er sint, men det betyr ikke at jeg kommuniserer bedre med de som handler annerledes enn meg ved å rette sinnet mitt mot dem. 

Jeg er med andre ord litt forundret over alle innlegg og artikler med sinte meninger. Jeg tror ikke de som er ute på tur blir mer forsiktige basert på sinte innlegg. Jeg merker derimot at mange som selv har lyst til å være sinte får næring av å lese om at andre også er sinte. Så dersom meningen er å meske seg i hverandres felles felles indignasjon kan jeg forstå det. Fellesskap i felles sinne liksom. 

Så er hensikten å få folk til å følge smitteverntiltakene så foreslår jeg en annen tilnærming.

Dersom hensikten er å kose seg med missnøye så har tydelig vis mange sinte folk gode tider nå om dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan trøndere bli sinte?

Anonymkode: 3eb71...882

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan trøndere bli sinte?

Anonymkode: 3eb71...882

Trøndere kan, men ikke sørlendinger! Sørlendinger får det ikke til. Folk fra Hedmarken klarer litt mild missnøye, mens nordlendinger og finnmarkinger virkelig kan sakene! De kan fleske til så rorbua rister! :)

Beklager! Det var usaklig! Skal sitte i et hjørne og skamme meg 

• Liker 3
  • Opprett ny...