Gå til innhold

Når tror dere at vi kan få lov til å gi hverandre en klem igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære du dere som leser; jeg vet at det vil kunne gå an når vi alle, over tid, følger myndighetenes råd til punkt og prikke. Jeg er selv ett hundre prosent med på denne dugnaden. Jeg har ikke sett en bekjent fysisk på snart to uker.

men så bor jeg alene og holder på å gå i oppløsning, halvannen uke etter strenge tiltak ble iverksatt. Jeg husker ikke sist jeg hadde en arm rundt meg eller fikk en klem.  Jeg strever med sterke traumer og har mistet den nærheten til de jeg vanligvis ser flere ganger i uken. Jeg har (i likhet med så mange andre) fått det betydelig verre siste uken. Uvissheten sliter meg ut, og det vanskeligste er at ingen per dags dato kan gi et betryggende svar. Hadde jeg i det minste fått vite at «etter påske er det greit», så hadde jeg kunnet forholde meg til det, enn så vanskelig det fremdeles ville vært.. 😔

Anonymkode: f8010...adb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er mulig til høsten kanskje? Kommer an på hvor flinke folk er til å følge myndighetenes råd.

Anonymkode: bbdb3...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du har vært syk og finner noen andre som også har vært syk.

Anonymkode: 2b7e6...2ae

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mulig til høsten kanskje? Kommer an på hvor flinke folk er til å følge myndighetenes råd.

Anonymkode: bbdb3...91a

Høsten...?? Tanken på det er ikke til å holde ut :( 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære du dere som leser; jeg vet at det vil kunne gå an når vi alle, over tid, følger myndighetenes råd til punkt og prikke. Jeg er selv ett hundre prosent med på denne dugnaden. Jeg har ikke sett en bekjent fysisk på snart to uker.

men så bor jeg alene og holder på å gå i oppløsning, halvannen uke etter strenge tiltak ble iverksatt. Jeg husker ikke sist jeg hadde en arm rundt meg eller fikk en klem.  Jeg strever med sterke traumer og har mistet den nærheten til de jeg vanligvis ser flere ganger i uken. Jeg har (i likhet med så mange andre) fått det betydelig verre siste uken. Uvissheten sliter meg ut, og det vanskeligste er at ingen per dags dato kan gi et betryggende svar. Hadde jeg i det minste fått vite at «etter påske er det greit», så hadde jeg kunnet forholde meg til det, enn så vanskelig det fremdeles ville vært.. 😔

Har du noen nære venner/familie du kan møte fast og gå en tur f.eks? Med litt avstand og forsiktighetsregler?

Anonymkode: fe542...c91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen nære venner/familie du kan møte fast og gå en tur f.eks? Med litt avstand og forsiktighetsregler?

Jeg er ikke helt alene i verden, men: 

foreldrene mine har influensa og går inn i sin andre uke med karantene 

lillesøsteren min likeså, med sterk forkjølelse 

min ene venninne er seks timer unna 

andre bestevenninna jobber i helsevesenet og jobber ekstra mye nå (❤️) og må være varsom pga smitte 

psykologen min ringer per tlf

jeg forstår situasjonen og forholdsreglene vi må ta veldig godt. Men mister meg selv mer og mer nå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært noen klemmer, og klemmer kun fordi det er in i tiden. Synes det er helt merkelig at man skal klemme ukjente folk. Det er deilig å slippe å klemme😀

Anonymkode: 7c893...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en varmeflaske eller en varmepute, så kan du legge den på skulderen din når du sitter i sofaen. Da er det nesten som å sitte i armkroken til noe. 

Anonymkode: a28b9...cfc

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helt alene i verden, men: 

foreldrene mine har influensa og går inn i sin andre uke med karantene 

lillesøsteren min likeså, med sterk forkjølelse 

min ene venninne er seks timer unna 

andre bestevenninna jobber i helsevesenet og jobber ekstra mye nå (❤️) og må være varsom pga smitte 

psykologen min ringer per tlf

jeg forstår situasjonen og forholdsreglene vi må ta veldig godt. Men mister meg selv mer og mer nå

Da kan jeg si dette til deg: Rådene om å holde litt avstand vet vi kanskje ikke hvor lenge vil vare. Men foreldrene dine og lillesøsteren din har heldigvis en tidsbegrenset karantene! Jeg foreslår at du lager en kalender og krysser av, har videosamtaler med dem, finner en god rutine i hverdagen hvor du får vært ute i naturen og ringer venninnene dine. Ellers er det MANGE som føler seg ensomme nå! Du er IKKE alene. Prat med noen - gjerne flere hver dag.

• Opprett ny...