Gå til innhold

Airbnb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er Airbnb vert og taper mykje peng no. Kun gjester som får hjelp frå airbnb.Noen andre?

Anonymkode: 1df17...4ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

??

Anonymkode: 20ee0...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva andre i samme situasjon gjør med tapet/ problemet? Kommer verter til å få kompensasjon/ hjelp og fra airbnb?

AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å sjekke siden til Airbnb det? Det står sikkert noe der.

Anonymkode: 06d39...85e

AnonymBruker
Skrevet

Du har garantert avtalt bort alle rettigheter til kompensasjon da du meldte deg på.

Anonymkode: d4270...94f

AnonymBruker
Skrevet

Du får legge den ut på langtidsleie evt korona karantene leie. 

Anonymkode: 8f239...43e

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er også vert på Airbnb. Taper 8.-10.000 pr. måned som er kansellert nå.

Du får ingen kompensasjon fra AirBnB. De har besluttet at gjester får full kompensasjon for alle bookinger, også de som avlyses i siste liten (under 24 timer før). De dekker ingenting overfor verter.

Mange er sinte for dette, du kan lese mer på deres community forum hvis du gidder.

Hva jeg gjør? Ingenting å gjøre. Bruker denne tiden jeg er hjemme med leiligheten for meg selv til å fikse ting som må fikses. Har heldigvis full, fast jobb. 

Anonymkode: 1ead5...017

AnonymBruker
Skrevet

Alle taper penger på koronaviruset, kanskje med unntak av firmaer som produserer medisinsk utstyr og medisiner. Vi andre må rett og slett akseptere tap. Livet blir iblant annerledes enn man hadde planlagt.

Anonymkode: 9fe3d...120

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er også vert på Airbnb. Taper 8.-10.000 pr. måned som er kansellert nå.

Du får ingen kompensasjon fra AirBnB. De har besluttet at gjester får full kompensasjon for alle bookinger, også de som avlyses i siste liten (under 24 timer før). De dekker ingenting overfor verter.

Mange er sinte for dette, du kan lese mer på deres community forum hvis du gidder.

Hva jeg gjør? Ingenting å gjøre. Bruker denne tiden jeg er hjemme med leiligheten for meg selv til å fikse ting som må fikses. Har heldigvis full, fast jobb. 

Takk for skikkelig svar. Det er slik som du skrive eg har oppfattet det og.Dette gjelder nå fram til 14/4. Men det kan vel hende det kan komme noe kompensasjon/ hjelp til verter og?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for skikkelig svar. Det er slik som du skrive eg har oppfattet det og.Dette gjelder nå fram til 14/4. Men det kan vel hende det kan komme noe kompensasjon/ hjelp til verter og?

Jeg tviler på at det kommer noe kompensasjon. Fra AirBnB, nei. Jeg tviler også sterkt på at det kommer noe fra norske myndigheter. Først og fremst fordi de kun legger inn hjelpepakker for folks primærinntekter, ikke biinntekter. Sekundært fordi det ikke er tradisjon for å gi noe alburom for utleiere på noen måte, selv om det er deler av ens egen leilighet man leier ut (mao. man ikke er profesjonell utleier).

Jeg tar dette bare som et surt tap. 

AnonymBruker
Skrevet

Leie og ut via dem men evner ikke å syns synd på de av oss som taper litt på dette.

Det er kun en kose inntekt.

Anonymkode: dc010...f22

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så bra da! 

mvh drittlei airbnb verter.

Anonymkode: 4f6e3...592

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at dere ikke får kompensasjon for dette. 

Anonymkode: 21f04...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får legge den ut på langtidsleie evt korona karantene leie. 

Anonymkode: 8f239...43e

Nei, vet du hva! Her ber myndigheten folk holde seg hjemme! Da skal de ikke forsøke å leie ut til korona karantene i egne hjem!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle taper penger på koronaviruset, kanskje med unntak av firmaer som produserer medisinsk utstyr og medisiner. Vi andre må rett og slett akseptere tap. Livet blir iblant annerledes enn man hadde planlagt.

Anonymkode: 9fe3d...120

Det er sant, men det er store utbetalinger fra myndighetene i disse dager. Kjæresten min jobber for seg selv og får en gavepakke i form av mindre skatt (han tjener over en million uansett). Så disse bidragene er jo litt "skjevt fordelt".

Jeg aksepterer uansett disse tapene, det er som det er. Og jeg har helgardert meg ved både å ha en fast stilling med mulighet for hjemmekontor, hos et firma som er veldig robust, i tillegg til utleieinntekter. Men når jeg ser andre som har det andre valg og likevel får støtte, så lurer man jo på hva som er poenget med å være fornuftig.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vet du hva! Her ber myndigheten folk holde seg hjemme! Da skal de ikke forsøke å leie ut til korona karantene i egne hjem!

Du vet det er behov for boliger med korttidsleie nå? Hvorfor vil du ikke bidra? Selv har min mann en samfunnskritisk stilling. Får jeg korona må en av oss ut i 14 dager. Ikke alke har flere hus eller leiligheter, så da er vi avhengig av at noen vil leie ut. Min far kommer fra Spania på tirsdag, han må også leie da han ikke kan bo hjemme fordi min mor er i risikogruppen. 

Hva mener du vil burde gjøre? 

Anonymkode: 31a65...653

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet det er behov for boliger med korttidsleie nå? Hvorfor vil du ikke bidra? Selv har min mann en samfunnskritisk stilling. Får jeg korona må en av oss ut i 14 dager. Ikke alke har flere hus eller leiligheter, så da er vi avhengig av at noen vil leie ut. Min far kommer fra Spania på tirsdag, han må også leie da han ikke kan bo hjemme fordi min mor er i risikogruppen. 

Hva mener du vil burde gjøre? 

Anonymkode: 31a65...653

👍har lagt det ut på fb at folk kan leie den billigt for karantene. Men ingen har tatt kontakt. Det er ein eigen leilighet. Eg bur ikj der sjølv. Står tom nå

• Opprett ny...